Toon posts:

Allnet netwerk kaartje niet te installeren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een notebook met windowsXP prof erop en een pmcia draadloos netwerk kaartje.

Volgens de gebruiksaanwijzing is het een kwestie van in de laptop, aanzetten, XP vind nieuwe hardware, cdrom erin en XP installeerd vanzelf. Klaar.

OK tot en met het installeren klopt het allemaal echter na de installatie krijg ik een foutmelding dat de netwerk kaart niet gestart kan worden.
Ook de geinstalleerde tool werkt niet, als je deze wil starten dan kreijg ik een melding dat deze al gestart is. Je zou een icoontje in de system tray moeten zien maar daar staat niets. Het process draait wel, als ik het proicess handmatig stop en weer het programma weer start krijg ik nog niets te zien.
Ook is er geen netwerk verwijzing in XP naar dit netwerk kaartje.

Heb al gezocht naar andere/nieuwere drivers maar kan niets vinden, op de website van de fabrikant www.allnet.de staat de kaart niet eens vermeld.
Het type is: ALL0192

Heeft iemand enige ervaring met dit kaartje of met een soort gelijk probleem, wat kan ik eraan doen zodat het kaartje wel werkt?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Wireless-LAN-Karte Allnet ALL0192 mit Prism-3-Chipsatz
misschien zoekt het met een chipset vermelding wat makkelijker ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt, echter de oorzaak heb ik al gevonden.
Na een andere (zelfde type model) te hebben geprobeerd kwam ik er al snal achter dat het eerste kaartje gewoon defect is.

Dus probleem opgelost.