Ik moet mijn frustratie ff kwijt hoor, even posten lucht altijd op..
Ik kreeg vorige maand het idee om mijn (overigens nog steeds prima werkende amd Athlon 700Mhz )maar s te upgraden naar een 1800XP
Dus ik besteld:
ECS K7S5a (a 80 euro)
256MB Apacer PC266 ram a (80 eur)
XP 1800+ a 100 euro
Nieuwe case, comptech vta10 300W TUV-Certified
Toen het hele geval in mekaar geschroeft en alle overige hardware overgezet, xp er opnieuw op, perfect!
Tot een paar dagen later het scherm plotsklaps zwart werd
, maar gek genoeg werkte de powerknop, en de resetknop + alle fans nog prima.
Een BIOS clear hielp niks, en ook ander geheugen bracht m niet meer tot leven.
Dus ik de CPU gecontroleerd+koeling gecontroleerd, maar alles zag er perfect uit.
Als eerste dus maar het mainboard de schuld gegeven, en een (nog nieuwe) Gigabyte 7VARXP (a 130 euro) mammaplank aangesloten. Jammergenoeg gaf dit ook geen sjoege
.
Sja, wat doe je dan..., andere processor dan maar, een XP2000+ (a 120 euro) op het eerste gecrashte mainboard geplugd........niks
de 2000xp+ op het andere mainboard geplugd.., ook niks.
Nou, dan breekt echt het zweet je uit hoor
, tot ik de voeding opeens een sissend geluid hoor maken!
aaahh, eindelijk het probleem gevonden (dacht ik, dus een andere 300W PSU aan het eerste oorspronkelijke mainboard gehangen., nog steeds niks...
.
Nu ben ik net even bij een vriend langs geweest, en heb alle hardware afzonderlijk getest:
eerst de K7S5A, naar de kl*te
toen de Gigbyte 7VRXP, naar de kl*te
de 1800+ dan?, ook naar de kl*te
aarg
de 2000+, je raad het al, naar de kl***te

De voeding is schijnbaar brak, en blaast alles op wat je eraan hangt
, ben overigens benieuwd hoe mijn HD en video er aan toe is..
Morgen moet ik dus nu met een enorme stapel brakke nieuwe hardware naar ctw, want die hebben de PSU geleverd.
Ik heb denk ik in mijn leven wel 40 pc's in elkaar geschroefd, maar dit geval is echt een gebed zonder end
Ik kreeg vorige maand het idee om mijn (overigens nog steeds prima werkende amd Athlon 700Mhz )maar s te upgraden naar een 1800XP
Dus ik besteld:
ECS K7S5a (a 80 euro)
256MB Apacer PC266 ram a (80 eur)
XP 1800+ a 100 euro
Nieuwe case, comptech vta10 300W TUV-Certified
Toen het hele geval in mekaar geschroeft en alle overige hardware overgezet, xp er opnieuw op, perfect!
Tot een paar dagen later het scherm plotsklaps zwart werd
Een BIOS clear hielp niks, en ook ander geheugen bracht m niet meer tot leven.
Dus ik de CPU gecontroleerd+koeling gecontroleerd, maar alles zag er perfect uit.
Als eerste dus maar het mainboard de schuld gegeven, en een (nog nieuwe) Gigabyte 7VARXP (a 130 euro) mammaplank aangesloten. Jammergenoeg gaf dit ook geen sjoege
Sja, wat doe je dan..., andere processor dan maar, een XP2000+ (a 120 euro) op het eerste gecrashte mainboard geplugd........niks
de 2000xp+ op het andere mainboard geplugd.., ook niks.
Nou, dan breekt echt het zweet je uit hoor
Nu ben ik net even bij een vriend langs geweest, en heb alle hardware afzonderlijk getest:
eerst de K7S5A, naar de kl*te
toen de Gigbyte 7VRXP, naar de kl*te
de 1800+ dan?, ook naar de kl*te
aarg
de 2000+, je raad het al, naar de kl***te
De voeding is schijnbaar brak, en blaast alles op wat je eraan hangt
Morgen moet ik dus nu met een enorme stapel brakke nieuwe hardware naar ctw, want die hebben de PSU geleverd.
Ik heb denk ik in mijn leven wel 40 pc's in elkaar geschroefd, maar dit geval is echt een gebed zonder end
[ Voor 0% gewijzigd door mrFreeZe op 19-10-2002 00:37 . Reden: typo ]
Like this yall...