Defecte voeding blaast moederborden op

Pagina: 1
Acties:
  • 115 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• mrFreeZe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 25-05-2025
Ik moet mijn frustratie ff kwijt hoor, even posten lucht altijd op..

Ik kreeg vorige maand het idee om mijn (overigens nog steeds prima werkende amd Athlon 700Mhz )maar s te upgraden naar een 1800XP :)

Dus ik besteld:

ECS K7S5a (a 80 euro)
256MB Apacer PC266 ram a (80 eur)
XP 1800+ a 100 euro
Nieuwe case, comptech vta10 300W TUV-Certified

Toen het hele geval in mekaar geschroeft en alle overige hardware overgezet, xp er opnieuw op, perfect!

Tot een paar dagen later het scherm plotsklaps zwart werd :'(, maar gek genoeg werkte de powerknop, en de resetknop + alle fans nog prima.
Een BIOS clear hielp niks, en ook ander geheugen bracht m niet meer tot leven.

Dus ik de CPU gecontroleerd+koeling gecontroleerd, maar alles zag er perfect uit.

Als eerste dus maar het mainboard de schuld gegeven, en een (nog nieuwe) Gigabyte 7VARXP (a 130 euro) mammaplank aangesloten. Jammergenoeg gaf dit ook geen sjoege :(.

Sja, wat doe je dan..., andere processor dan maar, een XP2000+ (a 120 euro) op het eerste gecrashte mainboard geplugd........niks :'(
de 2000xp+ op het andere mainboard geplugd.., ook niks.

Nou, dan breekt echt het zweet je uit hoor 8)7, tot ik de voeding opeens een sissend geluid hoor maken! :? aaahh, eindelijk het probleem gevonden (dacht ik, dus een andere 300W PSU aan het eerste oorspronkelijke mainboard gehangen., nog steeds niks... :( :( :(.

Nu ben ik net even bij een vriend langs geweest, en heb alle hardware afzonderlijk getest:

eerst de K7S5A, naar de kl*te
toen de Gigbyte 7VRXP, naar de kl*te
de 1800+ dan?, ook naar de kl*te
aarg
de 2000+, je raad het al, naar de kl***te :( |:(

De voeding is schijnbaar brak, en blaast alles op wat je eraan hangt :( , ben overigens benieuwd hoe mijn HD en video er aan toe is..

Morgen moet ik dus nu met een enorme stapel brakke nieuwe hardware naar ctw, want die hebben de PSU geleverd.

Ik heb denk ik in mijn leven wel 40 pc's in elkaar geschroefd, maar dit geval is echt een gebed zonder end :(

[ Voor 0% gewijzigd door mrFreeZe op 19-10-2002 00:37 . Reden: typo ]

Like this yall...

• Hoyden
  • Laatst online: 19-08 20:47
Das niet zo mooi, zullen er wel een aantal voltages niet helemaal kloppen.

12v etc. :)

Zonde.

• ReallyStupidGuy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-08 13:55
Gecondoleerd......

Dat is best wel sneu geld, en de fabrikant die die voeding in elkaar heeft geklungeld geeft je hooguit een nieuwe voeding.

Duizend wijzen kunnen meer vragen stellen dan één idioot kan beantwoorden.

• Weezer-DC
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-07 08:52
eerst heb je het over een Gigabyte 7VARXP,
en dan ineens over een Gigbyte 7VRXP....

En is wel een duren zaak als ik zo lees....
alles spullen zijn zeker 20 euro goedkoper te krijgen (per stuk)

• Proxy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07-03-2025
Tja mijn voeding was de tweede keer dat ik de PC aan wou doen ook al kaduuk. Heeft gelukkig alleen mijn toetsenbord erin meegenomen. Maar goed, in de kast zat standaard een 300W voeding, nu zit deze er echter in. Leuke dingetje.

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-08 11:02
Topictitel change op verzoek :)

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-05 11:48
Twynn schreef op 19 oktober 2002 @ 08:50:
Topictitel change op verzoek :)
Moet het niet zijn: defecte voeding blaast mobo's en athlons op? (oid), de voeding was nl. de oorzaak.

Scenario: Athlon 700 vervangen door XP 1800+ (gebruikt meer stroom) --> voeding overbelast --> mobo kapot --> processor kapot (etc.)

Ik heb ook een overbelaste voeding gehad ("300 Watt" voeding, maar was dus een goedkoop rotding). Die blies de videokaart op (gelukkig goedkoop ding), maar dat wist ik niet... Mobo vervangen, deed erg raar. Wat bleek later? Alles was nog heel, behalve de voeding en de videokaart. Viel dus mee...

MrFreeze: veel sterkte!

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

Verwijderd

Ik heb het zelfs een keer gehad dat ik mijn muis weer in mijn mainboard deed toen hij aanstond. (toenmalige 486) Dag Mobo!!!

• Stropdas
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-07 20:06

Stropdas

Insert subtitle here

pinockio schreef op 19 oktober 2002 @ 09:03:
[...]

Moet het niet zijn: defecte voeding blaast mobo's en athlons op? (oid), de voeding was nl. de oorzaak.
MrFreeze: veel sterkte!
Idd, het staat wel erg krom. Net alsof die ECS daarvan de schuldige is :P

Honda VFR800fi '99 | Volvo S60 '04

• mrFreeZe
Stropdas schreef op 19 oktober 2002 @ 11:36:
[...]
Idd, het staat wel erg krom. Net alsof die ECS daarvan de schuldige is :P
Klopt, je hebt helemaal gelijk, ik was schijnbaar gisteren na al die tegenslag ook niet helemaal helder meer, ik heb de topic nogwel laten wijzigen :O
Nouwjah in ieder geval, het topic moet dus zijn:
Defecte PSU blaast half systeem op
Scenario: Athlon 700 vervangen door XP 1800+ (gebruikt meer stroom) --> voeding overbelast --> mobo kapot --> processor kapot (etc.)
Dat is niet helemaal waar, er is immers een nieuwe case gebruikt.

Like this yall...

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Titel weer hersteld.. Twynn heeft hier geen schuld aan; de topicstarter had namelijk letterlijk deze titel in SM aangevraagd..

• mrFreeZe
Thx!, BalusC.

In ieder geval, ik ga zo naar de eerdergenoemde winkel om s te kijken of men wat begrip kan opbrengen voor mijn situatie. O-)
Ik hou jullie wel ff op de hoogte..

Like this yall...

• Stropdas

Stropdas

Insert subtitle here

BalusC schreef op 19 oktober 2002 @ 11:56:
Titel weer hersteld.. Twynn heeft hier geen schuld aan; de topicstarter had namelijk letterlijk deze titel in SM aangevraagd..
Ok, dan schrappen we Twynn van het lijstje te lynchen mensen ;)

Als de voeding de schuldige is, vergoed de winkel dan de schade of alleen de voeding? K denk niet dat ze het leuk vinden als ze ff 2 moederborden en 2 CPU's zouden moeten betalen

• mrFreeZe
Stropdas schreef op 19 oktober 2002 @ 11:59:
[...]

Ok, dan schrappen we Twynn van het lijstje te lynchen mensen ;)

Als de voeding de schuldige is, vergoed de winkel dan de schade of alleen de voeding? K denk niet dat ze het leuk vinden als ze ff 2 moederborden en 2 CPU's zouden moeten betalen
Nouw, dat is dus de grote vraag. In alle redelijkheid vind ik dat de winkel er ook niet zoveel aan kan doen, maar ik hoop dat ze me in 'redelijkheid en billijkheid' in ieder geval een nieuwe voeding + mainboard verschaffen. Het andere mainboard+cpu neem ik dan wel zelf voor mijn rekening...

Like this yall...

• Stropdas

Stropdas

Insert subtitle here

mrFreeZe schreef op 19 oktober 2002 @ 12:02:
[...]

Nouw, dat is dus de grote vraag. In alle redelijkheid vind ik dat de winkel er ook niet zoveel aan kan doen, maar ik hoop dat ze me in 'redelijkheid en billijkheid' in ieder geval een nieuwe voeding + mainboard verschaffen. Het andere mainboard+cpu neem ik dan wel zelf voor mijn rekening...
Daar is idd ook iets voor te zeggen. Dat mobo/CPU en voeding was bij hun gekocht? Door hun voeding is het kapot gegaan en zouden ze kunnen vergoeden. Dat jij zo vrij bent geweest om maar ff andere CPU en mobo uit te proberen met dezelfde voeding kunnen ze ook niets aan doen. Dat zou je je eigenwijsheid de schuld moeten geven :P Stel je voor dat je 5 mobo's en CPU's had geprobeerd, geen enkele winkel die dat snel zou betalen vanwege een voeding :P

• Ste7en
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-05-2024
Ik heb ook wel is pech gehad met een pc. Dit gaat wel erg ver. Ik denk eigenlijk niet dat dat bedrijf je halve systeem gaat vergoeden, lullen zich er vast wel onderuit. Anders moet het maar met geweld :+ (nee toch maar niet)

ps. Heb je nu helemaal geen pc thuis meer staan? Dat is dan wel heel erg lijden

• mrFreeZe
Stropdas schreef op 19 oktober 2002 @ 12:05:
[...]

Daar is idd ook iets voor te zeggen. Dat mobo/CPU en voeding was bij hun gekocht?
De mainboarden, geheugens, en de case komen daar vandaan.
De CPU en de rest ergens anders...

Like this yall...

• mrFreeZe
Ste7en schreef op 19 oktober 2002 @ 12:09:
ps. Heb je nu helemaal geen pc thuis meer staan? Dat is dan wel heel erg lijden
Nee, ik ben nu genoodzaakt te posten op GOT via de ouderwetse postduiven manier :'( ;)

Like this yall...

• Dr. Boktor
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-07 01:34
Jij kunt nog blij zijn dat je oorzaak achterhaald hebt; bij mij boot mijn computer sinds een dag niet meer, en ik tast volledig in het duister over de oorzaak. Fans draaien, lampje van brander, tape en DVD branden, maar hij komt niet eens door de POST. Ik hoor niet eens een piepje wanneer ik mijn geheugen EN mijn videokaart EN alle IDE-apparatuur eruit haal... Heel frustrerend is dat. Maar succes met de terugclaimactie!

• vanke014
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-09-2025

vanke014

Format C: Y/Y ?

ReallyStupidGuy schreef op 19 oktober 2002 @ 00:31:
Gecondoleerd......

Dat is best wel sneu geld, en de fabrikant die die voeding in elkaar heeft geklungeld geeft je hooguit een nieuwe voeding.
Zodat je met een nieuwe voeding het weer kan doen? Ik denk dat je zelfs de fabrikant van de voeding als schuldige kan aanwijzen.

Je zou ook eventueel naar de winkel kunnen gaan, situatie uitleggen zodat zij wat gaan bellen en binnen een tijd heb je hem weer werkend. (op de kosten van de fabrikant van de voeding)

Maar ja, zo ging het bij mij, nu bij jou nog!

Sterkte.

• Spice
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-01 14:46

Spice

- Mijn vader is een tovenaar -

past de volgende draad mooi bij, zelfde probleem klant sloopt mobos?

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

• mrFreeZe
Spice schreef op 19 oktober 2002 @ 14:04:
past de volgende draad mooi bij, zelfde probleem klant sloopt mobos?
Nou, net het hele zwikkie bij CTW teruggebracht. Megabon ingevuld, deze thread eraan vast geniet ;), nu maar afwachten. Ze waren daar wel begipvol in ieder geval, ben benieuwd :)

Like this yall...

Verwijderd

Dit was bij ook het geval, door een kapotte ( nieuw) heb ik: reepje 128 MB DDR (€60)
256 MB DDR(€90),2 mobo's a (€100) en een Athlon 1800+ (€110) naar de kl*te gewerkt.
Pagina: 1