Toon posts:

Stille U320 15K SCSI schijf

Pagina: 1
Acties:
  • 23 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik ben al enige weken bezig met het ontwerp van een hypersnel en superstille computer systeem. Ik zit echter met een probleem. De Harddisk. Het lijkt bijna een onmogelijke opgave om deze enigsind stiller te krijgen. Ik wil een HDD gaan kopen die 15K draaien met een SCSI U320 interface.

Nu heb ik al op diverse sites gezocht voor reviews van dit soort schijven. Heel veel kon ik niet van deze schijven op het gebied van geluid. Dat is ook heel logisch want dit soort schijven zijn voornamelijk gemaakt voor de servermarkt, en daar gaat het niet om geluid maar om preformance!

Maar ik heb dit PC op mijn slaapkamer staan en hij staat vrijwel 24 uur per dag, 7 dagen per week, en 365 dagen per jaar aan.

Ik weet in iedergeval waar ik beslist niet aan ga beginnen om de geluidproductie terug te brengen. Geen waterkoeling, en ik ga mijn HHD niet in elastieken hangen. IK ga echter wel mijn kast isoleren. Nu ben ik eigenlijk naar iets opzoek dat denk ik niet bestaat: Een rubberachtig materiaal, dat supergoed warmte geleid. Zodat ik mijn HDD helemaal in kan pakken. Een alternatief is om een speciaal dik geisoleerd kastje te maken waarbij de HDD op grote rubber doppen staat en waarbij een warmteafvoer door een paar papst fans wordt geregeld.

Zijn er mensen die hier meer van weten of andere goede ideeen hebben. Nogmaals ik ga mijn HDD niet in elastieken handen, en waterkoeling komt mijn pc niet in.

Verder ben ik opzoek naar een zo stil mogelijke 15K U320 SCSI schijf. Capaciteit rond de 40 GB

• DRaakje
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
mischien een raid van seagate baracuda's VI, ik geloof dat de V nog stiller zijn, en die hoor je echt niet. Maja ik weet niet of dat performance genoeg is voor jou???

Verwijderd

Topicstarter
Heb je niet goed gelezen ofzo? Ik zoek een 15K U320 SCSI disk. barracuda is een IDE disk |:(

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Zelf heb ik een cheetah x15. En die moet je dus niet hebben want die maakt veel lawaai.

Tevens denk ik dat je geen stille 15k schijf zult vinden want daar zijn ze niet voor gemaakt

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Verwijderd

Waterkoeling an sich zou het draaien van je schijf ook niet stiller maken, dus moet je m wel inpakken, dan zou ik er dus iig een fan op zetten ja, warmtegeleidend lijkt me teveel gevraagd omdat er nog steeds loze (en dus warme) ruimte is omdat t rubber niet volledig aan zal sluiten. Dus een soort doos maken waarin zowel de HD als de aan- en afvoerende fans zitten (5.25 inch?), alleen gaat dus die afvoerende fan t geluid van je HD mee naar buiten de kast in jagen, dus de kast zelf ook wreed inpakken. Waarom niet meteen ook de hele pc kast in een geisoleerde unit stoppen...?

Waterkoeling roels ja ! ;)

Verwijderd

Topicstarter
hij hoeft ook niet superstil te zijn. Ik ben ervan op de hoogte dat die dingen veel lawaai maken. Dat neemd niet weg dat ik de allerstilste 15K U320 SCSI schijf wil hebben. Het overige geluid ga ik wegwerken dmv geluidsdemping

Verwijderd

Je kunt eens kijken naar een Seagate Cheetah 15K.3 36,7GB (15.000rpm) van 507 euro bij http://www.sww.nl/. Zijn stille en vrij koele schijven. Fujitsu komt binnen kort (als ik het goed heb) ook met een soortgelijke schijf uit.
Ik ga zelf binnenkort 2 Seagate Cheetah 15K.3 18,4GB (15.000rpm) schijven kopen. Moet alleen nog even zoeken waar deze allemaal te koop zijn. In de pricewath staat alleen maar Digiworld BV als leverancier.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2002 00:22 . Reden: prijs ]

• FreeRider
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-01-2025
De Cheetah X15-36LP valt in ieder geval af, aangezien deze aardig luidruchtig is met seeks. Idle hoor je 'm bijna niet... maar de seeks zijn zeer duidelijk te horen. Zowiezo maken SCSI schijven meer geluid bij seeks dan IDE schijven.

Concrete Loop Watercooling

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
De nieuwste cheetah (15.3) schijnt HEEL stil te zijn. Anders kun je ook een fujitsu nemen, die zijn heel rap en erg stil.

www.storagereview.com:

seagate cheetah 15.3 = 45.1 dB/A at a distance of 18 millimeters

Western Digital Caviar WD1200JB (= 7200 IDE) = 47 dB/A

specs

Verwijderd

Wat heeft dit met overclocking en cooling te maken?
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.