Toon posts:

ISIS niet met ISDN?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Guillemot ISIS geluidskaart die telkens foutmeldingen geeft. De drivers willen niet laden bij het opstarten. Ik denk zelf dat 'ie in conflict komt met de ISDN kaart (intern). In ieder geval zijn er geen IRQ conflicten. Iemand een idee? Misschien een extern ISDN-"modem" kopen?

Verwijderd

Topicstarter
Is er iemand met een ISIS kaart aanwezig?

Verwijderd

Wat voor OS gebruik je? Win NT en Windows 2000 worden niet ondersteund door de ISIS. Belachelijk voor zo'n dure kaart maar het is niet anders.

Mark

Verwijderd

Topicstarter
gewoon 98, dus dat moet geen probleem zijn. Net schakelde ik de ISDN adapter uit en toen deed 'ie het wel... 1x na een tweede reboot was het weer mis. Ik wordt er gek van!

Verwijderd

En als je je ISDNmodem er uit haalt; zijn er dan geen problemen? Driverupdates voor zowel ISDN als de ISIS??

Verwijderd

Topicstarter
ISIS drivers heb ik geupdate met de nieuwste versie, geeft geen verschil. Ik ga liever niet in de kast sleutelen, want hij is net twee dagen oud. Ik had me voorgenomen om deze keer alles eens aan de computerwinkel over te laten. Nu doet 'ie de ISIS het btw weer wel!

Heb je ook een ISIS?

• GREENSKiN
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20-07 09:56
Ik heb een ISIS, en een tijdje ook de combinatie ISIS en ISDN (Dynalink IS64PPH). Werkte prima.

Veel ISIS kaarten zijn brak, ik zou vragen om een nieuwe. Ook schijnt het zo te zijn dat de ISIS alleen fatsoenlijk werkt met een BX-chipset, maar dat kan ik niet bevestigen (hij zit in een BX-bak).

Succes!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 'm al eens teruggestuurd. Het bleek een oudere versie te zijn met wat fouten. Mijn mobo heeft een KX133 chipset.
Is die ISDN adapter een extern of intern? Ik dacht nog, laat ik eens een ander (beter?!) merk kopen, want die dingen van de KPN.........

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 30 oktober 2000 13:31 schreef senders het volgende:
ISIS drivers heb ik geupdate met de nieuwste versie, geeft geen verschil. Ik ga liever niet in de kast sleutelen, want hij is net twee dagen oud. Ik had me voorgenomen om deze keer alles eens aan de computerwinkel over te laten. Nu doet 'ie de ISIS het btw weer wel!

Heb je ook een ISIS?[/quote]Ik heb inderdaad ook een ISIS. Ik heb er ook nog een kaart van 4 tientjes in zitten. Ik werk namelijk meestal in Win2000. Geneurt wel eens, als ik in Win98 opstart, dat die begint te zeuren over de ISIS-drivers die niet zijn niet gecertificeerd, maar het werkt wel. Ik heb 5 kaarten in de compie zitten, maar geen conflicten met ISIS.

Mark

Verwijderd

Geneurt wel eens, betekent: Het gebeurt wel eens ...

Verwijderd

Topicstarter
Bij mij geeft 'ie bij het booten al aan:
"cannot find ISIS board". Vind het toch vreemd. Heb in het bios al rondgekeken, maar kon niks bijzonders vinden. En op dit moment doet 'ie het weer wel

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de kaart al zo'n 1,5 jaar en heb er nog maar 1 keer mee kunnen werken, nl. in een computer in die van iemand anders. De mijne was echt te sloom...
Nu heb ik een spiksplinternieuwe computer en dan krijg je weer dit. En bij de Guillemot "helpdesk" zijn het ook maar een stel sukkels ("zit de kaart er wel in...").

Verwijderd

Ik heb ook zo'n fijne ISIS kaart. Handig hoor, maar als ik reverb wil gebruiken, krijg ik al gauw een system overload, terwijl ik toch echt geen trage bak heb.

Verwijderd

Topicstarter
Al een driver update geprobeert?
Bij mij hielp het nix, maar je weet het nooit...

Verwijderd

Ik zal het eens proberen, bedankt voor de tip.

• Lord-M
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-07 20:42
Heb ooit eens een soort gelijk probleem gehad met mijn ISA Soundblaster AWE64 en een E-Tech ISDN Kaart... Probeer in de bios de delayed transaction eens aan of uit te zetten en de 8 en 16 i\o recovery time te veranderen...

Verwijderd

Topicstarter
waar heeft dat effect op? en waar kan ik het ong. vinden?

• Lord-M
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-07 20:42
Het heeft te maken met het feit dat de isa bus van een pc langzaam is. Als je een snelle pc hebt, dan houdt de isa bus het zeg maar niet meer bij, deze instellingen zijn ervoor om de snelheid van pci naar isa bus te verlagen... staan in bios... ik geloof bij chipset features...

Verwijderd

Topicstarter
ok thanks. Ga het proberen, hopen dat het werkt.

Ik heb trouwens gemerkt dat als de drivers niet geladen worden, ik de computer UIT moet schakelen voordat de kaart weer werkt. Opnieuw opstarten werkt niet, hoe vaak ik het ook probeer. Vind het toch een beetje vreemd.

• Grenco
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-07 22:34
Hey, ik heb het zelfde probleem, maar dan zonder ISDN kaart, maar mijn isis gedraagt zich precies het zelfde

Righty-dokey matey-bloke flap old salty sea-dog amigo skipjack jockstrap piano-tuner, let's see you balls this one up!

• bart1234
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-11-2014
Grenco schreef op 09 januari 2003 @ 20:37:
Hey, ik heb het zelfde probleem, maar dan zonder ISDN kaart, maar mijn isis gedraagt zich precies het zelfde
Ja joh trap een topic van drie jaar terug omhoog :z

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

mag ik vragen of je een via chipset hebt??
bij mij werkte die absoluut niet samen met een via chipet EN nog op een andere met amd761 chipset

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Pagina: 1