Spec: {XP 1800+ Thoroughbred A} {512 DDR} {Leadtek K7 NCR18D pro} {Radeon 7500} {WD 80GB JB (8MB cache)} {Alpha 8045 + Papst}
staat SMART in de bios aan?
Spec: {XP 1800+ Thoroughbred A} {512 DDR} {Leadtek K7 NCR18D pro} {Radeon 7500} {WD 80GB JB (8MB cache)} {Alpha 8045 + Papst}
Volgens mij heb je gelijk, weet het ook niet zeker...Codey schreef op 18 oktober 2002 @ 23:02:
western digital harddisks hebben dacht ik geen temperatuur sensor.
Ik heb trouwens wel een keer bij een harddisk-roundup test de temps van verschillende WD-schijven(met o.a. de WD80JB) met Maxtor en Seagate schijven werden vergeleken.
Er werd niet vermeld dat de WD-schijf geen temp-sensor had. Of zouden ze dat handmatig hebben gemeten?
Verwijderd
Ik hoor hem hier amper... en dat terwijl de kast open naast me staat.
ik heb zelf een WD hdd gehad. Was een 45 Gig 5400 Caviar....
en daar zat wel temp. metertje in
De schijf produceerd i.d.d niet echt super veel geluid(wel zo'n 40 dBAVerwijderd schreef op 19 oktober 2002 @ 15:43:
En vind je deze schijf echt zoveel geluid produceren?
Ik hoor hem hier amper... en dat terwijl de kast open naast me staat.
Het lijkt me trouwens niet zo verstandig om hem zo in te pakken in dat materiaal. Hoe moet de harddisk in hemelsnaam zijn warmte kwijt ?!
-
Ik heb er wel een Hd-cooler onder de schijf gezet, maar na een dagje draaien werd ie wel wat warm (kon hem niet meer in de hand vasthouden)!Juicy schreef op 19 oktober 2002 @ 18:42:
Ik heb dezelfde schijf en inderdaad ... Geen tempsensor. Daarnaast heb ik ook de Maxtor 80 GB uitvoering en deze heeft dus wel een tempsensor maar is ook een stuk rumoeriger.
Het lijkt me trouwens niet zo verstandig om hem zo in te pakken in dat materiaal. Hoe moet de harddisk in hemelsnaam zijn warmte kwijt ?!
Nu heb ik hem toch maar voor de zekerheid niet meer geisoleerd.
Liever iets meer geluid, dan een kapotte schijf
Verwijderd
Volgens mij heeft een Western digital die optie helemal niet en kun je hem ook niet op die manier stiller maken.
En kwa lawaai. Ik heb die schijf ook en hoor hem maar amper.
en de schijf helemaal inpakken met van dat schuim spul is niet zo'n handige optie. Dan kan die schijf z'n warmte helemaal niet meer kwijt
Uhm, 2 valse beweringenVerwijderd schreef op 19 oktober 2002 @ 22:30:
Je hebt de schijf stiller gemaakt via het progje van IBM(acoustic management).
Volgens mij heeft een Western digital die optie helemal niet en kun je hem ook niet op die manier stiller maken.
En kwa lawaai. Ik heb die schijf ook en hoor hem maar amper.
en de schijf helemaal inpakken met van dat schuim spul is niet zo'n handige optie. Dan kan die schijf z'n warmte helemaal niet meer kwijt
Ten eerste werkt het programa van IBM uitstekend met mijn WesternDigital. Hoewel dat programma niet gemaakt is door WD wil niet zeggen dat het niet werkt.
Denk dat je het zelf maar moet proberen voordat je een mening geeft.
Ten tweede heb ik een HD-cooler gebruikt en daarna geisoleerd, zodat de HD nog wel wat warmte kwijt kon.
Wanneer je accoustic management aan zet, dan hoor je best wel een groot verschil in geluids niveau! Dus allemaal proberen, als je schijf dat niet ondersteund dan zegt dat proggie van IBM dat wel! Er kan dus weinig mis gaan.
[ Voor 0% gewijzigd door EternalDragon op 20-10-2002 00:29 . Reden: Kleine toevoeging ]