Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

MSI Ge4 MX440 zonder koeler?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De koeler op deze kaart maakt een T*RINGHERRIE!!
Nu vroeg ik me af of deze kaart het zou overleven zonder actieve koeling, ik trek dus gewoon het kabeltje uit...?!?
De kaart is niet OC'd en er worden op die PC super zelden spelletjes gespeeld... Enkel windows u know...

Of heeft iemand enige tips om de Ge4 mx440 zo te modden dat ie minder hoorbaar is en toch overleeft?

Thxs!

• Bezzerk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:39
zonder koeling zou ik toch echt niet doen >:) probeer eens die koeler eraf te halen en een stille 80MM fan eronder te "plakken" :)

• Ducksy88
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-10 10:22

Ducksy88

Een beetje vreemd; wel lekker

Helpt een passive zalman koeler niet genoeg?
neem bijvoorbeeld deze: http://shop.freezinghardware.nl/index-info.asp?ID=568

of deze (met misschien een fannetje (40mm)): http://shop.freezinghardware.nl/index-info.asp?ID=20

Verwijderd

Topicstarter
Ducksy88 schreef op 18 oktober 2002 @ 22:35:
Helpt een passive zalman koeler niet genoeg met (misschien) een klein 40mm fannetje?
Jij bedoelt zo een heele grote fan erop hange? plus very expensive?
Hoe ga ik die monteren :?

*en een 80mm fan jah geen slecht idee maar jah hoe smijt ik die erop kan er eens over nadenken :)

• Bezzerk
  • Laatst online: 14:39
Verwijderd schreef op 18 oktober 2002 @ 22:38:
[...]
*en een 80mm fan jah geen slecht idee maar jah hoe smijt ik die erop kan er eens over nadenken :)
Probeer de search eens, ik heb er al een aantal voorbij zien komen met een 80MM fan erop :)

Verwijderd

Topicstarter
Bezzerk schreef op 18 oktober 2002 @ 22:40:
[...]

Probeer de search eens, ik heb er al een aantal voorbij zien komen met een 80MM fan erop :)
Kben net op de ZM80 gestoot ziet er gaaf uit, toch eens onderzoeken of dees geen slechte koop is :)
Heb niet meteen een thread gevonden ga nu eerst die ZM's bezien dan nog es voortzien voor een 80mm fan..

• Ducksy88
  • Laatst online: 31-10 10:22

Ducksy88

Een beetje vreemd; wel lekker

Uhhh, als je een GForce 4 !--> MX <--! hebt dan heb je een ZM -->50HP<-- nodig, geen ZM80. Zou een beetje slordig zijn, past je nieuwe cooler niet 8)7 |:(

• Maxow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:10

Maxow

Hidden Sound System

kheb het een keer met mun gf2 mx400 gehad, was ik een beetje aan het modden (koelblokjes op het geheugen) en toen had ik duz ook dat stekkertje los gemaakt, pc aangezet, ik check zo in dat appie van nvidia, hmmm, 50 graden :/ snel gekeken wat het probleem was, stekkertje vergeten, scheelt toch 10 - 15 graden !

Verwijderd

Topicstarter
Ducksy88 schreef op 18 oktober 2002 @ 22:55:
Uhhh, als je een GForce 4 !--> MX <--! hebt dan heb je een ZM -->50HP<-- nodig, geen ZM80. Zou een beetje slordig zijn, past je nieuwe cooler niet 8)7 |:(
Mja weetek ook :) maar toch bedankt om het even op te merken ;)

Btw ik heb een ge2 gts met enkel passieve koeling had er een blorb opgezet en nu weer afgezet... dus enkel weer passief maakt teveel herrie en heb nergens last van...

• blunt
  • Laatst online: 25-06-2023
je kunt de kaart ook downclocken, dan zal die niet zo heet worden en heeft dus alleen passieve koeling nodig (als je 'm ver genoeg downclocked). Daar is een progje voor, kweet niet meer hoe die heet |:(

je kunt beter over je fiets lullen, dan over je lul fietsen :X

Verwijderd

Topicstarter
blunt schreef op 18 oktober 2002 @ 22:59:
je kunt de kaart ook downclocken, dan zal die niet zo heet worden en heeft dus alleen passieve koeling nodig (als je 'm ver genoeg downclocked). Daar is een progje voor, kweet niet meer hoe die heet |:(
Hoe ver is ver genoeg :?

Maar wat loopt er mis als die ge4 te warm wordt, GPU stuk of gewoon een crash wachte tot ie afgekoeld is en weer bolle...?

• Ste7en
  • Laatst online: 29-05-2024
Het kan denk ik net. Hier heeft iemand het ook gedaan. Kijk daar maar naar. Volgens topicstarter draait hij stabiel. suc6

• Raziel
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-10 20:04
Wel raar dat een mx440 zo'n herrie maakt, mijn 4200 hoor ik niet ...
zet je er toch een zalman op?

• klaaz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-11 18:41

klaaz

it's me!

Mijn 4200ti van MSI maakte wel veel geluid hoor, zeker als je de rest van de kast al behoorlijk stil hebt. Vandaag mijn Voedingscooler vervangen door een stille papst, achterin de case een stille ystech en mijn chipsetcooler vervangen door een passief koelblok van zalman.

Heb nu ook een ZM80 van Zalman op mijn 4200 ti. Op mijn MSI 6398 moederbord moest ik echter wel de achterste heatsink modden om hem passen te krijgen (ATX voedingsstekkertje zit in de weg). Bevalt wel goed trouwens.

Je wilt niet geloven hoe ik me nu erger aan mijn boxcooler van Intel, die toch als zeer stil bekend staan... Toch maar weer mijn fanadapter erop met nog een papst 80 mm.

Oh ja: mijn mobile rack voor mijn IDE harddisk maakt nu ook een godsgruwelijke hoeveelheid lawaai ;) De backup harddisk gaat er voortaan direct uit na backuppen ;)

Verwijderd

Topicstarter
Klaaz schreef op 19 oktober 2002 @ 02:20:
Mijn 4200ti van MSI maakte wel veel geluid hoor, zeker als je de rest van de kast al behoorlijk stil hebt. Vandaag mijn Voedingscooler vervangen door een stille papst, achterin de case een stille ystech en mijn chipsetcooler vervangen door een passief koelblok van zalman.

Heb nu ook een ZM80 van Zalman op mijn 4200 ti. Op mijn MSI 6398 moederbord moest ik echter wel de achterste heatsink modden om hem passen te krijgen (ATX voedingsstekkertje zit in de weg). Bevalt wel goed trouwens.

Je wilt niet geloven hoe ik me nu erger aan mijn boxcooler van Intel, die toch als zeer stil bekend staan... Toch maar weer mijn fanadapter erop met nog een papst 80 mm.

Oh ja: mijn mobile rack voor mijn IDE harddisk maakt nu ook een godsgruwelijke hoeveelheid lawaai ;) De backup harddisk gaat er voortaan direct uit na backuppen ;)
Ik heb in feite nog niet echt veel goeds gelezen over de ZM80 een Ti4200 werd 60° wat nog goed is natuurlijk maar een Ti4600 gaat dat nog luken?!?
Nu ik heb een ZM50 nodig maar dus voor iets equivalent als wat een Ti4600 is voor de ZM80 dus kan die ZM50 mijn mx wel goed koelhouden? Nu ja er wordt toch wel nauwelijks gegamed..., iemand ervaring met de ZM50 op een ge4 mx?

• Robino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:51
Hier spreken ze erover dat er van de ZM80 een andere versie gaat uitkomen, bij deze versie zouden alle problemen met condensatoren, etc. die in de weg zitten opgelost zijn. Misschien dat er dan ook een andere variant komt van de ZM50. Zou iig nog eventjes wachten met er een kopen (als je dat van plan was ;)).

Verwijderd

blunt schreef op 18 oktober 2002 @ 22:59:
lolzzzz :o , een MX downclocken, blijft er toch ehlemaal NIX van over, kan ik hem netzogoed mijn voodoo 3 verpatsen.... :+

• blunt
Verwijderd schreef op 19 oktober 2002 @ 11:34:
[...]

lolzzzz :o , een MX downclocken, blijft er toch ehlemaal NIX van over, kan ik hem netzogoed mijn voodoo 3 verpatsen.... :+
Hij zegt dat hij 'm alleen maar nodig heeft voor windows en heel af en toe een game-pje. Dan heb je helemaal geen goede video kaart nodig

Verwijderd

Mijn MSI geforce2mx 400 wordt al onwijs heet met passieve koeling :D

• Neofloppy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 29-11 15:39
Er zijn wel gf4 mx 440 kaartjes op de markt ZONDER koeler. Deze hebben alleen een kleine heatsink. Ik ken iemand die zo'n ding had. Eerste 2 maand ging goed, maar toen na een paar uurtjes GTA 3 was het zaakje doorgefikt.

Lijkt me dus duidelijk dat die kaartjes wel een koeler nodig hebben. Misschien als je hem niet voor games gebruikt het wel net kan. Maar als je zo zelden games speelt, waarom heb je dan in godsnaam een gf4 kaartje??

Naja suc6 ;)

Verwijderd

ik heb een asus geforce 4 mx 440 zonder koeler met koelblok.
van asus. Ik speel ook wel eens uren achter elkaar gta 3 maar door fikke heeft hij nog niet gedaan anders zou asus toch nooit een kaart zonder koeler verkopen.

Verwijderd

Topicstarter
Neoflip schreef op 19 oktober 2002 @ 11:56:
Er zijn wel gf4 mx 440 kaartjes op de markt ZONDER koeler. Deze hebben alleen een kleine heatsink. Ik ken iemand die zo'n ding had. Eerste 2 maand ging goed, maar toen na een paar uurtjes GTA 3 was het zaakje doorgefikt.

Lijkt me dus duidelijk dat die kaartjes wel een koeler nodig hebben. Misschien als je hem niet voor games gebruikt het wel net kan. Maar als je zo zelden games speelt, waarom heb je dan in godsnaam een gf4 kaartje??

Naja suc6 ;)
Mjah het isniet mijn PC maar ik wou voor men vriendin een PC maken die deftig was. Ik bedoel moest ze ooit een of andere spelletje of een of ander 3D-rendering programma moeten gebruiken(wat mogelijk is in de toekomst) dat er dan niks misloopt. Plus voor 100€ voor hetzelfde geld had ik mischien ook iets anders maar ja had niet gedacht dat ie zo een teringherrie ging maken....

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
Ter info:
- Abit Siluro GeForce4 MX440 64MB TV-Out
- AOpen GeForce4 MX440 64MB TV-out

Ik hebgisteren die 2 allebij gehoord: beide maken veel herrie. Ik heb ff mijn vingers in die fan gestopt en pc was meteen stukken stiller.

Maar hoe zit het deze koeler: Thermaltake GeForce 4 Cooler
Maakt die veel lawaai??

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

Verwijderd

29dB(A)

dat is toch niet veel??

• Robino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:51
Verwijderd schreef op 19 oktober 2002 @ 12:20:
29dB(A)

dat is toch niet veel??
Mja, 29 dB(A) is redelijk zacht. Oke 20 dB(A) is pas zacht maar volgens mij zijn de meeste koelers rond de 36 dB(A). Dus zeg maar dat 29 dB(A) stukken beter is :D

• BovenHond
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:43
Ik heb een Creative GeForce4 MX 440 64 MB TV-out. En deze is Passief gekoeld, met ongeveer hetzelfde koelblok als dat mij n VIPER 550 (TNT) kende. En hij is kouder dan de VIPER. Zeg maar 35 graden.

Kortom heel waarschijnlijk kan je volstaan met de fanuitschakelen en verder niets doen zonder daar ook maar iets van te merken

Verwijderd

Topicstarter
Rave17 schreef op 19 oktober 2002 @ 12:25:
[...]

Mja, 29 dB(A) is redelijk zacht. Oke 20 dB(A) is pas zacht maar volgens mij zijn de meeste koelers rond de 36 dB(A). Dus zeg maar dat 29 dB(A) stukken beter is :D
Mijn blorb op ge2 gts zou 26.4dB moeten zijn maar ie maakt echt een terringherrie net zoveel als die ge4 koeler... na een tijd gaat zoeits kleins door e stof haperen etc als je die dan cte moet onderhouden... :'(

Verwijderd

Topicstarter
Matsu_matsu schreef op 19 oktober 2002 @ 12:27:
Ik heb een Creative GeForce4 MX 440 64 MB TV-out. En deze is Passief gekoeld, met ongeveer hetzelfde koelblok als dat mij n VIPER 550 (TNT) kende. En hij is kouder dan de VIPER. Zeg maar 35 graden.

Kortom heel waarschijnlijk kan je volstaan met de fanuitschakelen en verder niets doen zonder daar ook maar iets van te merken
Hoe meet jij die temp?
Een viper heeft toch zo een tamelijk dun maar breed koelblok met vele kleine uitstekseltjes niet?
Misschien een koelblokje bijplaatsen ofzo hmmz

• Ste7en
  • Laatst online: 29-05-2024
Ik wil niet veel zeggen hoor. Ik heb in mn pc een asus v7100 pro pure versie, geforce 2 mx 400. Alleen een klein heatsinkje erop, en heb helemaal nergens last van. hij wordt ook niet heet ofzo. Omdat ik een paar mensen hier hoor zeggen dat dat niet wil met een gf2 mx 400

• Silentpuma
  • Laatst online: 30-11 19:21

Silentpuma

To much mind...

(jarig!)
Je kan ook van die koelblokken gebruiken die ze in een versterker van een radio bouwen. Ga ik zelf ook binnenkort proberen voor mijn Asus GF3. Maar dan wel een 60mm fannetje onder hangen want ik game er WEL mee ;)

ff op maat dremelen en een paar tie-wraps should do the trick ;)

Use the Search Luke...

• Tsunami
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
even een quote van flink wat posts terug:
Ducksy88 schreef op 18 oktober 2002 @ 22:55:
Dit staat op de site van Freezing Hardware: "De Zalman ZM80-HP is geschikt voor de Geforce, Geforce DDR, Geforce 2, Geforce 2MX, Geforce 3, Geforce 4, Geforce 4MX, Radeon 7000, 7200, 7500, 8500, 9000 en 9700 Pro."

Verwijderd

wrom een gef 4 als je toch geen games speelt? koop dan een 8 mb kaartje ofzo..

• blunt
Verwijderd schreef op 19 oktober 2002 @ 11:48:
Mijn MSI geforce2mx 400 wordt al onwijs heet met passieve koeling :D
mijn nvidia geforce2 mx400 wordt ook super heet als ik al een half uurtje ge counter stiked heb, na 15 minuten gaat mijn voeding al stofzuigen :(

• blunt
ja, ik wil die kaart van jou ook wel ruilen tegen mijn geforce 2mx 400 met passieve koeling, maakt helemaal geen geluid :)

Verwijderd

Ik heb zelf een gf 2 mx (i know geen gf 4 mx maar toch) en deze zat standaard zonder koeler erop, alleen passief gekoeld (kaartje van hercules).. Deze wordt idd redelijk warm, maar nog nooit problemen gehad, en mijn kast heeft een airflow van noppes..
Zo'n passief zalman koeler blok is volgens mij zoiezo al overkill als ik de reviews mag geloven.. Ik zou zeggen, gwoon een goed passief koelertje erop = genoeg, en anders idd downclocken :) GL

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 oktober 2002 @ 22:30:
De koeler op deze kaart maakt een TERINGHERRIE!!
Nu vroeg ik me af of deze kaart het zou overleven zonder actieve koeling, ik trek dus gewoon het kabeltje uit...?!?
De kaart is niet OC'd en er worden op die PC super zelden spelletjes gespeeld... Enkel windows u know...

Of heeft iemand enige tips om de Ge4 mx440 zo te modden dat ie minder hoorbaar is en toch overleeft?

Thxs!
ik zou dat TERING gedeelte ff editen, want als een modje dat ziet kan je ff naar je mail gaan kijken....

Verwijderd

dit hoort toch inhet koelings gedeelte thuis ?

Verwijderd

koop een geforce 4 mx van asus alleen een koelblokje zit er standaar op
Pagina: 1