Toon posts:

nieuwe video kaart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hai ik wil een nieuwe videokaart hebben liefst agp
Creative 3D Blaster TNT2 M64 32MB (OEM) is deze agp? of weten jullie nog betere videokaart voor max 200 piek.
ik heb een celly 541

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-08 15:44

Wekkel

De downloadkoning

Ik zou niet beginnen aan een M64, daar krijg je namelijk spijt van. De TNT2 is een berechip met je Celeron, alleen een 64 bit databus maakt je heerlijke 32 Mb meteen kreupel. Ga je hoger dan 800 bij 600 ga je dat merken, aan 32 bit hoef je al helemaal niet te denken. Aangezien een TNT2 nog steeds erg duur is, is misschien een tweedehansie geen slechte optie. De perfecte kaart gezien je CPU. Wil je nieuw, check dan zeker een V3 2000. Makkelijk over te klokken en echt niet beroerd en erg cheap. Blijf in ieder geval van de 64 bit databus kaarten af, zoals ook de S3 savage 4...

Verwijderd

Topicstarter
die v3 2000 kan je die ook agp krijgen en kan die 1152x864 ?

jij bedoelt dus deze?
3dfx Voodoo3 2000 16MB AGP (OEM)
waar baseer je trouwens op dat hij goed is voor mijn systeem ?
die is 296,- bij jorg is dat betrouw baar ?

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Je zoekt een videokaart voor 200 piek. Dat betekent erg cheap. Dan is een V3 2000 PCI de goedkoopste kaart, die nog met 1280 bij 1024 om je oren slaat in 16 bit met bevredigende FPS. Beter is een TNT2, maar die zijn gewoon niet zo goedkoop als V3's en de M64 en Vanta varianten zuigen...

Verwijderd

Topicstarter
oke das duidelijk de kaart die ik zoek alleen ... die agp is 196 dus ook 200 ..
wat is nou precies het verschil tussen pci en agp? wat is beter en zijn ze we allebei zelfstandig of heb bij pci je v3 als secundaire kaart?

Verwijderd

S3 Viper 2000? Als je geluk hebt kun je ze nog krijgen, want S3 is failliet dus.. ff wachten dan kun je voor goedkope prijs aan redelijk goed kaartje kopen..(redelijk!!)

Verwijderd

Topicstarter
wat is dat dan voor een kaart?

Verwijderd

een kaart waar je niet aan moet beginnen :)

• digifun
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

digifun

Als je toch bijna f 300 aan een voodoo kaart uitgeeft kun je er beter nog een paar tientjes bij leggen en een geforce 2 mx kopen

u can fool all people some time and fool some people alltime

Verwijderd

Topicstarter
ik kan die voodoo 3 krijgen voor 218,50 bij funprice en dat is inc btw en verzendkosten enz enz.. dus dat lijkt mij niet echt 300 piek :) maar die agp dan hebbie toch gewoon 1 videokaart in je p.c. zitten en niet dat je hem aan je andere kaar koppelt?

Verwijderd

ja het is niet zo'n doorlus kaart, ik heb hem zelf ook gehad

Verwijderd

Topicstarter
oke dan ga ik nog ff naar ervaringen rond vragen en als dat goed is dan wordt dat hem

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

voor de voodoo kaarten maakt agp of pci niet uit wat betreft de prestaties; andere merken wel

ook ik adviseer voodoo 3 2000 pci

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Verwijderd

euh s3 is toch niet failliet, ze maken alleen geen grafische kaarten meer. Datis toch iets anders :)

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

De V3 is er wel in AGP variant, maar de V3 ondersteunt geen AGP functies, zoals AGP texturing en zo. Het is wel gewoon een heerlijk lopend kaartje voor de weinige centjes. Doorlussen zoals bij de V1 en 2 is er niet meer bij, er zit een uitstekende 2D bij, want hoge RAMDAC. Hoge resoluties mogelijk en probleemloos functioneren met elk spel.

Verwijderd

Topicstarter
dat is dus wat ik zoek ! :)
Pagina: 1