Toon posts:

De ideale (budget) Games PC

Pagina: 1
Acties:
  • 135 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik zat te denken aan:
Abit KT7 met RAID
Duron 600/700 (proberen naar 950 te krijgen)
SocketA koeler voor 900-1200MHz
Asus Geforce2MX TV-OUT
IBM Deskstar 30Gb 7200RPM(Later nog eentje erbij)
300Watt kast met extra sterke koelers/fan's
SB live! 1024 kit (Met sp1000 speakerset)
Plextor 12x10x32 IDE Rewriter
CD-rom + floppy-drive
56k6 Hardware-matige modem(heb er laatst iets over gehoord?
128Mb PC133

Ik hoor steeds meer over die DDR moederbordjes en die nieuwe AMD's met een hogere geheugensnelheid, hoe zit dat nu?

Graag jullie commentaar...

Oh was ik nog vergeten.
Hij gaat vooral worden gebruikt voor Games maar ook een beetje video-bewerking, en nog een aantal andere dingen zoals internet.

Heeft iemand trouwens nog een tip voor een Modem?

Verwijderd

Leuk samengesteld Game-Pc'tje maar wat heb je er precies voor over :?

ik zou eerder iets anders nemen, maar ja wie ben ik :P

momenteel heb ik
-P3 500 (volgendemaand AMD 800)
-asus p3bf moederboard (2x agp :( )
-256mb intern (256 erbij, ligt aan prijs)
-totaal 35 GIG
-GForce2delux
-40speed cdrom
-A-drive DUHHhh!!!
-19'inch iiyama beeldscherm
-mini tower
-soundblaster LIVE
-FPS1000 surround set
-3com ethernet kaart 100mbit

enz.... Ja wat wil je nog meer??
ja meer geheugen,ander moederboard en CPU :)

toch :) :P

Verwijderd

Topicstarter
Ik wilde ongeveer 3400 gulden uitgeven.

Verwijderd

Topicstarter
Als je een ander idee hebt over het ideale systeempje, post het dan!

• Cheese_man
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-11-2025

Cheese_man

Waarom kiezen?

ik denk dat je wel een lekker systeempie hebt voor je budget!

Neem de Aopen HQ-08 (blue, gray). Dit zijn hele mooie 300W Bigtowers!!!

Misschien heasinks voor je GF2MX?? ;)

Vandaag zijn er een aantal posts over de nieuwe AMD shit...moet je even op tweakers.net zelf kijken....ik geloof dat alles bij elkaar een redelijke winst werd behaald, maar dan op de lagere resoluties!!!

reserveringshouder Tesla Model 3

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Persooonlijk w8 ik zelf nog ff op de nieuwe AMD chipsets. Maar jouw pc lijkt me ook uitstekend.
Wat wil je er eigenlijk mee gaan doen?
Geef zowiezo niet teveel uit aan je processor want; in veel gevallen is je grafische kaart de bottleneck en waarschijnlijk kan je altijd over een jaartje ofzo een van de laaste Thunderbirds op 1,veel Mhz voor een appel en een ei erop prikken

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

geen beeldkanon?
geen DVD?

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de tip van die Big blue tower van Aopen(zoiets ik heb die tekst even niet voor me)

Over dat beeldkanon. Daar heb ik op dit moment even geen geld voor. Ik heb geen zin om een klein 17 inch-sje te kopen als ik voor 400 gulden meer een 19 inch kan krijgen. Ik zat te denken aan die Ilyama P450 S nog wat.(Niet helemaal plat maar wel 19 inch en ik denk goeie kwaliteit.

Over die DVD. Ik vind dat DVD nog te jong is en te duur om voor de grap er in te stoppen. Als ik het goed heb kost een DVD-speler nu ongeveer 350 gulden of zo. Bij mij in de winkels heb ik zelfs nog geen enkel DVD spel in de winkels zien liggen. Ook wil ik graag als ik een spel koop even een kopietje maken en die gebruiken. (In verband met krassen)

Met die Geforce2MX, ik dacht dat er al heatsinkjes op zaten.

Verwijderd

Wat had je dan gehoord over die modem??? Ik weet alleen dat zolang het geen winmodumpie is alles ok is. (winmodems doen het wel ok maar gebruiken je cpu das fout dus :) )

• DeeJayV
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Leuk systeempje ja...

ik heb vorige week dit aangeschaft:
asus A7v
asus 7100 MX (toen nog zonder tv-out) 210/210
duron 650@950
128 mb pc133
maxtor 20 gig 7200
bla bla

maar ik heb inmiddels de Geforce ingeruild voor een 7100T met tv-out en die is niet zo lekker te overklokken als die zonder tv-out vind ik.
bij 200/200 trekt ie 3dmark niet meer :(

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat was het met die winmodem.

En hoe bevalt dat pc-tje, DeejayV?

Ik heb nu K6-2-350,64mb,banshee,5400Rpm schijfje. Misschien op de een of andere manier vergelijken?

• Mex
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 21:36

Mex

PSX

Verwijderd

Topicstarter
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 30 oktober 2000 18:00 schreef Mex het volgende:
PSX[/quote]Niet schelden in mijn topic, aub.

Verwijderd

Je kan natuurlijk ook gewoon eerst de Primaire dingen kopen.. En een maand of zo later de secundaire dingen...

Want een goed beeldscherm lijkt mij heel belangrijk.. een brander kan altijd achteraf nog !!! oja, stop er dan wel meteen 256mb sdram in :)

Toch??

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 30 oktober 2000 18:03 schreef Fergynator het volgende:
Niet schelden in mijn topic, aub.[/quote]Lol :9!

Maarre ff serieus ik zou ook eerst de noddzakelijke dingen kopen vooral de videokaart, want die heb je tenslotte het hards nodig ;)! En koop in ieder geval genoeg geheugen, want dat heb je wel nodig als je veel gaat gamen en het zou *misschien* ook noch wel eens schaars kunnen worden met dat nieuwe rdram ofzoiets en dat ddr-ram!
Pagina: 1