Toon posts:

hoe krijg ik mijn 60 gig harde schijf aan de praat?

Pagina: 1
Acties:
  • 47 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een harde schijf 60 gig (maxtor) die niet herkend word door mijn bios,mijn computer loopt zelfs vast bij auto-detect.....tis een procomp award moederbord uit 99 (processor:p3 500 hz)waar geen updates voor de bios voor zijn (of wel,voor zover ik weet niet)...is er een manier om de harde schijf toch te laten werken?

Verwijderd

als je er helemaal niet meer uitkomt moet je een ide-controller kopen, is zo een 35 euro, en dan werkt ie gegarandeert

• SvEn
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-12-2025

SvEn

a.k.a sv3nrg

hmm , misschien kan het moederbord geen 60 gig hebben , had ik ook gehad met mijn BCM pIII moederbordje

• Luit
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Misschien biedt MaxBlast van Maxtor een oplossing.

Volgens mij laat dit progje windows weten dat de harddisk groter is dan de grootte die door de bios herkent wordt.

Het is hier te downloaden: http://www.maxtor.com/en/...agreement.htm?mbplus2.exe

• DiNo!
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12:42
zoek met het tooltje van www.hwinfo.com uit wat voor moederbord je hebt, een bios-upgrade is de enige (goedkope) oplossing als je niet een nieuwe ide controller wilt kopen.

https://github.com/atoomnetmarc/

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Towbitis schreef op 18 oktober 2002 @ 21:32:
Misschien biedt MaxBlast van Maxtor een oplossing.

Volgens mij laat dit progje windows weten dat de harddisk groter is dan de grootte die door de bios herkent wordt.

Het is hier te downloaden: http://www.maxtor.com/en/...agreement.htm?mbplus2.exe
Dit kan je idd proberen, je zal dan in de BIOS waarschijnlijk moeten gaan spelen met de settings van je ide-poort (bij standard bios settings van auto manual maken, dan de instellingen goed zetten).

Ik zou als ik jou was iig wel een beetje zoeken naar BIOS updates, wie weet ligt er wel eentje voor je te wachten. Google is hierbij wel een handig hulpmiddel ;)

• MadMod
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-08 11:31
Verwijderd schreef op 18 oktober 2002 @ 21:27:
ik heb een harde schijf 60 gig (maxtor) die niet herkend word door mijn bios,mijn computer loopt zelfs vast bij auto-detect.....tis een procomp award moederbord uit 99 (processor:p3 500 hz)waar geen updates voor de bios voor zijn (of wel,voor zover ik weet niet)...is er een manier om de harde schijf toch te laten werken?
Ik zie het al :) je pc is te traag :+

• Gem1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-02-2025
in het bios handmatig de waarden van de hdis intoetsen, die staan op de drive, en dan kun je het beste naar de tool zoeken van maxtor, om de hdisk te kunnen laten herkennen door deze moederborden.
probeer de Ontrack diskmanager te vinden en laat maar eens rommelen.
BTway, ik check ff of ik dat proggie nog ergens heb.
Hebbum wel idd, maar ik zie nu dat die Maxblast hetzelfde principe doet.
OK suk6.

Verwijderd

Bij de laatste 40 gig maxtor moet ik achterop het pinnetje verwijderen, voordat mijn (redelijk nieuwe) pc hem goed herkende. Misschien werkt die truuk bij jou ook. (het is dat master/slave pinetje) Op de website van maxtor staat er ook uitleg over

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:14

LopeZ

Too much is never enough

Maxblast is de oplossing, succes
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.