Ik zat gisteren in een oud SYBEX gamesboek te lezen waarin complete achtergronden en walkthru's van 5 LucasArts games en informatie over de achtergrond van LucasArts en de SCUMM engine waarop ze lopen (het betreft de games Maniac Mansion, Monkey Island, Loom, Zak McKracken en Indiana Jones). Met een beetje pijn in m'n hart dacht ik aan de periode dat ik als klein mannetje als een van m'n allereerste CD-ROMs Monkey Island en Loom speelde. De complete opwinding en de mysterie rondom de spellen waren het complete gevoel van extase voor mij. Ik bedacht me toen dat ik dat gevoel mis bij games de laatste tijd. Nou speel ik al -- zeker in tegenstelling tot vroeger -- weinig games, maar voor adventures heb ik altijd een zwak. Met name de Monkey Island-achtige dus.
Ik droomde dan weg in de cafe's van Melee Island, raakte verdwaald in de steden van de Kristallen stad van Loom of vloog met m'n spacepack door de tunnels van de ongure kraters in The Dig.
Maar de andere prioriteiten hebben me een beetje weerhouden van het gamen. En alle adventures die ik zie zijn vaak gewoon slap en hebben geen diepgaand mysterieus verhaal als Loom of The Dig.
Nou is mijn vraag eigenlijk, zijn er de laatste tijd eigenlijk nog van dit soort spellen op de markt gekomen? Echte goeie mysterieuse adventures met besturing a la Monkey Island.
Alvast bedankt =)
Ik droomde dan weg in de cafe's van Melee Island, raakte verdwaald in de steden van de Kristallen stad van Loom of vloog met m'n spacepack door de tunnels van de ongure kraters in The Dig.
Maar de andere prioriteiten hebben me een beetje weerhouden van het gamen. En alle adventures die ik zie zijn vaak gewoon slap en hebben geen diepgaand mysterieus verhaal als Loom of The Dig.
Nou is mijn vraag eigenlijk, zijn er de laatste tijd eigenlijk nog van dit soort spellen op de markt gekomen? Echte goeie mysterieuse adventures met besturing a la Monkey Island.
Alvast bedankt =)