[autoradio] Wisselaar-ingang als line-in?

Pagina: 1
Acties:

• hneel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:14

hneel

denkt er het zijne van

Topicstarter
Mijn autoradio heeft geen line-in ingang maar wel een aansluiting voor een cd-wisselaar. Die laatste bestaat uit gewone tulp connectors (L+R) plus een aparte "control" connector.

Nu is het zo dat die ingang niet te selecteren valt, als de autoradio geen wisselaar "ziet". Is het mogelijk om iets aan die control-ingang te hangen zodat de radio wel iets "ziet" en de audio ingang als een gewone line-in gebruikt kan worden?

• prisselada
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-11-2025
Heb je t al bij de frabrikant gevraagd?

if you're gonna be dumb you gotta be though

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:38

remco_k

een cassettebandje was genoeg

hneel schreef op 18 oktober 2002 @ 21:04:
Mijn autoradio heeft geen line-in ingang maar wel een aansluiting voor een cd-wisselaar. Die laatste bestaat uit gewone tulp connectors (L+R) plus een aparte "control" connector.

Nu is het zo dat die ingang niet te selecteren valt, als de autoradio geen wisselaar "ziet". Is het mogelijk om iets aan die control-ingang te hangen zodat de radio wel iets "ziet" en de audio ingang als een gewone line-in gebruikt kan worden?
Dan moeten we toch eerst het merk+model ff hebben he?... hier kunnen we nix mee. ;)

Alles kan stuk.

• hneel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:14

hneel

denkt er het zijne van

Topicstarter
remco_k schreef op 19 oktober 2002 @ 10:56:
[...]

Dan moeten we toch eerst het merk+model ff hebben he?... hier kunnen we nix mee. ;)
Ah, ik dacht dat dat een soort standaard zou zijn. Niet dus.

Het gaat om een Sony CDX-MP30.

Ik had al een Archos Jukebox. Die had ik ook op mijn autoradio willen aansluiten. Maar mijn vorige autoradio had geen ingangen. Mijn nieuwe wel. Aan de andere kant, die nieuwe kan ook mp3-cd's aan, dus eigenlijk is het niet zo nodig meer. Maar ik ben toch benieuwd of het kan.

Er hoeft alleen maar een soort dummy op die controler ingang aangesloten te worden. Zodat die radio "denkt" dat er iets is. Bediening gaat dan wel gewoon via de Archos.

• Jivecar
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-11-2025
hneel schreef op 19 oktober 2002 @ 12:02:
[...]

Ah, ik dacht dat dat een soort standaard zou zijn. Niet dus.

Het gaat om een Sony CDX-MP30.

Ik had al een Archos Jukebox. Die had ik ook op mijn autoradio willen aansluiten. Maar mijn vorige autoradio had geen ingangen. Mijn nieuwe wel. Aan de andere kant, die nieuwe kan ook mp3-cd's aan, dus eigenlijk is het niet zo nodig meer. Maar ik ben toch benieuwd of het kan.

Er hoeft alleen maar een soort dummy op die controler ingang aangesloten te worden. Zodat die radio "denkt" dat er iets is. Bediening gaat dan wel gewoon via de Archos.
Zijn de tulp's geen line-outs??

Bij mijn weten hanteerd sony alleen de wisselaar connector als bron, je zou eens langs een carhifi shop kunnen gaan en zo'n wisselaar bekijken. Maar nogmaals, ik dacht dat er alleen een wisselaar connector ingang op de wisselaar zit.

Intel P4D-2800@2800, Asus P4P800-SE, 1024MB Corsair, Asus v9999/TD, Maxtor DiamondMax 10 250GB, Western Digital 600BB 60GB, Pioneer DVDR, HP 9150, Soundblaster Audigy. + Toshiba E400......