Ik ben bezig met watercooling in mijn kast samen met mijn goede vriend icey, maar we willen nu de GF cooler eraf halen van de MSI Geforce 4 Ti4400 maaaaar hoe kan ik die er afschroeven, icey en ik zien het echt niet
Thx
Thx
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
succesVerwijderd schreef op 18 oktober 2002 @ 21:20:
dank je mensen is gelukt weer snel verder met de kast, pics komen vanaaf
Verwijderd
idd, alvast bedanktVerwijderd schreef op 18 oktober 2002 @ 22:43:
Lastig...jij hebt denkik een 3e pin op je fan connector?? jaa toch?? die voert een rpm controle uit...ik vogel het we lff uit
dit is een dell dimension 8100 met PIV1300mhz, icey heeft een PIII met rambus ook van dell, dell is gewoon beetje mafVerwijderd schreef op 18 oktober 2002 @ 23:11:
De pentiom 4 kwam eerst uit op 1600 mhz....daarna de 1500..lager bestaat niet
Als ik het goed begrijp wil je je vid. kaart gaanw aterkoelen he. Mag ik vragen welk blok je gaat gebruiken??Verwijderd schreef op 18 oktober 2002 @ 21:04:
Ik ben bezig met watercooling in mijn kast samen met mijn goede vriend icey, maar we willen nu de GF cooler eraf halen van de MSI Geforce 4 Ti4400 maaaaar hoe kan ik die er afschroeven, icey en ik zien het echt niet![]()
![]()
Thx
dat mag zekerjbcyber schreef op 19 oktober 2002 @ 01:24:
[...]
Als ik het goed begrijp wil je je vid. kaart gaanw aterkoelen he. Mag ik vragen welk blok je gaat gebruiken??
En wat voor aansluitingen dit blok heeft?
-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.
Verwijderd
Ik hoor geen geluid uit me kast komen, fan ging er echt voor de watercooling af, maare kzie nu geen plek waar ik die cooler op kan zettenTermy schreef op 19 oktober 2002 @ 13:07:
wil niet lullig doen hor, maar de comp achter mij heeft toch echt een P4 1,4GHz. met een intel 850 bord dus het zeker geen P3. absoluut zeker dat het een 1400MHz P4 is... dusssssss, muhahahah jij niet gelijk hebt Dutch_MArn
wrom laat je die fan er niet gewoon op en laat je die over het blok blazen? extra koeling
tenminste, dat is als het je om de koeling te doen is en niet zozeer om geluidvermindering...
Verwijderd
O nee he! Ik heb ook een MSI GF4...Verwijderd schreef op 20 oktober 2002 @ 17:19:
Dit is een pic van de koeler
[afbeelding]
Je kan zien dat ie daar niet echt goed hangt, en heb nog niets gevonden hoe hij eraf moetnoujah ik ga weer verder zoeken iemand ideeën of een oplossing plz
Kweet niet hoeveel die van mij trekt, hou me nog niet zolang bezig met tweaken en overclocken. ik krijg hem niet beter dan 305/647. kzal is wat gaan lezen over vmodden wat tips zijn altijd makelijkVerwijderd schreef op 20 oktober 2002 @ 17:35:
[...]
O nee he! Ik heb ook een MSI GF4...Daar komt binnenkort ook waterkoeling op. Hij doet nu 325/600 btw met dat standaard koelertje
330 ook wel, maar niet stabiel. Ga em binnenkort vmodden als mn waterblok er is. Hoeveel trekt die van jouw?
Kun je niet met een bios editor de bios aanpassen? Wilde gok hoor.. misschien kan je het uitzetten.
MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 2x990PRO 2TB - 1x9100PRO 4TB - 1xNM1090PRO 2TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB+400G
Verwijderd
Wat deed je dan?Verwijderd schreef op 20 oktober 2002 @ 21:16:
owkee hijs bijna opgeblazen, kwam rook vanaf zag een flits, ik ga die koeler er weer opzetten met een spacer
Verwijderd
Daar heb ik ook aan zitten denken. Ik bedoel, die signaal pin zal toch een spanninkje krijgen. Moet voor de gek te houden zijn..AtomicShockwave schreef op 20 oktober 2002 @ 22:59:
probeer eens die 3 pinnetjes van die fan zo kort te sluiten dat ie ermee ophoudt
hehe, ik denk dat je een weerstandje oid moet solderen en 2 pinnetjes met elkaar verbinden, verder weet ik het ook niet precies hoor, maar et moet te omzeilen zijn
maar niet kortsluiten he? dat was een geintje van me, sluit kort met een weerstand, anders zouden wel eens de banen van je videokaart af kunnen schroeienVerwijderd schreef op 20 oktober 2002 @ 23:01:
[...]
Daar heb ik ook aan zitten denken. Ik bedoel, die signaal pin zal toch een spanninkje krijgen. Moet voor de gek te houden zijn..
computer begon te piepen met reboot ik kijken start opnieuwe op pang ssst rook. maar kaart doet het nog
Verwijderd
Ja ok, maar hoe kan dat dan? Gaat niet zomaar denk ik.. Tis wel weer ff naar dat die koeler er niet af kan. Ben nog steeds aan het bedenken hoe dit nou moet..Verwijderd schreef op 20 oktober 2002 @ 23:06:
[...]
computer begon te piepen met reboot ik kijken start opnieuwe op pang ssst rook. maar kaart doet het nogalleen koeler is rip
En allemaal dankzij mijn genial ingeving dat we die koeler goed op de kaart kregen
Verwijderd
Over welke koeler heb je het nou? Water of lucht? En wat is er zo moeilijk aan om een waterblok erop te zetten? Zo gefixed toch?Icey schreef op 20 oktober 2002 @ 23:35:
[...]
En allemaal dankzij mijn genial ingeving dat we die koeler goed op de kaart kregen![]()
waterblokVerwijderd schreef op 20 oktober 2002 @ 23:59:
[...]
Over welke koeler heb je het nou? Water of lucht? En wat is er zo moeilijk aan om een waterblok erop te zetten? Zo gefixed toch?
Verwijderd
Wat hebben jullie voor groen water in je waterkoeling zitten.Verwijderd schreef op 19 oktober 2002 @ 21:15:
hier kan je mijn Systeemkast zien, binnenkort komen daar ook pics van me videokaart met een fan er aan hangen
Dat groene is gewoon spul dat ik er bij kreeg (koolance shit) enne er zit gedestileerd (pardon my france) water in. geen kraanwater daar zit kalk in das nie goed voor de pompjes :-) en het is een cathodeVerwijderd schreef op 21 oktober 2002 @ 00:10:
[...]
Wat hebben jullie voor groen water in je waterkoeling zitten.
Kwam dat zo uit de kraan l,ekker veel alg
Neem aan dat je spul doorheen hebt gegooid wat met backlight kleurt.
Is trouwens moeilijk te zien op de foto's zelf.
\Verwijderd schreef op 21 oktober 2002 @ 09:19:
waarom haal je die cooler er niet gewoon af? of heb je dat nu ook?
Ram van de kaart word nog best heet, dus ff wachten tot ik heat spreaders erop heb. beste wat ik heb gehaald is een lage 305/657 moet wel hoger kunnen score op 3dmark was maar 11855 punten headspreaders komen deze week dan moet het waarschijnlijk beter gaan. me kast is ook nog behoorlijk warm.Verwijderd schreef op 21 oktober 2002 @ 14:50:
Hey, laat ook je oc resultaten ff weten met die kaart
Ghehe ik hoop dat je hem bij jouw gewoon kan afkoppelen, en dat ik gewoon een pechvogel ben, enne lachen is gezondVerwijderd schreef op 20 oktober 2002 @ 23:59:
[...]
Over welke koeler heb je het nou? Water of lucht? En wat is er zo moeilijk aan om een waterblok erop te zetten? Zo gefixed toch?
Edit: Ik moet stiekem wel een beetje lachen..Mag wel he? Staat mij ook zo'n avontuur te wachten?
Ik kan nu niet ff testen, dan is mn kaart meteen dood. Ik moet dus wachten op m'n waterblok en ik heb geen idee wanneer die klaar is.
[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2002 22:11 . Reden: klas je edit wat laat ]
Verwijderd
Met waterkoeling kom je niet verder dan 305? Mijn kaartje (4200) doet 325 met std fan! Pas als ik mn waterblok heb ga ik em vmodden. Stiekem hoop ik op 340 of 345. Mijn mem doet 610 met veel moeite (atrifacts). 600 zonder problemen. Ik heb een A3 core btw. Alleen met een vmod zul je verder komen btw. Koeling helpt zeer weinig op GF4's.Verwijderd schreef op 21 oktober 2002 @ 21:21:
[...]
Ram van de kaart word nog best heet, dus ff wachten tot ik heat spreaders erop heb. beste wat ik heb gehaald is een lage 305/657 moet wel hoger kunnen score op 3dmark was maar 11855 punten headspreaders komen deze week dan moet het waarschijnlijk beter gaan. me kast is ook nog behoorlijk warm.
ik krijg mijn mem tot 665 en dat werkt ie goed maar als ik mijn core omhoog dat draaid hij opeens stukken slechterVerwijderd schreef op 21 oktober 2002 @ 23:04:
[...]
Met waterkoeling kom je niet verder dan 305? Mijn kaartje (4200) doet 325 met std fan! Pas als ik mn waterblok heb ga ik em vmodden. Stiekem hoop ik op 340 of 345. Mijn mem doet 610 met veel moeite (atrifacts). 600 zonder problemen. Ik heb een A3 core btw. Alleen met een vmod zul je verder komen btw. Koeling helpt zeer weinig op GF4's.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2026
•
Hosting door TrueFullstaq