Toon posts:

Resolutie opstarten Win XP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Is het mogelijk dat je de resolutie kan wijzigen van het opstartscherm van Windows XP :? Want als je windows XP voor de eerste keer opstart moet je ja of nee drukken dat ie de resolutie moet aanpassen.

Iemand een Idee want ik heb zelf zo gou niks kunnen vinden

Verwijderd

Topicstarter
Weet niemand of die kan ?
Mod-break:

AUB niet je topic omhoog schoppen binnen 24uur. Zie Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette) #not-done waarom niet.

[ Voor 0% gewijzigd door SH007 op 19-10-2002 01:04 ]

Verwijderd

Bedoel je nu het zwarte scherm... dus wanneer Windows XP nog aan het laden is, of dat je een user kan kiezen?

Dat zwarte scherm is niet te veranderen en het inlogscherm zal heus wel kunnen met een registry key denk ik, maarja... welke :)

Verwijderd

Topicstarter
Dat zwart scherm als Windows XP aan't laden is. dat moet volgens mij wel ergens te veranderen zijn omdat zoals ik al zei wanneer je windows XP net hebt geinstalleerd vraagt hij of hij de resolutie moet veranderen.

• sweetdude
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:02
Ik denk dat je 2 problemen door elkaar aan het gooien bent. Tijdens de istallatie vraagt win XP of hij zelf de juiste resolutie mag bepalen. Dit is de resolutie die hij gebruikt als hij gewoon opgestart is.

Het opstartscherm daarentegen het scherm waar het logo en die bewegende groene(home versie) of blauwe(pro versie) balk beweegt is niet aan te passen omdat hij dan nog aanhet opstarten is en dus nog de drivers van de videokaart meot laden. Dit opstart scherm staat altijd in VGA modus dus. Of je moet via een apparte bootloader al wat drivers geladen hebben dan kun je natuurlijk wel in een hogere resolutie het opstart scherm tonen

Verwijderd

Topicstarter
sweetdude schreef op 19 oktober 2002 @ 14:27:
Ik denk dat je 2 problemen door elkaar aan het gooien bent. Tijdens de istallatie vraagt win XP of hij zelf de juiste resolutie mag bepalen. Dit is de resolutie die hij gebruikt als hij gewoon opgestart is.

Het opstartscherm daarentegen het scherm waar het logo en die bewegende groene(home versie) of blauwe(pro versie) balk beweegt is niet aan te passen omdat hij dan nog aanhet opstarten is en dus nog de drivers van de videokaart meot laden. Dit opstart scherm staat altijd in VGA modus dus. Of je moet via een apparte bootloader al wat drivers geladen hebben dan kun je natuurlijk wel in een hogere resolutie het opstart scherm tonen
En hoe verander je de resolutie nu dan?
zou je dat in stapjes kunnen vertellen?

• sweetdude
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:02
Verwijderd schreef op 19 oktober 2002 @ 19:45:
[...]

En hoe verander je de resolutie nu dan?
zou je dat in stapjes kunnen vertellen?
Uhm geen idee heb het nog nooit geprobeerd namelijk. Maar ik zal de theorie wat uitleggen.

booten gebreurd nu in deze volgorde.
1. power knop/WOL
2. bios
3a. kies een besturings systeem als je dual boot hebt met de xp bootloader.
3b.Win XP start op (in VGA modus voor het opstart scherm)
4. Win XP laad video drivers
5. Win XP springt naar inlog scherm (hoge resolutie).

Booten zoals jij het zou willen
1. power knop/WOL
2. Bios
3. Geavanceerde bootlaoder die eigen video drivers laad en je een besturingssysteem laat kiezen.
4. Windows XP start op met de drivers die de bootloader al geladen heeft en dus in een hogere resolutie in plaats van VGA modus
5. Windows start op in hoge resolutie met eigen drivers.

Volgens mij moet het lukken als je een dual boot hebt met Linux. Met LILO kun je namelijk al aangeven als hij in grafische modus opstart in welke resolutie hij dat meot doen.
Pagina: 1