Radeon 9700 Pro van gigabyte instabiel

Pagina: 1
Acties:
  • 155 views sinds 30-01-2008

• Tundreq
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-07 23:30
Ik heb net since vandaag een Radeon 9700 Pro van Gigabyte en is super instabiel.
Ik heb al de nieuwste driver geinstalleert en constant al ik op nieuw opstart wanneer ik een driver er voor heb geinstalleert gaat hij als hij het bureaublad wil weergeven ploep scherm standby en opnieuw opstarten.

Systeem informatie:
AMD XP 1800 nu @ 1800
Aopen AK77 pro mobo
340 watt psu
plextor brander, plextor cdrom
pioneer cdrom
scsi kaart
80 gig maxtor
diskette drive :)
veel waaiers

Heeft iemand ervaring opgedaan met een radeon 9700 van gigabyte of ander merk die misschien weet dit op te lossen.
Ik zit er al 3 uur mee te kloten en dat ding wil niks anders.
Misschien dat de psu net te weinig kan leveren maar ik d8 niet dat een radeon 9700 pro in 1 keer een watje of 20 nodig heeft.

edit:
Als ik ook een game opstart of 3dmarks 2001 se dan wil hij het laden en op dat moment krijg ik zwart scherm en een seconde of 2 later schakelt de hdd uit en reboot ie weer

Verwijderd

En werkt het wel goed met een andere videokaart erin?

Zo ja, zou ik em ff omruilen.

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-08 18:24

Youk

Volvo For Life

hmm, zou misschien toch een te zwakke voeding kunnen zijn, ik heb het ook voorgehad (niet met een nieuwe videokaart, maar een serieuze uitbreiding van mijn systeem, PII naar dual PIII) dat die spontaan reboote op willekeurige momenten. Heb toen een nieuwe zwaardere voeding gestoken en sindsdien geen enkel probleem meer meegemaakt

probeer anders eens zonder cdroms en zonder fans en zo (zet dan wel je case open voor wat frisse lucht, als dat wel goed werkt => toch de voeding

Volvo Classic Club Belgium

Verwijderd

Ik sluit me bij Youk aan, dat was het eerste waar ik aan dacht toen ik jouw probleem las.
Wat voor PSU heb je?

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-08 18:24

Youk

Volvo For Life

staat erbij 340W, dus niet echt slecht, maar het zal denk ik toch op het randje zijn

edit:
hangt natuurlijk ook van de kwaliteit van de voeding af

Volvo Classic Club Belgium

Verwijderd

Mij schiet net te binnen dat die kaart ook nog een "floppy-aansluiting" heeft voor extra stroom.
Heb je die ook aangesloten?

Verwijderd

Kaart goed aangedrukt in het slot? Anders ga ik ook voor een voedings probleem. Test het eens met een zwaardere voedng.

Succes

• Gamer
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:23

Gamer

Electrified

toevallig je voeding niet gemod ?
zelfde probleem, andere voeding na 2 dode kaartjes en probleem opgelost.

Homey Pro | 4600Wp Z - 4800Wp W- 4800Wp O | SH4.0RS | SH5.0RS | SBR192 accu| Zendure 2400AC + 5 AB3000X| Easee Charge Lite | Corsa-e 50kWh | Mercedes EQA 250+ 70kWh

• Tundreq
standaard voeding van chieftec
en kabeltje is aangesloten

ik heb al een aantal onderdelen losgekoppelt en nog steeds hetzelfde probleem

Verwijderd

Een andere optie om ff snel te testen is je FSB wat omlaag zetten, mischien vindt ie die wel niet fijn.

Verwijderd

Krijgt ie ook genoeg koeling? Misschien is ie erg heet, draait de koeler op de kaart wel?

Verwijderd

Voedingsprobleem, een radeon heeft ongeveer 45 watt nodig.

Andere voeding kopen en prob is solved :)

• Sonic
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-08 09:23
Verwijderd schreef op 19 oktober 2002 @ 10:01:
Voedingsprobleem, een radeon heeft ongeveer 45 watt nodig.

Andere voeding kopen en prob is solved :)
even een vraag tussen door
ik heb in mijn systeem een Zalman 300 watt voeding zitten.
deze zal dus niet sterk genoeg zijn om een Radeon9700 Pro te trekken in mijn systeem ?

mijn spec's kloppen alleen er moet nog 1x een 80GB IBM bij

alvast bedankt

edit : typo moest 300 watt zijn

Verwijderd

200 watt is echt veel te licht voor de hedendaagse PC met moderne componenten.Al vraag ik me wel af hoe het precies zit met al die voedingen ik heb de indruk dat een goede 235 watt(die ik bezit gewoon een Noname uit een Advance Case)Beter zijn werk doet sommige 300 watt voedingen waar ik meegewerkt hebt.

Ter verduidelijking ik heb een 235 watt voeding met daaraan:

2*40gb D740 maxtor 1*30gb 60pus maxtor,DVDrom,CDrom,CDreWriter,FloppyDrive,RaidController,SB_5.1digital,Firewire kaart,Radeon7500,TemicTVtuner kaart,Realtec NIC,3COM NIC,Itouch Optical set,ASUS TUSL2c mobo,celly 1,3@1,6

Dit werkte allemaal prima inmiddels heb ik de voeding vervangen in de hoop betere prestaties op het OC gebied te halen maar het enige resultaat was dat ik er 2 extra casefans in moest hangen en de Fan van de voeding vervangen hebben van een 0,13 watt naar een 0,3 watt en 2 gaten in Case heb gedremeld om er ventilatie roosters in te plaatsen,omdat alles ineens veel warmer werd echte prestatiewinst heb ik niet geboekt.

(Alleen het geluid is wel aardig toegenomen eerst hoorde ik slechts het monotome Maxtor gezoem nu lijkt het meer op een afzuigkap in de hoogste stand.)

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:43
Lijkt me toch sterk dat dit een voeding probleem is eigenlijk. Een 340W moet zoiets kunnen trekken, zelf gebruik ik een 350W voor een XP2000+, 2 HD's, 1 brander en 1 lezer, en nog paar fans, maar mn R9700pro werkt perfect :)

Simpele test: haal ff je spelers/branders eruit, eventueel paar waaiers minder, en probeer het opnieuw. 340W moet dan zowiezo wel genoeg te zijn, tenzij het echt een brakke voeding is ;)

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

Verwijderd

Sonic- schreef op 19 oktober 2002 @ 11:05:
[...]

even een vraag tussen door
ik heb in mijn systeem een Zalman 300 watt voeding zitten.
deze zal dus niet sterk genoeg zijn om een Radeon9700 Pro te trekken in mijn systeem ?

mijn spec's kloppen alleen er moet nog 1x een 80GB IBM bij

alvast bedankt

edit : typo moest 300 watt zijn
Vraag ff in het grote voeding topic in overige hardware :)

• M2B
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:45

M2B

Ik had het ook met de gigabyte Maya 2 ik had er toen een voeding van 400 watt ingepleurd maar nog steeds hetzelfde :( . Kaart is nu al weer een paar weken terug naar leverancier heb alleen nog niks gehoord :'(

Verwijderd

gsjonnie schreef op 18 oktober 2002 @ 20:11:
Ik heb net since vandaag een Radeon 9700 Pro van Gigabyte en is super instabiel.
Ik heb al de nieuwste driver geinstalleert en constant al ik op nieuw opstart wanneer ik een driver er voor heb geinstalleert gaat hij als hij het bureaublad wil weergeven ploep scherm standby en opnieuw opstarten.
Heb je de nieuwe Ati driver of de Gigabyte driver gebruikt? Vorige week heb ik een Radeon 9000 Pro gekocht en exact hetzelfde probleem. Heb toen uiteindelijk bij Gigabyte de laatste driver opgehaald en die doet het tot nu toe perfect (al willen de meegeleverde games niet werken :? ).

Verwijderd

gsjonnie schreef op 18 oktober 2002 @ 21:43:
standaard voeding van chieftec
Ik heb dan wel geen Radeon 9700pro maar een gf ti 4600 heb een chieftec standaard voeding(340watt) en ook rare dingen zoals ik kan mijn peperdure corsair geheugen niet op cas 2 en de geforce 4 ook nog es agressief timen in het(fast writes enzo) bios. Ik twijfel aan mijn voeding eigenlijk, misschien zijn die chieftecvoedingen wel helemaal niet zo goed.
Misschien is 340 watt wel zat maar is het geen goede kwaliteit dus instabiel kwa afgifte stroom bij hogere belasting.

Kortom denk idd maar eens die kant op, misschien ken je iemand met een zwaardere voeding scheeld weer centjes....

• Tundreq
Ik heb nu alle drivers geprobeert en doet nog niks.
Ook windhoos xp opnieuw geinstalleert en er een 400 watt voedingkje in geknalt.
nog steeds doet hij hopeloos niks.

met een koude start begint hij met de bekende pieptoontjes dat er iets mis is met de videokaart.
1 keer op de reset rammen en hij doet het ( ik heb beeld met opstarten )
wanneer ik ook maar 1 enkele driver installeer dan is het mis en voordat win xp het welkom scherm wil laten zien is het zwart.
ik ff een 15 seconden geduld en hij begint uitzichzelf opnieuw op te starten.

ik ben er ook al mee terug geweest en daar hebben ze hem uitgeprobeert en deed ie het wel maar wel wat instabiel.

ook heb ik hem bij mij thuis in een andere kist gedrukt en daar ook de wel bekende piepjes van er is iets mis met de videokaart.

zal misschien een biosupdateje voor de kaart zelf helpen.
of kan ik beter deze kaart retour doen en er een andere radeon 9700 voor te nemen zoals een hercules of club 3d

Verwijderd

ZO das wel shit ik heb dan nog de oude gigabyte 8500 en die gaat binnenkort naar me pa en dan krijg ik een 9700 pro wou wel graag die van gigabyte omdat het geheugen is gekoeld.

Maar als ik dit zo hoor schrik ik wel.

Heb alleen maar goeie dingen erover gehoord en zelf meegemaakt nooit problemen mee gehad.

Verwijderd

Met die kaart is overduidelijk iets mis, als ik jou was zou ik hem gewoon omruilen. Het feit dat je zegt dat ie in de winkel al instabiel werkte zegt voor mij genoeg (over de videokaart en winkel).

Verwijderd

Dit zegt dan ook wel dat de sommige Gigabyte kaarten brak zijn

• OcNewB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-07 09:22
Ja mijn eerste radeon9700pro kaart van gb was ook brak, deze teruggebracht naar de winkel en een tweede gekregen. Weer veel locks loops en andere ongein dus ik maar nieuwe voeding halen, ook geen oplossing. De enige oplossing was voor mij het halen van een nieuw moederbord. (ik had nogal een oude)

• M2B

M2B

Verwijderd schreef op 19 oktober 2002 @ 22:35:
ZO das wel shit ik heb dan nog de oude gigabyte 8500 en die gaat binnenkort naar me pa en dan krijg ik een 9700 pro wou wel graag die van gigabyte omdat het geheugen is gekoeld.

Maar als ik dit zo hoor schrik ik wel.

Heb alleen maar goeie dingen erover gehoord en zelf meegemaakt nooit problemen mee gehad.
De hercules heeft ook gekoeld geheugen

Verwijderd

Het is een prima kaart hoor, ik had alleen met de eerste het coldboot probleem. Terug naar winkel, andere kaart mee en geen problemen meer.(Behalve in UT2003 op OpenGL maar dat ligt nie aan de kaart).

• roedie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-10-2025
Ik heb een radeon 8500 van gigabyte, en daar ben ik zeer tevreden over, ram stabiel op 300/300 zonder iets te modden. 317/317 heb ik gehad maar dan schiet de koeling echt tekort. Ik wou ook een 9700 gaan halen, en gigabyte bevalt nu erg goed.

Had hiervoor een club3d8500, die hoef ik ook niet meer want die was erg instabiel. Altijd na zo'n kwartiertje gamen, windows geen probleem... Mem werd gewoon te heet. Ik hoef iig geen club3d meer en het doet me pijn te lezen dat gigabyte ook slechte exemplaren leverd. Zolang ati maar leverbaar blijft in nederland dan.... Van ATI zelf lees je zelden tot nooit problemen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 oktober 2002 @ 21:25:
Mij schiet net te binnen dat die kaart ook nog een "floppy-aansluiting" heeft voor extra stroom.
Heb je die ook aangesloten?
Chill Will maakt hier een goede opmerking, maar er wordt niet op gereageerd. Hierbij vraag ik nog even om aandacht bij de topicstarter. Het kan ook zijn dat je die er wel in hebt, maar zeg dat dan ff :)

Veel geluk! Als je alle drivers in orde hebt en je een 340 W psu hebt, ruil 'em dan in! Zeker als ik hoor dat ie in de _winkel_ instabiel is!! good luck! ;)

• M2B

M2B

Zonder die kabel boot heel je computer niet en krijg je een schermpje dat je de kabel aan moet sluiten, ik spreek uit ervaring 8)7

• Tundreq
Ik ben er helemaal uit gekomen naar een volle dag er mee bezig te zijn geweest.
Ik heb een nog nieuwe revissie van een bios update gevonden en die erop geknapt.
nadat ik dat had gedaan liep ie stabiel.
En je moet directX 8.1 installeren want op directx 8.0a og b werkt ie niet.
en probleem met geluidskaart wat ik niet had aangemeld is ook verholpen.

en voor de mensen die over het kabeltje hadden volg dan het advies van M2B op.

maar nu ga ik weer gamen >:)

• LordMithril
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-08 21:11
nieuwe bios? hm die ga ik dan ook maar ff proberen..
kep weliswaar geen echte probs met mn kaart maar toch.. kan nooit kwaad (hoop ik)

Bier, Whiskey en Metal!!

Verwijderd

De aanschaf van een +/- 400 Watt voeding is aan te raden.
En ik draai nu perfect met de Ati catalyst 3.1 driver te halen op:
ATI CATALYST 3.1 7.83

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:43
roedie schreef op 20 October 2002 @ 16:14:
Ik hoef iig geen club3d meer en het doet me pijn te lezen dat gigabyte ook slechte exemplaren leverd. Zolang ati maar leverbaar blijft in nederland dan.... Van ATI zelf lees je zelden tot nooit problemen.
Niet helemaal waar helaas. Ik heb zelf een originele BB ATI (jup, die eerste lichting ;)), maar heeft ook zo z'n kuren. Vooral het geheugen op de kaart heeft een paar keer rare dingen gedaan...

En dat je er niet zo veel van hoort komt doordat ATI zelf geen kaartjes verkoop in Europa, mensen met een originele BB ATI hebben'm of in Amerika / Canada gehaald, of eentje van de allereerste lading gekocht. Zijn er dus niet zo gek veel in Nederland :)

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

Verwijderd

Mwah dat voeding gedoe ook steeds
als ik nu zie wak zelf heb.

2x 40Gb in raid
1x 80GB allen Maxtor
DvD- Speler
brander
4x 12 volt Case Fans
2 HD koelers
xp2400+ en 1 GB mem
Excalubur 9700Pro
Intel 10/100/1000 Pro
Audigy 1
Slotkoeler

En dat allemaal op een Q-tec 300 Watt voeding van 29 Euro
en alles draait stabiel :P

Vind wel eens apart dat sommige met veel minder spullen het niet redden en toch vaak een merk voeding hebben.

maar goed dit is niet aanvullend voor jou probleem helaas. wou ut gewoon ook eff kwijt :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2003 23:37 ]

• amd187
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-06 08:48

amd187

Ondertitel

even om het voeding probleem volledig uit de wereld te helpen voor de topic starter:
ik draai hier met die chieftec voeding een Asus A7N8X Deluxe, 9700 Pro (Club3D), AMDXP 2700+, 2xWestern Digital 80GB 8MB cache in Raid 0, Soundblaster Audigy, Raid Kaartje, Liteon Brander (52x24x52), Liteon DVD speler (16x48) en een shit load case fans die allemaal op 3300 RPM draaien....
en nog nooit een reboot of wat dan ook gehad.
dus trekken doet die voeding het wel :)

EDIT: owja, en nog een 35 CM lange CCFL (kweenie of dat veel stroom vraagt, maar het werkt iig :) )

[ Voor 11% gewijzigd door amd187 op 11-03-2003 00:11 ]

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Beetje oude }:O.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.