Toon posts:

Waarom hebben lompe topics zo veel reacties?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik plaats nog wel eens een vraag op GoT omdat ik op het gebied van compu's een behoorlijke newbie ben. Ik heb het gevoel dat ik net iets te laat geboren ben (1978). Op de commodore 64 en de 386 was ik vele malen beter en slimmer dan mijn broertje (die had toen nog wel luiers om, hehe). Nu is dat zeker niet het geval.

Om op mijn eerste opmerking terug te komen. Ik heb het gevoel dat hele zielige simpele titels en een hele matige inhoud soms wel 300 reacties krijgen, terwijl de intelligente vragen het moeten doen met slechts enkele intelligente antwoorden.

Hieruit kan ik derhalve de voorbarige conclusie trekken dat het niveau van het overgrote GOT-publiek vrij laag is. Ik moet zelfs zeggen dat ik behoorlijk vaak dezelfde tweakers voorbij zie komen die antwoord geven op mijn vraag (bedankt en ga zo door)

Want kan iemand mij vertellen wat het nut is van vragen als:

Wie heeft de meeste cd's verprutst?
Wie durft het meeste bier over zijn processor te gooien? 8)7
Wie heeft de grootste mp3 collectie? :Z
Wie gaat er ook naar de HCC dagen?

Ik word daar zo moe van.

Graag reacties, zodat deze topic kan uitgroeien tot de meest grote en zinloze topic die Got ooit gehad heeft. En dan wil ik een slotje.

Leve GoT.

Metal Meijer })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

niks te doen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toet3r
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Toet3r

¿?

dat idee heb ik soms ook wel

Pi-Hole: open-source netwerk advertentie blocker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:40

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

Mjah, het niveau is niet meer het niveau van 1.5 jaar geleden, maar dat kan simpelweg ook niet, toen ik hier in maart 2001 kwam waren er 20000 members geregged, moet je ens kijken hoeveel er nu zijn. Tijden veranderen. Het is hier niet meer alleen diehards, GoT is populair geworden en heeft vanalles aangetrokken. En dat zijn niet alleen diehardcomputerfreaks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Idd, ik heb niet veel te doen. Afgezien van bier drinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Je eind is wat magertjes.... maar ok, ff serieus.
Matige topics krijgen ook matige replies. Dat is jammer want daardoor blijven ze hoog staan. Er zou wmb wel harder tegen opgetreden mogen worden....

in de zinnigere topics zie je ook minder crap en daardoor heb je er ook meer aan. Dus is het alleen maar positief. Toch?
verder zie ik je probleem niet echt. Het is toch geen doel om zo veel mogelijk reacties te krijgen?

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het is zeker geen doel om zoveel mogelijke replies te krijgen. Dat is zeker waar. Maar ik heb het gevoel dat men het met zulke titels en onderwerpen wel probeert. Iedereen zijn vermaak hoor. Maar als ik door de actieve topics lees en probeer iemand te helpen (voor zoveer dat kan als newbie) is de helft totaal onzinnig en hoort het niet thuis op Got

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
nou ja de helft....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compubiter
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Het is wel weer raak hier vandaag in LA :P (zie topiclijst, topic van bluntly ;)).

OK, we gaan het weer proberen: Volgens jouw openen mensen simpele topics met simpele topictitels zodat er zoveel mogelijk mensen reageren. Volgens mij openen mensen dit soort topics uit onwetendheid. De topics die jij noemt (onzinnige) komen buiten de Huiskamer (waar jij niet in kan) bijna niet voor, en als ze wel voorkomen worden ze vrijwel meteen gesloten. Als je met voorbeelden zou kunnen komen is het ook wel makkelijk :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zo, zit jij in het echte leven ook zo snel op de kast. Die voorbeelden zijn verzonnen en zijn weliswaar overdone, maar illustreren wel hoe ik die topics ervaar. Een voorbeeld, hmm, nog niet echt gezocht, maar ik zag wel zojuist de topic: Hoe ziet jouw desktop eruit? langskomen.

Ik stel verder niet dat mensen die topics openen om zoveel mogelijk hits te krijgen (al vermoed ik het soms wel) ik constateer alleen iets. Verder kan je er weinig aan doen (je kan moeilijk iedereen een slotje geven, dan moet je op GoT constant op je hoede zijn en dat is ook niet de bedoeling), maar ik hoop slechts te bereiken dat de goede topics niet gaan lijden onder de slechte (een beetje een SP instelling; mooie ideeen, maar ze werken in de praktijk nooit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtomicShockwave

AtomicShockwave

Verwijderd schreef op 18 oktober 2002 @ 20:30:
Zo, zit jij in het echte leven ook zo snel op de kast. Die voorbeelden zijn verzonnen en zijn weliswaar overdone, maar illustreren wel hoe ik die topics ervaar. Een voorbeeld, hmm, nog niet echt gezocht, maar ik zag wel zojuist de topic: Hoe ziet jouw desktop eruit? langskomen.

Ik stel verder niet dat mensen die topics openen om zoveel mogelijk hits te krijgen (al vermoed ik het soms wel) ik constateer alleen iets. Verder kan je er weinig aan doen (je kan moeilijk iedereen een slotje geven, dan moet je op GoT constant op je hoede zijn en dat is ook niet de bedoeling), maar ik hoop slechts te bereiken dat de goede topics niet gaan lijden onder de slechte (een beetje een SP instelling; mooie ideeen, maar ze werken in de praktijk nooit).
hoe moet et er volgens jouw uitzien dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat zeg ik. De moderators doen hun best met slotjes, maar die kunnen niet alles op slot gooien. Het is meer een oproep aan de gebruikers zelf om minder zinloze rommel op tweakers te gooien. Dat is hetzelfde als wat de politiek nu doet: zeggen dat normen en waarden weer in de maatschappij moeten terugkomen. Mooie gedachte, maar werkt natuurlijk niet. Ofwel, wat ik zeg werkt ook niet. Maar ik probeer slechts wat innerlijk genoegdoening ter krijgen (is niet hetzelfde als reacties)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
AtomicShockwave schreef op 18 oktober 2002 @ 20:12:
Het is hier niet meer alleen diehards, GoT is populair geworden en heeft vanalles aangetrokken. En dat zijn niet alleen diehardcomputerfreaks
Ik ben ook een eikel op het gebied van compu's. Maar daarom stel ik niet van die suffe nietszeggende algemene vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtomicShockwave

AtomicShockwave

Verwijderd schreef op 18 oktober 2002 @ 20:41:
[...]

Ik ben ook een eikel op het gebied van compu's. Maar daarom stel ik niet van die suffe nietszeggende algemene vragen.
Luister, dit forum is hier niet voor jouw alleen, er zijn ook algemene topics. Dit is een community. En een community is niet maar op 1 ding gericht. Sommige zijn wat minder ervaren als anderen en die hebben simpelere vragen. Er zijn ook echte diehards, die echt zwaar gevorderd zijn op sommige gebieden. Ik snap niet dat JIJ je druk maakt over sommige topics. Blijf er dan weg. Waarom moet volgens jouw alles aan een bepaalde standaart voldoen???

Ik snap echt niet waar je heen wilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pfffff ga naar een andere forum aub...

beetje de HK-topics afkraken...
En als je het niveau te laag vindt doe er dan wat aan.. kom dan eens zelf met een goed topic of goed antwoord. Maar goed ik vind dat een newbie zoals jij met je 46 post niet zoveel moet zitten zeuren op een forum.

Je bent nieuw hier en je moet je dus aan passen aan ons niveau. Afkraken vind ik altijd zo makkelijk.. als iemand dit zegt met 4000 post okey.. dan heeft hij recht van spreken.. maar met 40 post :?

offtopic:
ja ik weet dat je al sinds december bent ingeschreven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Waarschijnlijk een licht streven naar perfectie. Ik geef het verder op. Ik denk dat dit discussies beter lopen als we werkelijk tegenover elkaar staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glimi
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
Verwijderd schreef op 18 oktober 2002 @ 20:39:
Dat zeg ik. De moderators doen hun best met slotjes, maar die kunnen niet alles op slot gooien. Het is meer een oproep aan de gebruikers zelf om minder zinloze rommel op tweakers te gooien [...]
Verbeter de wereld, begin bij jezelf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
oh, ik geef niet op. Kaasie gaat te ver. Best hoor, dan ga ik ook een plaatje van mijn desktop posten of kijken 'how to become a dj'. Ga toch fietsen. Ik heb het niet over simpele vragen door simpele gebruikers omdat zij iets niet snappen, dat doe ik idd ook. Het gaat meer om die open titels die feitelijk niets bijdrage. Mijn menig is dat die beter in een ander gezellig forum kunnen gaan zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Glimi schreef op 18 oktober 2002 @ 20:52:
[...]

Verbeter de wereld, begin bij jezelf :)
Klopt, daar eindigde ik mijn topic ook met, ik wil een slotje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 oktober 2002 @ 20:53:
[...]

Klopt, daar eindigde ik mijn topic ook met, ik wil een slotje.
lees de [FAQ]FAQ[/FAQ] vragen om een slotje mag niet :/

vind het allemaal beetje overdreven..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Laatste opmerking (quote uit de richtlijnen)

Gathering of Tweakers.net is een forum dat bedoeld is voor mensen die bovenmatig geïnteresseerd zijn in computers en de randverschijnselen daarvan. Het voorziet haar bezoekers in de behoefte om op niveau over deze zaken te discussiëren en te communiceren, en probeert hier een lichte vorm van ontspanning aan toe te voegen.

Dat is mijn punt. Dat ik en anderen wellicht niet voldoen aan het niveau is denk ik niet het punt, maar dat er vaak totaal irrelevante onderwerpen worden geplaatst.

Om overigens een opmerking te plaatsten met ' Verbeter de wereld, begin bij jezelf ' is natuurlijk erg gemakkelijk te maken bij een topic die dit aansnijdt en waarvan jij denkt dat het onzin is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen Blom
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:30
Verwijderd schreef op 18 oktober 2002 @ 20:46:
pfffff ga naar een andere forum aub...

En als je het niveau te laag vindt doe er dan wat aan.. kom dan eens zelf met een goed topic of goed antwoord. Maar goed ik vind dat een newbie zoals jij met je 46 post niet zoveel moet zitten zeuren op een forum.

Je bent nieuw hier en je moet je dus aan passen aan ons niveau. Afkraken vind ik altijd zo makkelijk.. als iemand dit zegt met 4000 post okey.. dan heeft hij recht van spreken.. maar met 40 post :?

offtopic:
ja ik weet dat je al sinds december bent ingeschreven
Grote jongen, beter 40 zinnige posts dan 4000 HK-posts.

"Ik noem dit het probleem van de verkeerde combinatie: de wereld is grijs, maar wetenschap is zwart/wit. We praten in nullen en enen, maar de waarheid ligt ertussen in." - Bart Kosko

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kjev
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-01-2024
Kort gezegd is je punt dat er "irrelevante topics worden geplaatst". Volgens mij kan jij niet in SG, TF, NSTM noch in HK. Dat zijn de plaatsen waar irrelevante topics, zoals jij ze noemt, voor zouden kunnen komen.

In de techfora ligt het niveau echter nog altijd zo hoog mogelijk. Als daar een topic voorkomt dat niet aan de eisen voldoet, dan wordt het gesloten. Zelf geef je toe dat je niet al te veel kennis hebt, maar toch wil je het niveau op GoT hoger hebben. De redenering daar achter snap ik eigenlijk niet :?

Wat je misschien ook aan probeer te kaarten zijn zgn. bullshitreplies in topics die eigenlijk gesloten moesten worden. Daar wordt al zoveel mogelijk tegen opgetreden, en ook hierin zie ik eigenlijk niet wat jouw mening toevoegt aan het al bestaande beleid.. Kun je je punt iets concreter maken, voorbeeld geven, samenvatten?

offtopic:
Zeg trouwens niet dat de SP onuitvoerbare ideëen heeft in mijn bijzijn, wil je? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jeroen Blom schreef op 18 oktober 2002 @ 21:07:
[...]

Grote jongen, beter 40 zinnige posts dan 4000 HK-posts.
dat vindt jij.. sommige mensen vinden de hk nou eenmaal erg gezellig. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik bedoel eigenlijk meer de bullshitstarters. Misschien druk ik me wat ongelukkig uit met het 'niveau' moet hoger. Misschien dat het 'oplossend vermogen' beter is.

Ik stel gelijk een vraag. kan ik onder het kopje 'actieve topics' de fora instellen die ik wil. Dan ben ik van mijn ergenissen af. (newbie, hehe)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kjev
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-01-2024
Verwijderd schreef op 18 oktober 2002 @ 21:21:
Ik bedoel eigenlijk meer de bullshitstarters.
*kuch* kijk even naar je eigen topichistorie *kuch*
Ik stel gelijk een vraag. kan ik onder het kopje 'actieve topics' de fora instellen die ik wil. Dan ben ik van mijn ergenissen af. (newbie, hehe)
Daar wordt al een paar jaar aan gewerkt, gebruik de [search=search] eens zou ik zeggen :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geef ff een voorbeeld van mijn topics. Dat praat wat makkelijker, Kjev.

Met die vervelende kuch moet je niet al te lang blijven rondlopen hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compubiter
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Verwijderd schreef op 18 oktober 2002 @ 21:21:
[rml]Compubiter in "[ search] Active topics zonder huiskamer."[/rml]
Daar komt gelukkig een pref voor, waarin je waarschijnlijk/hopelijk dit kunt instellen :).
Verwijderd schreef op 18 oktober 2002 @ 20:30:
OK, of ik snap jou niet, of jij snapt mij niet. Om mij op de kast te krijgen zul je namelijk serieus een stuk beter je best moeten doen, want dat is op IRL nooit gelukt, en op GoT al helemaal niet ;).
Wat ik probeerde te zeggen is inderdaad dat de topics die jij noemde niet in de techfora voorkomen, naast de genoemde "Hoe ziet jou desktop eruit"-topics. Dit zijn gewoon gesprekken die in principe inderdaad niet veel technische kennis vereisen, maar zijn gewoon een onderdeel van GoT als gemeenschap zijnde.

Over het niveau kun je kort zijn, want daar is inmiddels al zoveel over gezegd: Het niveau is niet wat het geweest is. Er zijn hier echter genoeg mensen die er toch nog wat van willen maken, anders zou het helemaal een drama zijn :).
Verwijderd schreef op 18 oktober 2002 @ 20:46:
kaasie, dit is LA, niet HK. De topicstarter kan nog niet eens in de Huiskamer, dus hij kan ook niets zeggen over het niveau daar. Je moet je niet meteen aangevallen voelen als ze het over "jouw" huiskamer hebben, want daar had de topicstarter het niet over, maar dat gedeelte haalde ik aan ;).
Door dit te zeggen bewijs je eigenlijk eerder het tegendeel :X. Iemand met 40 goede posts (in het algemeen) is iemand die ik hier liever heb dan iemand met 4000 slechte posts (ook in het algemeen natuurlijk :P).
Ik begin op Nelske te lijken :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:03

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Verwijderd schreef op 18 oktober 2002 @ 21:17:
[...]

dat vindt jij.. sommige mensen vinden de hk nou eenmaal erg gezellig. ;)
Als je zo graag met faq's gooit, Lieve Adjes FAQ
Over de Huiskamer
Goed, je hebt het vereiste aantal van 150 techposts en je hebt toegang tot de HK. Dan heb ik hier een leuke tip voor je om een goede start te maken:
[url=HK Rulez (versie 2.02.01)**Zie MF voor banbeleid**">HK Rulez
Veel mensen beseffen nu eenmaal niet volledig waar de huiskamer voor bedoeld is. Vandaar nog even een verduidelijking een aantal Quotes:
GaMeOvEr
Sommigen beseffen volgens mij nog steeds niet dat de HK een _extra_ is, geen lifestyle.
Het is dus ook niet de bedoeling : "eenmaal binnen, nooit meer eruit."
En voor diegene die dan gaan spammen op de techforums om hun ratio zogenaamd fatsoenlijk te houden, daar zal harder tegen opgetreden worden. Dat gaan we scherp in de gaten houden en daar hebben we de middelen voor.
Denk hierbij aan temp. of permanent HK-bans en reacties trashen.
De HK is iets waar je mee om moet kunnen gaan. Kun je dat niet, dan helpen wij je door dat probleem voor je te verwijderen.
Mensen, dit is een "chill" hoek, niet een "_leuter_de_hele_dag_maar_raak_" hoek.
De HK posts zullen ook zeer zeker van je postcount afgetrokken worden, omdat die posts _geen_ toegevoegde waarde voor het forum zijn doelstelling hebben : Tech-stuff.
HK is om te ontspannen, dus ga er ook losjes mee om.
Deze middelen worden dus ook ingezet om te voorkomen wat al eerder gebeurt is, dat we door de overlast genoodzaakt zijn de HK te verwijderen.
Iedereen werkt daar aan mee, aan de haalbaarheid van de HK.
Het principe : "De maatschappij, dat ben jij" gaat ook voor GoT op.
Dit "harde beleid" is opgesteld om te voorkomen dat het met de Huiskamer eindigt zoals de vorige 3 pogingen.
Daarom zijn er weinig regels, maar diegene die er zijn dienen streng
Exirion:
Ik zie het een beetje zo: GoT is een stad, en HK is het lokale Cafe. Een Cafe is leuk en gezellig als je er af en toe komt, maar als jij je de hele dag in het Cafe lam zit te zuipen, dan gaat er iets niet goed.
Het krijgt meer waardering als iemand wat nuttigs in de stad doet buiten het Cafe. Het Café is als tussendoortje bedoeld, en niet iets om de hele dag te zitten en maar raak te lullen. Zo onredelijk is dat toch niet?
Dus hij vind dat idd, ik ook en de organisatie van GoT ook :/ Dus of jij nu zoveel recht van spreken hebt :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ben ik helemaal met je eens ik kan alleen maar lompe en bote topic's maken waar ik mede door nie erg geliefd raak zeg maar denk dat da komt om dak blond ben maar mensen moeten niet te veel hoeven natedenken.
daar worden ze moe van de mensen van tegewoordig is een lui beest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silentsnow
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

Verwijderd schreef op 19 oktober 2002 @ 02:35:
ben ik helemaal met je eens ik kan alleen maar lompe en bote topic's maken waar ik mede door nie erg geliefd raak zeg maar denk dat da komt om dak blond ben maar mensen moeten niet te veel hoeven natedenken.
daar worden ze moe van de mensen van tegewoordig is een lui beest
ik denk dat het komt omdat je je tekst op een onoverzichtelijke manier overbrengt dus snap je nu wat ik bedoel zeg maar ik gebruik nu ook geen kommas en vraagtekens ;)

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hagar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-03 20:39

Hagar

Diabootic

silentsnow schreef op 19 oktober 2002 @ 02:43:
[...]

ik denk dat het komt omdat je je tekst op een onoverzichtelijke manier overbrengt dus snap je nu wat ik bedoel zeg maar ik gebruik nu ook geen kommas en vraagtekens ;)
En dan laten we de spelling nog geheel buiten beschouwing :P

Weer ontopic:
Op zichzelf staande bullshit topics hebben maar een korte levensduur op Got. Deze worden over het algemeen snel gesloten tenzij de modjes denken dat er wel animo voor is en het in het profiel van het forum past.
Heb je voor de grap wel eens onderaan de topic pagina gekeken hoeveel slotjes daar staan. Verder lijkt het me meer een kwestie van aanpassen van de topicstarters kant die overigens zelf ook nog een hoop te leren heeft over het posten op Got.

Nu ook zonder stropdas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fludizz
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
'k had niet zozeer een lomp topic gestart, maar de reacties...
lompe reacties als 'dit en dit voor dummies' terwijl alles wat daar stond allang bekend was enzow...
zo heb ik het network bridging nog steeds niet voor elkaar gekregen doordat er een of andere idioot(noem geen namen) het nodig vond om lame flutposts te plaatsen waar ik geen reet aan had.
zo zijn er meer topics geweest.
maargoed, ik zie wel, dan maar geen werkend netwerk thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-10 16:38

Dreamer

Foutje

probleem is dat de zielige topics (hoe leg ik een netwerk aan) heel makkelijk te beantwoorden zijn en duso ok veel mensen weten. de iet wat moelijkere topics weten maar weinig mensen en dus ook weinig reacties (het kan zijn dat het er al tussen stond maar ik had geen tijd meer om het topic door te lezen sorry :) )

specs | specs server
je beste vriend is niet de vriend waar je het meeste over praat,
maar de vriend waar je het meeste aan denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[ouwe koeien mode]
de helft? :P
[/ouwe koeien mode]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik snap niet zo goed wat er met 'oude koeien' mode wordt bedoeld. Bedoel je hiermee dat ik mijn topic weer omhoog werk?

Lijkt me dan een beetje vreemde constatering aangezien, mijn post daarvoor slechts 1 minuut oud was.
Pagina: 1