Verwijderd
Heb je een vinkje staan in het hokje "Alleen waarden weergeven die de monitor ondersteund"? Die kan je even uitvinken, en dan kan je alle waarden instellen. Dan kan je verschillende dingen uitproberen, en er zal vast wel iets werken.
Bedankt voor je reactie, maar wat ik ook probeer, het maakt niet uit. Vinkje aan, vinkje uit (bij vinkje aan kan ik alleen maar 60 of 70 instellen), het blijft 60. Ook al zet ik vinkje uit en stel ik hem in op 85 HzVerwijderd schreef op 18 oktober 2002 @ 20:05:
Heb je een vinkje staan in het hokje "Alleen waarden weergeven die de monitor ondersteund"? Die kan je even uitvinken, en dan kan je alle waarden instellen. Dan kan je verschillende dingen uitproberen, en er zal vast wel iets werken.
Het ergste is, ook bij andere resoluties wil hij niet hoger dan een refreshrate van 60Hz. Ik heb echt al bijna vierkante ogen 
Zelfs op mijn ouwe p1 server met w2k draait hij relaxed op 75Hz!
Ik begrijp het gewoon echt niet!
Wie o wie helpt mij?
Zelfs op mijn ouwe p1 server met w2k draait hij relaxed op 75Hz!
Ik begrijp het gewoon echt niet!
Verwijderd
Heb je misschien een aparte tool draaien van je vga-kaart!
Ati levert dit soort tooltjes ook en die gaan voor het windows control panel.
Zou eens in je Taskbar kijken of je daar zoiets hebt draaien en of het daar te wijzigen is!
Zou eens in je Taskbar kijken of je daar zoiets hebt draaien en of het daar te wijzigen is!
Probeer eens andere drivers. Bij de detonator 40.72 had ik dit probleem ook (alleen dan kon ik niet hoger dan 75hz) , nu met de 43.51 nu meer
.
tvw
Heb al een tijdje geleden SP1 geïnstalleerd, maar bood dus geen soelaas.Verwijderd schreef op 14 July 2003 @ 14:34:
Zat er niet een fix voor dit probleem in SP1 van Windows XP?
Ook dit bied helaas geen soelaas. Bij m'n andere computer met Matrox G550 kan ik hem idd op de freq nauwkeurig instellen. Standaard modi zijn iedere 5 Hz, maar nu dus per 1Hz. 72 Hz is de minimale frequentie die benodigd is om relaxed te werken. Dit haalt hij net op 1600X1200 (alleen dus niet in XP)Verwijderd schreef op 14 July 2003 @ 14:43:
Heb je misschien een aparte tool draaien van je vga-kaart!
Bij de originele driver van de cd had ik dit probleem, bij de driver van een half jaar geleden en bij de huidige idem.ShotGun schreef op 14 July 2003 @ 15:02:
Probeer eens andere drivers. Bij de detonator 40.72 had ik dit probleem ook (alleen dan kon ik niet hoger dan 75hz) , nu met de 43.51 nu meer.
Het is er eentje met een ATI radeon 8500 chip en 64 mb geheugen. Straks thuis ff voor de type aanduiding kijken. Zal ik meteen ff de start post ff aanpassen als het ook aan de video kaart kan liggen... Ga ik ook tevens even die optie opsporen.
offtopic:
He, ik haat dat altijd als mensen dat in een topic zetten, dat ze het straks gaan uitproberen omdat ze op hun werk zitten. Maar goed, over 3 uren kan ik het uitproberen, ben net een half uurtje aan het werk
He, ik haat dat altijd als mensen dat in een topic zetten, dat ze het straks gaan uitproberen omdat ze op hun werk zitten. Maar goed, over 3 uren kan ik het uitproberen, ben net een half uurtje aan het werk
[edit]
Het gaat dus om de Gigabyte GV-AP64D (-h), met ATI Radeon 8500 chip & 64 mb geheugen.
[EDIT2]
Hehe! Eindelijk, na bijna een jaar heb ik ze dan gevonden! Die standaard ATI rommel verwijderde ik steeds, met name dat irri ATI icoontje in de taakbalk. Je kon er echt helemaal niks mee! Resolutie van het scherm instellen dat deed ik liever op de vertrouwde plaats, bij scherm eigenschappen, laatste tabblad.. Maar goed, daar lukte het dus niet mee. Ook niet met het icoontje rechts onder in beeld. Maar toen ik op de monitor dubbelklikte, in het beeldscherm eigenschappen venster (laatste tabblad), kwamen er naast de standaard tabbladen opeens een reutje ATI tabbladen erbij. En ja hoor, toen ik de hoop bijna opgaf vond ik ergens ver weggestopt een optie om configuraties samen te stellen, oa met hotkeys onder het kopje [ATI]Displays. Door uiteindelijk te dubbelklikken op het kopje boven de monitor (verborgen optie ofzo?) kreeg ik een nieuw schermpje waarbij ik alle mogelijke dingen kon instellen. Echter alleen de ondersteunde instellingen (stonden hier dus niet aangegeven) pakte hij. Dus ook mijn instellingen 1600X1200@60Hz & 1600X1200@70Hz.
Echter, na het een paar keer veranderen kreeg ik hem uiteindelijk niet meer terug in de juiste optie
Trouwens, heb nergens DDC kunnen vinden, alleen in het laatste venster. Er stond echter bij; not supported....
[EDIT3]Ow ja, ik weet dat hij 72 Hz aankan. Is wel unsupported, maar goed. FF loeken ofdat ik de .inf file kan vinden van de monitor. FF kijken ofdat ik daar de 72Hz@1600X1200 ook bij kan proppen. Zo heb ik mijn vorige monitor (Philips 107MB) ook op 1600X1200 gekregen. Het werkte wel, maar na verloop van tijd kreeg hij kuren. Net buiten de 3 jaar garantie termijn ging ie dood
[ Voor 40% gewijzigd door jules op 15-07-2003 22:52 ]
Pagina: 1