[USB] Muis niet herkend na uitzetten monitor

Pagina: 1
Acties:

• T.T.
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-01 14:13

T.T.

Sowieso

Topicstarter
Ik heb een Optische USB Logitech Wheel mouse. Deze is aangesloten op de USB-hub van mijn CTX monitor, welke weer is aangesloten op één van de USB poorten op mijn moederbord, een ECS K7S5A.

Ik maak gebruik van WindowsXP (SP1) Professional. Mijn muis doet het prima totdat ik mijn monitor uitzet en weer aanzet. De muis wordt dan niet meer door windows herkend en blijft dus "dood" liggen.
Als ik dan in Configuratiescherm laat zoeken naar nieuwe hardware, dan wordt de muis weer gevonden en springt hij weer aan. Het probleem lijkt dus erop dat WindowsXP niet goed met plug-en-play omgaat.
Moet ik hier in BIOS wat voor veranderen?

Dit is natuurlijk niet echt een ideale situatie, dus ik zou graag weten hoe ik ervoor moet zorgen dat ik direct de muis weer kan gebruiken wanneer ik mijn monitor weer aanzet.

• Skaah
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
in en uitpluggen?

• Gully
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-04-2022

Gully

Master Gully! (tm)

sja mij lijkt dat je hem toch echt idd in- en uit moet pluggen...anders werkt plug en play niet ;)

GullyTM is protected by copyright laws since 1978.

• T.T.

T.T.

Sowieso

Topicstarter
sja mij lijkt dat je hem toch echt idd in- en uit moet pluggen...anders werkt plug en play niet
Nee, het "plug"-en gebeurt wanneer je weer de monitor aanzet. Met mijn vorige moederbord ging het altijd wel goed dacht ik.

• mr.loepie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-07 15:59

mr.loepie

Canon Eos R5II + wat glas ;-)

heb je geen andere usb ter beschikking ? dan zou je hem daar op aan kunnen sluiten . maar waarom usb gebruiken tewijl hij ook ps/2 kan en dat scheelt weer een usb poort.

Asus Apex Z890, 285K @ 5.6 GHZ all P-core, 5,0Ghz All E-core (custom WC) , 48GB 8000mhz C36 Corsair Dominator Titanium DDR5, Synology 1821+ 24 TB.

• T.T.

T.T.

Sowieso

Topicstarter
• Het kan inderdaad rechtstreeks, maar dan kan ik dus de USB-hub van mijn monitor niet gebruiken.
• Ik heb toch USB om het te gebruiken? :)

• T.T.

T.T.

Sowieso

Topicstarter
Probleem met usb-hub van monitor
Is toch wel een heel ander probleem, bovendien geen oplossing :p

Kijk bovendien naar de tijd, mijn topic was nog eerder ook. Snap dus niet helemaal wat ik daarmee aan moet :?

Verwijderd

je heb 2 usb poorten op je ecs plank ?
dan douw je in de ene je usb muis en in de andere je usb hub ?(usbhubs kan je koppelen)

haal ik zo uit de handleiding :)
Optional Extension Brackets
For this mainboard, you can also obtain a USB module extension
bracket for more USB ports. Install them by following the steps
below.
Note: All the ribbon cables used on the extension brackets have a
red stripe on the Pin-1 side of the cable.
Extended USB Module
This module bracket has two USB ports for more USB devices
(USB port 3-4).

• T.T.

T.T.

Sowieso

Topicstarter
je heb 2 usb poorten op je ecs plank ?
dan douw je in de ene je usb muis en in de andere je usb hub ?(usbhubs kan je koppelen)
Ja, dat had ik ook wel verzonnen. Helaas weet niemand het echte probleem op te lossen, iedereen lijkt bezig met symptoom-bestrijding :/

Verwijderd

Je kunt proberen om in de bios bij : plug&play os installed (of iets wat daar op lijkt) de waarde te veranderen. Dus als daar nu no staat maak je er yes van, of andersom. Veel Succ6 (8>

Edit/ Of er is geen goeie combinatie tussen je muis en je monitor ? |:( :?
Pagina: 1