Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Scrollwiel weghalen?

Pagina: 1
Acties:
  • 284 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Naar aanleiding van dit topique:

[rml][ Nieuwe Logitech MX-serie]Waar voor je geld?[/rml]

Tampie2000 schreef daar dattie zo graag een optische muis zonder scrollwheel zou willen. Is het geen idee om een muis te modden zodat het scrolwiel gewoon weg is en vervangen word door een knop? Knopfunctie van zo'n scrollwiel is tenslotte dezelfde schakelaar...
iemand die dit ooit gedaan heeft?

Er zijn namelijk vrij veel mensen die liever geen scrollwiel hebben, of perse geen scrollwiel mogen hebben van hun RSI-dokter.

[edit]
oeps.. besef me nu dat dit alleen over modden van je kast gaat en niet je andere hardware

Verwijderd

Lijm de as vast van het scrollwiel en je bent klaar.

Zorg alleen niet dat je ook het systeem vastlijmt wat er voor zorgt dat je je scrollwiel als knop kan gebruiken.

• Perphide
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-04-2024
waarom zou je geen scroll willen??? vind ik juist handig... maarja... je kan zo je wieltje eruit halen...

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-11 01:42
Je hoeft er toch niet mee te scrollen? Je kunt het ook gewoon als knop gebruiken....

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-10 19:58
zonder scrolknop zou ik gek worden

en als hun rsi dokter zo zeikt, dan moeten ze maar een trackball kopen
(werkt ook nog eens veel fijner, en sneller in games)

• Eraser127
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-11 10:24

Eraser127

Nijkerk

waarom geen muis met ipv. scrollwiel een touchpad? (alleen scrollen) lijkt me wel vet

My Discogs

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

Epsilon

ixl85 schreef op 18 oktober 2002 @ 20:05:
zonder scrolknop zou ik gek worden

en als hun rsi dokter zo zeikt, dan moeten ze maar een trackball kopen
(werkt ook nog eens veel fijner, en sneller in games)
WAHHAHAHAHAHA dat is echt bs :)
je kan een muis veel sneller verplaatsen zonder dat ie "flipt" als een trackball.

Ontopic:
Zo heel moeilijk is het niet om je scrollwheel te verwijderen.
Daarna kan je eventueel een knop terugzetten (het is tenslotte gewoon een drukschakelaar, die je paralel kan hangen aan een nieuwe schakelaar).

Verwijderd

Topicstarter
Het ging me inderdaad meer om een knop terug te plaatsen, zodanig dat je nooit kunt zien dat er een scrollwiel gezeten heeft. Vroeg me af of iemand dat ooit gedaan had, en of er plaatjes van waren enzo, puur interesse.

• Aphelion
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-11 22:36
denk dat je dan alle knoppen mag veranderen omdat die knoppen op maat zijn

en een muis zonder knoppen kost 2 tientjes, guldenprijs

Feeling lonely and content at the same time, I believe, is a rare kind of happiness

• insan1ty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03-2023
Epsilon schreef op 18 oktober 2002 @ 20:14:
[...]

WAHHAHAHAHAHA dat is echt bs :)
je kan een muis veel sneller verplaatsen zonder dat ie "flipt" als een trackball.
Hear hear!

• Ste7en
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-05-2024
kan je niet die middelste knop van een andere muis kopen, dremel je wat bij, zorgt dat hij goed vast zit op muis, en zorgt dat de knop de schakelaar goed aanraakt, ik denk alleen dat dit erg lelijk gaat worden. Muisen zijn toch ontworpen (qua design) met scroll. Zo zou het toch moeten lukken

Verwijderd

of mischien dat het helpt als je hetzelfde doet als ik: zorgen dat de weerstand uit het wieltje gaat. hij scrollt nu al als je er tegen aan blaast :) die tikjes zijn eruit zeg maar. Dit klinkt mischien irritant, maar is echt heel handig

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-10 19:58
-offtopic-
een trackball in een RTS of FPS werkt beter, dan hoef je je muis idd niet de hele tijd te verleggen, dat gaat heel irritant worden.

maarja zo heeft ieder zijn voorkeur... :z ;)

• GreeTz
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-12-2024

GreeTz

took the red pill

zetje je muis wat gevoeliger, waardoor je over een minder klein oppervlak hoeft te muizen en dus niet meer hoeft te verleggen...
maar zonder scrollknop kan ik niet meer browsen hoor, das verleden tijd...

Alleen:           DE GROETJES

Verwijderd

Topicstarter
Even voor de duidelijkheid, ik poste dit puur uit interesse. Ben zelf ook volkomen scrollwiel verslaafd als ik met een muis werk, maar werk ook veel met mijn laptop en daarbij voldoet de trackpoint prima.

Het leek me gewoon wel leuk om te zien of er mensen zijn die hun muis inderdaad wel eens flink met de dremel onder handen hebben genomen om de muis eruit te laten zien alsof er altijd al een knop zat en geen wiel.

• DirtyHennessy
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-11 18:10
ixl85 schreef op 18 oktober 2002 @ 21:45:
[...]

-offtopic-
een trackball in een RTS of FPS werkt beter, dan hoef je je muis idd niet de hele tijd te verleggen, dat gaat heel irritant worden.
offtopic
een instelling daar voor heet mouse speed 8)7 . Ik vind trackball klote, maar oefening baart kunst.
offtopic

• Xavier
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Zegt jullie RSI-dokter dat je geen scroll muis mag hebben?

Wij kregen te horen allemaal nieuwe muizen MET scroll wieltje!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik word gek zonder scrollwiel man! En bovendien is de hele dag 'met de hand' scrollen slechter voor je dan een scrollwiel gebruiken volgens mij.

• Novah
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-11 10:57
Voor degene die geen scrollwiel mogen gebruiken van RSI-doktor, op de Logitech MX500 en MX700 zitten onder en boven het scrollwieletje een knopje. Die vungeren als 1 sort scroll, 1 keer op de knopje drukken en de computer ziet dat als een scroll naar beneden met het wieletje en is dus zeer handig om over webpaginas mee te scrollen en NIET de scrollwiel tegebruiken en niet de hele tijd met je curson naar de schuifbalk te hoeven. (wat een lange zin :P).

Dus misschien een tip ;)
(nee, ik werk niet bij Logitech ofzo hoor :))

Verwijderd

hmmf ik zou ook niet weten waarom je hem weg zou moeten halen, gebruik hem dan gewoon niet alleen als druk toetsje ofzo

ik vind hem retehandig hoor en zou niet meer zonder kunnen, nu alleen nog een gode optical en draadloos, net als me keyboard

• Dextourius
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-03 00:07
Als ik veeeeeeeeeel moet scrollen dan druk ik gewoon op mijn scroll knop en ga met mijn muis naar boven/beneden... lekker snel...

hoef je ook niet de hele tijd met je vinger te scrollen...

Hey Corc, versene borc olmaz Maykil bendede yok!

Verwijderd

Als ik geen scrollwiel heb dan ga ik gewoon flippe :| haat muizen zonder scrollwiel vroeger kon ik dat maar niet vatten dat mensen het irietant vonden als ze geen scrollwiel hadden maar nu ik zelf een paar jaar een scrollwiel heb kan ik me dat erg goed voorstellen :P

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 oktober 2002 @ 23:35:
Als ik geen scrollwiel heb dan ga ik gewoon flippe :| haat muizen zonder scrollwiel
Weet je wat nog erger is?

Muisen met een scrollwiel dat niet werkt :{

Op school hebben we wel wieltjes maar die krengen doen het niet ;(

• Taliesin
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-10-2022
Hier hetzelfde.
Ik gebruik gewoon de pijltjes toetsen B)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 oktober 2002 @ 00:45:
[...]

Weet je wat nog erger is?

Muisen met een scrollwiel dat niet werkt :{

Op school hebben we wel wieltjes maar die krengen doen het niet ;(
ja idd.. dat is ergenis #1 bij mij bij computer op school

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 oktober 2002 @ 19:49:
Naar aanleiding van dit topique:

[rml][ Nieuwe Logitech MX-serie]Waar voor je geld?[/rml]

Tampie2000 schreef daar dattie zo graag een optische muis zonder scrollwheel zou willen. Is het geen idee om een muis te modden zodat het scrolwiel gewoon weg is en vervangen word door een knop? Knopfunctie van zo'n scrollwiel is tenslotte dezelfde schakelaar...
iemand die dit ooit gedaan heeft?

Er zijn namelijk vrij veel mensen die liever geen scrollwiel hebben, of perse geen scrollwiel mogen hebben van hun RSI-dokter.

[edit]
oeps.. besef me nu dat dit alleen over modden van je kast gaat en niet je andere hardware
Hmm je heb van die mensen die gaan zijn scrollwiel ( een onmisbaar ding op mijn muis) wegmodden, nou dan spoor je nie echt vind ik maja zal wel weer aan mij liggen.
}:O }:O }:O }:O }:O }:O }:O }:O }:O }:O

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 oktober 2002 @ 19:53:
Lijm de as vast van het scrollwiel en je bent klaar.

Zorg alleen niet dat je ook het systeem vastlijmt wat er voor zorgt dat je je scrollwiel als knop kan gebruiken.
Precies lijkt me simpel toch ? :) en mocht je de knop helemaal weg willen hebben dan smelt je de scrolknop (of zaag) toch gewoon doormidden en lijmt em dan vast.... of ben ik nu 8)7

• bitflusher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-11 16:11

bitflusher

flushed die *** pc

ik scroll met verbazing naar beneden ;)

k heb ook een logitech maar daar kan ik mijn scrollweel als middelmouse inklikken, volgens mij kun je ook met de logitech software instellen waarvoor je het scrollen wilt gebruiken, uitschakelen moed vast ook wel kunnen.

jammer om je muis de nek kom te draaien, als je het softwarematig doet kun je het weer inschakelen als je weer volledig bij je verstand komt :Y)

• DjGeRo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-11 09:24
deruitslopen en dichtkitten lijkt mij :P

• sjeng1978
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22-04 14:01
Ik heb de anir mouse optical usb. Perfect voor de rsi, licht en heeft een hele lange usb kabel met ps/2 adapter.
Je hebt links en rechts klikken met je duim en de uitgebreide versie heeft een knop om met je vingers te bedienen waardoor de hele muis naar de scrollstand gaat.
Wellicht is dat een ideetje.
Als je nl de scrollwheel van een normale muis disabled dan heb je nog steeds die bobbel.

http://specs.tweak.to/2902

Pagina: 1