Toon posts:

falcon 4: extreem lange load-tijd

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo,
ik heb juist falcon 4 geinstalleerd (heb pas een nieuwe pc gekocht)
op de vorige pc had ik geen problemen, maar op deze crashte hij eerst nadat ik op de "fly" button klikte. nu is het probleem minder erg geworden, maar hij w8 nog steeds 5 minuten of zelfs langer tussen het moment dat ik op de "fly" knop klik en wanneer het loadingscherm verschijnt.
mijn systeem:
ahtlon XP 2000+
256 Mb DDR RAM
geforce 4 Ti 4200 128Mb DDR
ASUS A7V333 moederbord

ik heb de laatste nvidia drivers geprobeerd, de voorlaatste (30.xx) en laatste (40.xx) detonators en heb ook al de life-update optie van MSI geprobeerd

iemand een idee hoe ik dit kan oplossen? of iemand die dezelfde ervaring heeft (+ opgelost?)

bedankt
groeten koen

Verwijderd

Ik heb het spel zelf niet, maar hier is een kleine checklist:

- zit de stekker erin?
- niet meer op de 'fly' knop drukken
- heb je downgrade patch al geinstalleerd? Deze converteerd, falcon4 naar asteroids, de graphics worden wat minder, maar de laadtijd neemt wel toe.. uhh af.

Nee even zonder gekheid, weet niet welk os, je draait, maar als je onder xp of win2k draait, is 256mb voor falcon vrij magertjes. Je zou eventueel dualboot win98 kunnen installeren, bij scheelt dat een hoop, zelfs met 512MB geheugen.
Een alternatief, de grafisch instellingen ietwat verlagen.

Verwijderd

Topicstarter
tis ondertussen al opgelost :-)
het bleek men virusscanner (realtime scanner) te zijn die alles een voor een scande, wa de boel natuurlek enorm vertraagde