Na echt heel lang klooien en pielen met mijn (gekregen) HP Pavilion 740 hoop ik dat er hier iemand is die me kan helpen.
Het volgende is er aan de hand:
PC heeft een aantal maanden goed gewerkt, maar een paar maanden geleden is de ellende begonnen. Bij het opstarten van Windows XP prof. kreeg ik steeds vaker een BSOD. Er zat nog geen echte regelmaat in en soms werktte het weer een tijdje zonder problemen. Toen het erger werd, heb ik HD geformateerd en XP opnieuw geinstalleerd. Probleem werd niet minder, maar na verloop van tijd alleen maar erger. Vandaag was ik het echt beu en heb ik de PC ff beneden neergezet om te pielen met een internetaansluiting bij de hand.
Ik had dus alleen het toetsenbord en de PC meegenomen en verder de rest achter gelaten. PC aangesloten op een monitor (Philips 107b) en 't toetsenbord + een logitech muisje aangesloten. En wat schets mijn verbazing... jawel... PC start opeens zonder problemen op, tenminste 1 keer een foutmelding gehad dat scandisk uitgevoerd moest worden en hierna werkt alles prima!
Ik snap er echt nix meer van, maar kan het zijn dat Windows opeens niet goed meer overweg kan met mijn randapparatuur?
Ik heb de volgende randapparatuur normaal aangesloten:
- Monitor: IIyama 452
- Toetsenbord : Key Tronic
- Muis: Microsoft Explorer 3.0
- Printer : HP 840c via USB
- Cradle voor mijn Palm IIIxe
- 2 Speakers
- Kabel voor TV-out
- Joypad: Logitech RumblePad (sinds laatste install niet meer aangesloten geweest).
De volgende errorcode's heb ik allemaal gehad:
0x00000050 - PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA
0x0000008E
0x00000024 - NTFS.SYS
0xC0000096
0x0000007E
Het volgende is er aan de hand:
PC heeft een aantal maanden goed gewerkt, maar een paar maanden geleden is de ellende begonnen. Bij het opstarten van Windows XP prof. kreeg ik steeds vaker een BSOD. Er zat nog geen echte regelmaat in en soms werktte het weer een tijdje zonder problemen. Toen het erger werd, heb ik HD geformateerd en XP opnieuw geinstalleerd. Probleem werd niet minder, maar na verloop van tijd alleen maar erger. Vandaag was ik het echt beu en heb ik de PC ff beneden neergezet om te pielen met een internetaansluiting bij de hand.
Ik had dus alleen het toetsenbord en de PC meegenomen en verder de rest achter gelaten. PC aangesloten op een monitor (Philips 107b) en 't toetsenbord + een logitech muisje aangesloten. En wat schets mijn verbazing... jawel... PC start opeens zonder problemen op, tenminste 1 keer een foutmelding gehad dat scandisk uitgevoerd moest worden en hierna werkt alles prima!
Ik heb de volgende randapparatuur normaal aangesloten:
- Monitor: IIyama 452
- Toetsenbord : Key Tronic
- Muis: Microsoft Explorer 3.0
- Printer : HP 840c via USB
- Cradle voor mijn Palm IIIxe
- 2 Speakers
- Kabel voor TV-out
- Joypad: Logitech RumblePad (sinds laatste install niet meer aangesloten geweest).
De volgende errorcode's heb ik allemaal gehad:
0x00000050 - PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA
0x0000008E
0x00000024 - NTFS.SYS
0xC0000096
0x0000007E
"Imagination is more important than knowledge" - Albert Einstein