[WinXP] Bootproblemen als randapparatuur is aangesloten

Pagina: 1
Acties:

• Ruud2001
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-09 08:52

Ruud2001

a.ka. Ruud2000

Topicstarter
Na echt heel lang klooien en pielen met mijn (gekregen) HP Pavilion 740 hoop ik dat er hier iemand is die me kan helpen.

Het volgende is er aan de hand:
PC heeft een aantal maanden goed gewerkt, maar een paar maanden geleden is de ellende begonnen. Bij het opstarten van Windows XP prof. kreeg ik steeds vaker een BSOD. Er zat nog geen echte regelmaat in en soms werktte het weer een tijdje zonder problemen. Toen het erger werd, heb ik HD geformateerd en XP opnieuw geinstalleerd. Probleem werd niet minder, maar na verloop van tijd alleen maar erger. Vandaag was ik het echt beu en heb ik de PC ff beneden neergezet om te pielen met een internetaansluiting bij de hand.

Ik had dus alleen het toetsenbord en de PC meegenomen en verder de rest achter gelaten. PC aangesloten op een monitor (Philips 107b) en 't toetsenbord + een logitech muisje aangesloten. En wat schets mijn verbazing... jawel... PC start opeens zonder problemen op, tenminste 1 keer een foutmelding gehad dat scandisk uitgevoerd moest worden en hierna werkt alles prima! :? Ik snap er echt nix meer van, maar kan het zijn dat Windows opeens niet goed meer overweg kan met mijn randapparatuur?

Ik heb de volgende randapparatuur normaal aangesloten:
- Monitor: IIyama 452
- Toetsenbord : Key Tronic
- Muis: Microsoft Explorer 3.0
- Printer : HP 840c via USB
- Cradle voor mijn Palm IIIxe
- 2 Speakers
- Kabel voor TV-out
- Joypad: Logitech RumblePad (sinds laatste install niet meer aangesloten geweest).

De volgende errorcode's heb ik allemaal gehad:
0x00000050 - PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA
0x0000008E
0x00000024 - NTFS.SYS
0xC0000096
0x0000007E

"Imagination is more important than knowledge" - Albert Einstein

• Platel
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-08 02:10

Platel

Trogdor the Burninator!

Heel vreemd.
Ik zou als ik jou was gewoon proberen apparaten stuk voor stuk weer aan te sluiten en te kijken wanneer het mis gaat.

Misschien een driverprobleempje van je printer?

Remember there are no stupid questions, just stupid people...

• Ruud2001

Ruud2001

a.ka. Ruud2000

Topicstarter
Ik heb de standaard drivers die met XP zijn meegeleverd geinstalleerd voor de HP840, dus misschien dat ik daar dan idd maar eens nieuwe drivers moet downloaden. Benieuwd of het iets uit zal halen

Verwijderd

hoe zit het eigenlijk met randaarde bij jou thuis?
en is de voeding nog wel oké?

• Ruud2001

Ruud2001

a.ka. Ruud2000

Topicstarter
Mijn pa is gisteren begonnen met het aanleggen van randaarde op mijn kamer. De PC draait nu echter op een plek waar ik ook geen aarde heb, dus daar zal het denk ik niet inzitten

• edwardVdV
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16-09 10:25

edwardVdV

I shall say this only once!

PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA is helaas een bijzonder vage foutmelding. Je hebt neem ik aan op de fout gezocht op http://search.microsoft.com en bent tot diezelfde conclusie gekomen.

Ik gok dat het inderdaad je printer is. Probeer eens de laatste HP drivers te downen of te zoeken op de HP support site (http://www.hp.com/cposupport) voor meer info.

Succes.

Knockwurst.

• Ruud2001

Ruud2001

a.ka. Ruud2000

Topicstarter
Heb de drivers nu eindelijk binnen... bijna 8 Mb met een gewoon telefoonlijntje :(

Ik heb op internet idd het nodige gezocht over al die vage foutcodes, maar daar werd ik niet veel wijzer van helaas. Ben benieuwd of de printerdriver oplossing gaat bieden.

• edwardVdV
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16-09 10:25

edwardVdV

I shall say this only once!

Ik hoop het voor je, niks is frustrerender dan BSODs ;(

Knockwurst.

Verwijderd

ik denk dat dit brak geheugen is, of je hebt de pc overclockt, effe terugzetten naar de orginele snelheid of effe dit test progje downloaden http://www.memtest.com

• Ruud2001

Ruud2001

a.ka. Ruud2000

Topicstarter
Ik heb de PC niet overgeklokt, maar gewoon op de standaard instellingen draaien.

Van meerdere mensen heb ik al gehoord, dat het misschien wel eens het geheugen zou zijn. Ik zal eens kijken of dat memtest iets kan vinden.

Pagina: 1