Toon posts:

netwerkkaart @home

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb internet van @home.
Nu wil ik een nieuwe computer kopen.
Moet ik dan de kaart over laten zetten of kan ik er een nieuwe netwerkkaart in laten zetten.
Ik bedoel, home houdt dat natuurlijk graag in eigen hand, maar mijn leverancier zegt, dat een nieuwe netwerkkaart gewoon werkt. Is dat zo?
Wie heeft hier ervaring mee?

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:35

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Ja hoor, je kunt er elke netwerkkaart voor gebruiken die je maar wilt (nou ja, hij moet wel UTP en 10 mbit aankunnen natuurlijk ;).

Verwijderd

Ja hoor elke netwerkkaart met een realtek chipset werkt gewoon en andere chipsets ook wel d8 ik .
Laat er gelijk 2 inzetten kun je op beide computers op @home internetten

Verwijderd

Topicstarter
Hartelijk bedankt voor de antwoorden.
Ik kan er nu tenminste veilig een nieuwe netwerkkaart in laten zetten.

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:56

Yucko

One clown to rule them all !

Gewoon ff je modem resetten (lees: stroom eraf halen en erop zeten) waardoor hij het mac-adres van de (nieuwe) kaart ziet en deze selecteerd.

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  MacBook Air M4 13" 16GB/512GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:04
Verwijderd schreef op 18 oktober 2002 @ 19:15:

Ik bedoel, home houdt dat natuurlijk graag in eigen hand, maar mijn leverancier zegt, dat een nieuwe netwerkkaart gewoon werkt.
Of jou leverancier smeert jou graag een andere netwerkkaart aan, want het maakt echt niet uit of je die oude gebruikt of een nieuwe koopt, qua snelheid enzo dan.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

• Sanchezzz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-08 16:07
JaJoah schreef op 20 oktober 2002 @ 11:31:
Gewoon ff je modem resetten (lees: stroom eraf halen en erop zeten) waardoor hij het mac-adres van de (nieuwe) kaart ziet en deze selecteerd.
As far as i know werkt @home met Hostnames en niet met MAC adressen. :?

Je kunt wel een extra hostname aanmaken op een of andere site bij @home zodat je tot 3 Hostnames kunt krijgen voor verschillende pc's.

• Vampier
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-04-2015

Vampier

poke-1,170

@home werkt inderdaad met hostnames en niet met MAC addressen. Het modem hoeft niet gerest te worden en je hoeft alleen je hostname over te nemen op je nieuwe computer. EN klaar is kees....

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:56

Yucko

One clown to rule them all !

Toen ik een tijdje geleden een andere nic gebruikte dan diegene die er al vanaf dag 1 aanhing, wilde hij geen verbinding maken met het modem. Naam (cpxxxxxx-a) was goed ingesteld evenals de optie DHCP die aangevinkt was. Alleen toen ik de stroom van het modem afgooide en weer instak, las hij het mac-adres van de nieuwe kaart en werkte het modem weer.

Dus ik denk dat hij het mac-adres uitleest en zich daaraan koppelt of zoiets :? Ongeacht welke hostname je gebruikt.

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  MacBook Air M4 13" 16GB/512GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Verwijderd

JaJoah schreef op 20 oktober 2002 @ 11:31:
Dit is niet eens eens nodig. :)
Sanchezzz schreef op 20 oktober 2002 @ 11:41:
[...]

As far as i know werkt @home met Hostnames en niet met MAC adressen. :?

Je kunt wel een extra hostname aanmaken op een of andere site bij @home zodat je tot 3 Hostnames kunt krijgen voor verschillende pc's.
De ondersteuning voor extra pc's is er al een tijdje niet meer hoor ;)
Per 15 juli stopt @Home met het aanbieden van de dienst "Extra PC's". Hieronder vind u de meestgestelde vragen en hun antwoorden.

Wat is de reden om te stoppen met het aanbieden van de dienst "Extra PC's"?
Op het internet zijn een beperkt aantal publieke IP adressen beschikbaar, door de sterke toename van het aantal internet gebruikers dient dus zorgvuldig met de beschikbare IP adressen omgegaan te worden. @Home heeft besloten om niet langer de dienst 'Extra PC's' aan te bieden Het is derhalve niet meer mogelijke extra computernamen aan te vragen voor de computers in uw thuisnetwerk.
Als je op je pc de hostname bij computernaam invoerd, zegge: cp123456-A, en werkgroep @home, krijg jij een verbinding op de NIC waar de kabel van de modem op zit :)
Pagina: 1