[98] pre-install info nodig

Pagina: 1
Acties:

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 15:56
Ik draai al een tijdje windows XP sp1, maar ik baal er best wel van, want mijn pc is zo sloom als het maar kan. Ala ik wil dus weer terug naar windows98se , maar nu komt het irritante mijn Floppy Disc Controller is(blijkt) kapot (te zijn)(zie andere topic van mij). Opzich is het geen probleem zou je zeggen, wie gebruikt het nog. ik dus enkel bij nieuwe OS er op te zetten.

Nu uit vorige ervaring van windows 98 te installeren dat hij nog al moeilijk doet met raid controllers (als ik het goed heb, correct me if i am wrong) bij windows XP moest je de raid controller installeren via de floppy disc (externe drivers) maar hoe gaat dat ook al weer bij windows 98??? Door de handicap (geen FDC) hoe kan ik dan toch win98 installeren, boot disc maken enzo is niet al te moeilijk.

Dit wil ik graag nu weten, want ik moet dan mijn pc formateren, en dan kan ikgeen winXP meer installeren :P

Verwijderd

sorry, maar wat heb je aan een bootdisk als je floppy controller naar de bliksem is? :?

• Ankh
bootdisk kan ook cdrom zijn

Verwijderd

Je zou een dos boot disk kunnen maken met een autoexec.bat en een config.sys en de correcte RAID drivers (vergeet smartdrv niet:)). Vervolgens zou je deze samen met de win98se-map en Nero, een bootCD kunnen maken.

Ik zeg eerlijk, ik heb het nooit getest maar theoretisch kan het...

suc6

P.S: Windows 98 is niet de oplossing... Probeer eens windows 2000, die heeft zichzelf (ook zakelijk) al bewezen. Je hebt een mooi systeem. Zonde om daar een antiek OS op te draaien...

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:28

Wildfire

Joy to the world!

Indien je je Maximus-systeem bedoelt, dan zit er toch echt iets goed mis want XP zou er als een speer op moeten draaien...

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10:36

megaleo

Special member

Waarom installeer je winxp niet gewoon en dan zonder sp1?! Bij mij werkt het perfect!!! 8)

• Ankh
Wildfire schreef op 19 oktober 2002 @ 02:56:
Indien je je Maximus-systeem bedoelt, dan zit er toch echt iets goed mis want XP zou er als een speer op moeten draaien...
ik snap het ook niet waarom hij zo bok traag is.. --> heb bij ut2k3 gewoon maar 30fps en dan op 800x600 :'(

• Ankh
megaleo schreef op 19 oktober 2002 @ 03:00:
Waarom installeer je winxp niet gewoon en dan zonder sp1?! Bij mij werkt het perfect!!! 8)
kijk maar mijn raid controller kan ik (waarschijnlijk) niet installeren omdat ik geen floppy drive heb :'(

of het moet via cdrom kunnnen die drivers...
Pagina: 1