[debian 3.0] Promise onboard van GiGabyte 7vrxp

Pagina: 1
Acties:

• Justin_Time
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-07-2025
Zoals in de kop staat aangegeven heb ik dit moederbord met de onboard promise kaart (133) MBUltra133 PDC20276.

Nu heb ik hier een hardeschijf aan hangen waar ik me debian op wil installeren maar dat feest gaat niet door.

Ik heb de iso gedownload van debian (3.0) disk 3 (compaq) en hiermee vind ie mijn controller niet. heb ook al elke driver diskette te pakken gehad om hem proberen te laden maar nog steeds geen geluk....

Ik zit dus muurvast hier want ik kan niet eens me partitie aanmaken.

Op de promis site zelf kom ik ook niet echt verder is is wel linux support voor rooie hoed en suse maar ik kan ze niet vonden voor de download.

Heeft iemand hier misschien ervaring mee? ik was namelijk altijd tevreden met m'n debian op me oude bakkie. verdere systeem specs voor zover nodig.

AMD 2000+
SBLive
512 DDR
80 Gig Maxtor
nog iets anders?

Elke dag dronken is ook een geregeld leven.

Verwijderd

Ik heb ooit Debian geinstalleerd op een Adaptec ATA Raid 2400A array (RAID5). De standaard boot-disk had ook geen support voor deze kaart.
Wat ik gedaan heb is op een apart systeem een kernel bouwen met de support voor de controller en deze kernel op een boot-disk gezet.

Hier heb ik veel aan gehad

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2002 19:14 . Reden: url toegevoegd ]

• Justin_Time
Zijn daar geen standaard bootfloppen voor dan? Keb hier namelijk nu niet de beschikking over een ander systeem.

• deadinspace
  • Laatst online: 17-05 14:06

deadinspace

The what goes where now?

En de bf2.4 bootflops? Die hebben een 2.4 kernel, die dacht ik die Promise dingen ondersteunde. Kweet alleen niet of dat met de 133 variant ook zo is.

• Justin_Time
ik zal die is gaan proberen

• Justin_Time
Ietsje verder gekomen nu, maar nog steeds niet ver genoeg :( Hij ziet nu wel automagisch mijn realtek kaartje en hij ziet een promise softraid controller maar hij ziet er geen array op. Dit klopt ook want hij hangt alleen maar aan deze controller, maar hij ziet de schijf zelf niet :( kan ik nu niet zeggen door een exotische mount o.i.d. waar hij zich bevind?

• Justin_Time
Ook met alle beschikbare andere flops wil ie ut niet doen :)

Blijft raar hij laad wel een "een" promise controller (ook highpoinnt endergelijk) maar hij ziet geen array (klopt) maar ook niet de ene schijf...

Iemand nog ideeen?

• Justin_Time
24 uur is voorbij dus *schop* ;) Heb me gister nog rot gezocht maar nog steeds niets.

• Justin_Time
Bij de site van Promise denk ik nu eindelijk de goeie driver te hebben verkregen, maar ik heb nog wat problemen om hem to te passen. Het is een kernel patch voor de 2.4.18 kernel (welke de kernel is van de bf4.2 floppen) maar moet ik nu eerst een ander werkend systeem zo'n patch toevoegen en die weer op flop zetten of kan dit gewoon in 1 keer?

Ik heb gezocht naar een kernelpatch howto maar dat is niet meer dan een regel als

"root# zcat ~/patch-int-a.b.c.d.gz | patch -p1"

Dus in mijn geval "root# zcat ~/promise-patch-2.4.18.gz | patch -p1"

\maar het commando patch kan hij niet....

Weet iemand misschien hoe ik nu verder kan?

Pagina: 1