Toon posts:

Netware 5, ArcServeIT, Cardiff Teleform, Iemand ervaring?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

vraagjem.. ik heb genoeg research gedaan (Novell, Computer Associates, Cardiff software) en ehm, ik zit een beetje vast geloof ik.

Oftewel: heeft er iemand ervaring het volgende?

- Networking OS: Novell NetWare 5.0 Supportpack 6a
- Backup software: CA ArcServeIT 6.6
- End User Software: Cardiff Teleform 7.1

Voor die mensen die er niet mee bekend zijn, maar wel benieuwd: het laatste is een compleet scan/image-edit/OCR pakket. O ja.. dit is dus geen simpele combinatie van Imaging en Omnipage ofzow.. maar behoorlijk wat uitgebreider (mensen bekend met HBO/WO Monitor? die vragenlijsten worden hier ieder jaar mee verhandeld, gaat dus om 10duizenden met behulp van 2 High volume A3 scanners)

Het probleem is eigenlijk dat op het moment dat 's nachts de "reader" draait - dat deel wat tiff-bestanden inleest en kopieert op de server en voorbereidt voor het verifieer gedeelte - en er een backup wordt gedraaid dan ontstaan er Fatal Errors in Teleform.
Zou je zeggen, gebruik dan de Backup Agent for Open Files van Computer Associates, helaas.. de evaluatie versie heb ik geprobeerd, maar dat helpt dus niet.

De knowledgebases van 2 betreffende fabrikanten (Cardiff en CA) verwijzen vervolgens naar elkaar! (Cardiff: hangt af van de backup software; CA: hangt af van het gebruikte stukje software) Novell heeft hier niets specifieks over, maar dat verbaast me niet als je je bedenkt dat Teleform aardig onbekend is.

Ik hoor wel of iemand ervaring heeft met deze combinatie, zo ja: hoe doe jij dat dan?! Misschien wel: doe jij dat überhaupt wel?! ;)

Op dit moment worden er dus alleen in de weekeinden backups gemaakt, maar dat zou ik graag anders zien.

Thanx for reactions, if any...

BTW, iets heel anders: welke mafkees bij Novell heeft bedacht dat ze NOVLIB niet voor Windows2000 hebben ontwikkeld en gaan ontwikkelen?!!!! :(

Verwijderd

Ik ken inderdaad Teleform niet, maar mij lijktr dat jij als sysadmin je vraag daar mnoet droppen. Zij zijn de vreemde eend in de bijt en moeten maar aangeven hoe dit probeelm aan te pakken... denk ik...

• TheRitz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-02-2024
Arcserve is kut... ga me astjeblieft niet vragen waarom... 't is weekend

| Xbox 360 | Canon 350D | LG O2X| Gamertag : TheRitz | Oldskool NL: Not old, just Older! | Bestuurslid

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-02 22:10

Tachyon

pop the glock

Is het niet gewoon mogelijk om ARCServeIT te laten draaien nadat Teleform zijn werk heeft gedaan? Of is dat proggie echt de hele nacht bezig?

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

Verwijderd

ArcServe is de laatste jaren wat discutabel geworden ja. Maar als je de arcserve-manager getemd hebt en de bugs kent, is het toch wel een prima pakket.

Maar welk backup-pakket je ook pakt.... je probleem met Teleform blijft... waarschijnlijk...