Toon posts:

[Maxtor] Piepje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
M'n Maxtor schijfje 40 GB 7200 RPM maakt eigenlijk best wel een hoog geluid. Was eerst niet opgevallen maar ja. Het klinkt in ieder wel alsof het veroorzaakt wordt door het snelle draaien, dus een mechanisch geluid van het loopwerk volgens mij. Gescand met powermax gelukkig geen errors

kan dit kwaad?

• Tux
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-03 21:42

Tux

Volgens mij is dit het begin van het doodgaan proces van een HDD :?

The NS has launched a new space transportation service, using German trains which were upgraded into spaceships.

Verwijderd

Topicstarter
ai dat is naar het ding is net nieuw dus gelukkig nog een jaar garantie. Misschien n00b van me maar wat is een mechanisch geluid? klinkt als een voeding die piept die gaar is? dit geluid komt in ieder geval door het snelle draaien, voor de rest geen vage dingen met de HDD, smart staat in ieder geval enabled

Verwijderd

maxtor schijven gaan niet zo gauw stuk..ik heb de oudste 40 gig maxtor dat ding is niet kapot te krijgen 4 jaar staat hij aan , twee keer doorgebrand en een bliksem ......dus als ie vreemde geluiden maakt dont worry ......hij doet gewoon ze werk

Verwijderd

Dit probleem is al vaker langsgekomen. Ik heb het zelf ook met mijn 40gb maxtor 7200rpm. Zolang je geen bad sectors hebt kan je het ding houden. Ikzelf heb het al maandenlang en ben er nu zelf wel gewend aan. Ik heb geen bad sectors.

Verwijderd

Mijn Maxtor D740X in de server hoor ik ook een beetje een hoog piepje maken... en naar mijn idee kan dat ook zeker geen kwaad.
Dus gewoon laten zitten en je niet teveel ongerust maken.

• Access
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-03 19:56
Ik heb het ook met m'n D740X 40Gb en volgens mij is het (idd) gewoon het motortje dat je hoort. Wel een beetje irri maar ach, voor de rest doet ie z'n werk goed :).

Verwijderd

Ik heb een Maxtor 80 gb en ik hoor ook regelmatig een hoog piepje. Het maakt alleen een piepje wanneer je iets naar de schijf schrijft.
Hoor je het bij jou altijd? Dus als de computer aanstaat.
Is het wel normaal dat het zo'n hoog piepje produceert en hebben meer mensen hier last van?

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

ik heb zelf 2 maxtors (20 en 40Gb, allebij@7200rpm) en die maken ook een hoge toon, als sinds ze uit de winkel komen.
volgens mij is het heel normaal dat een maxtor dat doet.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Je zegt zelf dat er nog maar 1 jaar garantie op zit. het is dus al een wat oudere schijf. waarschijnlijk een dm 45+ of dm 60+. van deze schijven was 40 GB het topmodel -> dus veel platters, ik denk 3. dit tezamen met de oude soort kogellagers in die apparaten brengt een hoop geluid met zich mee, ook in idle mode. ik heb zelf de ervaring dat die schijven dus inderdaad best veel herrie maken. ik denk dat je niks te vrezen hebt.

je hebt een d740x neem ik aan?

zelf heb ik een d740x 60 GB, en deze maakt alleen af en toe een hoog geluid. dit hoort zeker niet bij deze schijf. het komt wel vaker voor, dat is een feit. of het erg is weet ik niet. deze is nog heel. noknok.
Pagina: 1