[winroute] dhcp server unreachable?

Pagina: 1
Acties:

• barkey
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-08-2022

barkey

runtime error, goed he....

Topicstarter
okay, de situatie:
4 pc's waarvan 1 een server waar winroute 4.2 op draaid.
alle pc's draaien op win2k. aangezien ik uitgestoeid was met win2k server heb ik op de server pc gewoon win2k pro geistalleerd samen met winroute pro om de boel van ip's te 4zien en om internet te delen. :/

het probleem: scope is aangemaakt (192.168.1.2 to 192.168.1.10),
192.168.1.1 is gereserveerd voor server(op HW adres). maar de NIC die uitgesloten is van NAT en dus het 192.168.1.1 adres zou moeten krijgen heeft het ip adres "169.254.213.5", met andere words, de dhcp server van winroute deelt niet uit tewijl deze toch aan staat. :?

vraag: wat zie ik over het hoofd? :X

(ps:ik kus diegene die mij gaat vertellen dat het iets heel onbenulligs is)

did not reach the following recipient(s):

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

hmm, je moet je 2de nic, die van je LAN, een vast ip geven, en niet via de dhcp ;)

• Hennie-M
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:38
Zoenen!! >:) :9 :P

Verwijderd

heb je al gecontroleerd of de kabel goed is? en de netwerkkaart? heb hetzelfde probleem gehad 196.254 geeft aan dat er geen DHCP server wordt gevonden en dat kwam in mijn geval doordat er in de print van de netwerkkaart een kleine beschadiging zat (koste me een heel nieuw moederbord was een onboard NIC)

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Je moet je netwerkkaart die buiten je NAT valt idd gewoon een vast IP geven. Probleem opgelost. (In windows dus, geen DHCP reservation...duh)

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• barkey
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-08-2022

barkey

runtime error, goed he....

Topicstarter
crap, sounds like newbee fout....hoe kom ik er nou bij.........

kusssssssss Erkens......

did not reach the following recipient(s):

Pagina: 1