[XP/2k] Veel data kwijt door DualBoot *

Pagina: 1
Acties:

• Mooya
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-03 23:30
Hallo dan,

ik heb weer een huge probleem:
ik heb voor werk een laptop en daar heb ik 2 besturingssystemen op staan. (win2k voor werk en WinXP voor thuis)
Ik heb Bootmagic als boot manager en bij beide OSén is de D: schijf hetzelfde.
De map mijn documenten staat ook op d:

Nu heb ik deze week een website gemaakt voor werk, en die heb ik op de D: opgeslagen. Nu start ik net Win XP op en die komt terug uit de Hybernate stand (zo heb ik hem volgens mij niet achter gleaten). en nu is alle data op D: weer zoals de vorige keer toen ik XP heb afgesloten lijkt het wel.
Dus ik ben alle bestanden kwijt die ik deze week heb opgeslagen op D: + de website waar véel tijd in heeft gezeten.

Nou had ik dit afgelopen maandag ook al, maar toen was ik maar een halve dag bezig geweest, dus toen was de ramp niet zo groot. Toen ik maandag een CHKDSK/f heb gedaan onder W2k kreeg ik zo'n 150 MB aan CHK files waar ik niks meer mee kan..

Dus ik ben bang dat de data nog op de D: staat maar dat de FAT- tabel is verklooid!! (partities zijn FAT32)

Hoe kan ik dit veilig oplossen?

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17-09 14:21

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Hoe kan ik dit veilig oplossen?
Je backup terugzetten die je uiteraard gemaakt hebt. ;)

Tja lijkt dat je het kwijt bent, je kunt nog een recovery programma als bv getdataback proberen.
Maar als je intussen al schrijfacties op je HD hebt gedaan, dan geef ik je weinig kans.

Mijn tip:
Haal schijf leeg, (backup wat er op staat)
formateer het naar ntfs, (win2k en winXp kunnen ermee werken)
Is namelijk iets beter met data zekerheid dan fat32.
En maak geregeld BACKUPS! op cd-rw oid.

• Mooya
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-03 23:30
Snik, ik heb geen backup:( dit wou ik vanavond naar mijn systeem kopieren). en Qua schrijfacties, ik heb alleen Wxp en w2k gestart...
Of is dit alweer te veel?

• Paitor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 15:26

Paitor

rages doen :P

Mooya schreef op 18 oktober 2002 @ 18:28:
Snik, ik heb geen backup:( dit wou ik vanavond naar mijn systeem kopieren). en Qua schrijfacties, ik heb alleen Wxp en w2k gestart...
Of is dit alweer te veel?
Nee, dat hoeft niet teveel te zijn, je gebruikt daar tenslotte je C: en niet D: voor, als ik het goed heb.
Dat datarecovery is altijd nogal lastig om te gebruiken, maar in dit geval wel de moeite waard geloof ik.

Live Life to the Max | Kom op konijntje doe maar huppele wiebele

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Titelfix, OS toegevoegd en opgeschoond.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023