Toon posts:

Oude Athlon550 met 550 core - GFD zinnig?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog een oude Athlon550 (Aug'99) met standaard 550 core en 3,5ns cache, mijn vraag is of het nog zinnig is om hiervoor een GFD + goede koeler voor aan te schaffen? (samen +/- 150,-)

Ik wil hiermee minimaal 750MHz en cache setting op 2/5 halen, anders heeft het geen zin vind ik voor dat bedrag.

Heeft iemand hier ervaring mee???

Verwijderd

Topicstarter
Euh.. iemand??? :?

P.S. ik heb een ASUS K7M mobo, dus ik kan het voltage aanpassen.

• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-09 12:17
Ik zou de gok niet nemen, 't kost je veel geld en je haalt de snelheid niet mischien nee... kijk eens op www.overclockers.com in de database of iemand daar het geprobeerd heeft.

Verwijderd

Mijn 550core haalt met 1/2 cache 749MHz, met fsb en multiplier tweaking. Ik heb de multiplier niet op 7.5 gehad, maar dat zal ie wel moeten halen, omdat ie de 749 toch ook haalt. Spanning had ik op 1.85Volt.
Ik denk wel dat je de 750 haalt, en helemaal met 2/5 cache, maar of het nu nog voordeliger is :? Mischien kan je beter voor 100 gulden meer een snellere cpu kopen.

Verwijderd

Topicstarter
Nee, ik zie het... het hoogste wat gehaald is met een 550core is 733MHz :(
Das niet de moeite waard, en de kans dat ik dat ook haal is niet al te groot natuurlijk.

De meesten daar hebben er een betere core inzitten, ik moest weer zonodig als een van de eersten een Athlon hebben :(

Ik zal 'm maar gewoon op 600 (109x5.5)
zetten, dat doet ie in ieder geval zonder morren.
Toch bedankt Xtuv

edit:

Ik zie net dat Rembo het wel haalde... :)
maar ja, je hebt gelijk.. heeft weinig zin lijkt me! :'(

• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-09 12:17
Graag gedaan :) spaar gewoon ff lekker door voor 'n duronneke :+

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg binnenkort een nieuwe Athlon800 Retail voor 250,- !!! :D
(of die persoon er helemaal eerlijk aangekomen is laat ik in het midden ;) )

Daar zal ik meer succes mee hebben denk ik >:)

Verwijderd

als je nu een twee hansen goldfinger kunt halen of een nieuwe want ik geloof er niet aan van die core wat amd op zet
mijn atlon 550 met een 650 core loopt op 850
met de cash op 1\2.5 en je hebt een asus k7m en daar mee kan je de cash veranderen met de nieuwe bios update heb zelf ook een k7m
en een nieuwe proc kopen zal ik niet doen als je dat wel van plan bent koop dan geen atlon classic meer maar koop dan gelijk een nieuwe tunderbird en geen duron want daar mee had ik een slechte ervaring mee
heeft toch niet zogoede vermogem om een geforce of een ati radeon aan testuren dan kan je nog beter een atlon classic hebben
en voor die 150.- moet je het gewoon proberen om die atlon overteclokken je heb best kans dat je het haalt op 550@700 op 1.95 volt
Pagina: 1