AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!
Verwijderd
ik wil geen screensavers of standby gebruiken.
AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!
Verwijderd
Dit is dus echter alleen mogelijk bij XP Home en Proffesional pc's die NIET in een domein staan en waarvan de user password protected is.
Verwijderd
Nee, het systeem moet niet op standby en de screensaver mag ook niet draaien, de PC moet gewoon helemaal actief blijven maar Windows moet gelocked worden als er een minuut of wat geen toetsenbord/muis activiteit plaatsgevonden heeft. Uiteraard draaien alle programma's gewoon door op de achtergrond, precies hetzelfde als je monitor normaliter uitgeschakeld wordt.
Verwijderd
Verwijderd
Dus ik begrijp je reden waarom je geen screensaver zou kiezen nog steeds niet..
Tell us more !
Verwijderd
Wel leuk dat je weet dat het kan maar hoe doe je dat danVerwijderd schreef op 18 oktober 2002 @ 17:38:
Als je windows XP in ee werkgroep functioneert en niet in een domein, ka je instellen dat na een bepaalde tijd van inactiviteit je pc word gelocked en as er dan weer activiteit plaats vind dan dien je eerst d.m.v. Windows Welkom je te authoriseren d.m.v. een password.
Dit is dus echter alleen mogelijk bij XP Home en Proffesional pc's die NIET in een domein staan en waarvan de user password protected is.
Leeg
Forget your fears...
...and want to know more...
bij mij de 22e regel van onder, 'microsoft netwerkserver: tijd niet-actief voordat de sessie wordt verbroken' daar moet je dus iets van 10 of 15 minuten ofzo instellen
1 regel daarboven: 'microsoft netwerkserver: gebruiks automatisch afmelden als aanmeldingstijd verstrijkt (lokaal)' moet natuurlijk op ingeschakeld staan
laat even weten of het werkt!
Verwijderd
Ik gok dat dat meer iets met policies te maken heeft, iemand anders ?
heeft dus inderdaad met policies te maken, zie mijn eerdere message...Verwijderd schreef op 18 oktober 2002 @ 18:08:
En volgens mij lukt het sinds het nt4-tijdperk al om te locken ook al zit je in een domein..
Ik gok dat dat meer iets met policies te maken heeft, iemand anders ?
ik ga ff de tips hier proberen!
Verwijderd
In de group policy óf de lokale policy (gpedit.msc) configureer je het volgende:
User settings > administrative templates > control panel > display:
Activate screen saver > Enabled
Screen saver executable name > Enabled, vul de volgende regel in: logon screen saver
Password protect screen saver > Enabled
Screen saver timeout > Enabled, + tijdslimiet invullen
Topicstarter wilde expliciet niet de screensaver gebruiken.Verwijderd schreef op 16 februari 2004 @ 09:50:
De oplossing om je workstation / server automatisch te laten locken na een paar minuten:
In de group policy óf de lokale policy (gpedit.msc) configureer je het volgende:
User settings > administrative templates > control panel > display:
Activate screen saver > Enabled
Screen saver executable name > Enabled, vul de volgende regel in: logon screen saver
Password protect screen saver > Enabled
Screen saver timeout > Enabled, + tijdslimiet invullen
Zoiezo wel een erg ouwe vraag
Dit topic is gesloten.
![]()