Toon posts:

[XP] com poorten werken niet, foutcode 43 *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dag,

Recent heb ik 98 vervangen door XP. Nu functioneren mijn com poorten niet meer. Ik heb een asus mel-c socket 370 moederboard en heb al over dit probleem gelezen, maar nog geen oplossing voorbij zien komen. Ze zijn , voor zover ik weet, niet in conflict. Er staat iets over foutcode 43. Als iemand me advies kan geven zou dat ideaal zijn.

Alvast bedankt

Verwijderd

een foutcode en toch geen conflict.... t'is maar welke naam je het beestje geeft.
Kijk eens in het bios hoe de instellingen staan. Meestal kun je kiezen voor
*auto
* irq=.... en dat soort zaken
* uitschakelen....
De laatste lijkt niet zo interessant.... ;) , dus probeer de andere eens. Verwijder eventueel ook de COM poort in "systeem apparaatbeheer" en laat het opnieuw detecteren na een herstart of voeg handmatig toe.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Als het zo duidelijk aan Windows XP ligt (98 werkt uitstekend), waarom plaats je hem dan eigenlijk hier in plaats van in Windows Operated Systems?

Dat wordt dus een move [PMG] > [WOS] :)

Heb je overigens al http://support.microsoft.com en http://www.microsoft.com/technet doorgezocht naar oplossingen?

Verwijderd

Topicstarter
De com poorten heb ik herhaaldelijk verwijderd nadere irq geprobeerd te geven, helpt allemaal niet.
Ik heb het idee dat het specifiek de combinatie XP en het moederboard is. Ik heb geen zin om 98 er weer op te zetten want verder loopt XP prima.
Hbe ergens gelezen da tmisschien de bios flashen een oplossing kan zijn. Heb laatste bios update gedownload. Kan iemand me uitleggen hoe ik de bios flash, heb een .awd filetje.

Dank,
Sticker

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Kan iemand me uitleggen hoe ik de bios flash, heb een .awd filetje.
Vaak zit er een readme bij de .awd of bij 't flashprogramma, check anders de site van de fabrikant van je mobo.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

sticker:

zie de readme's en FAQ's op www.award.com. :)

zoek eens op www.google.com op award flash :P

Waarom heb je een compoort nodig :? (tip: IRQ3=com2 & 4 en IRQ4=com1 & 3)
Zet onnodige compoorten uit, zeker in geval van intern modem :)

kortom: geef eens wat meer info waaorom die compoort nodig is en wat er aan hangt. Tip: muis wint het altijd van een modem of passieve ISDN kaart die een compoort emuleert >:)

Daarnaast zijn deze 3 wel handig:
- Windows Operated Systems - Policy - Updated 4-10
- http://gathering.tweakers...aq/forumgedrag#topicstart
- Algemene gedragsregels (Netiquette) #pre-topic

suc6 :P

[ Voor 0% gewijzigd door aReaRe op 22-10-2002 00:39 . Reden: typo's aanvulling ]

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Verwijderd

Topicstarter
Mijn bank heeft het geniale veilige idee om een smartcardreader aan je compoort te moeten bevestigen alvorens te kunnen internetbankieren. Modem heb ik idd niet nodig want ik heb adsl.
Verder had ik nog een infrarood ontvanger geklust voor aan m'n tweede compoort, maar die kan ik nog wel missen.
Dus om m'n financiele zaken op orde te houden heb ik wel die com poort nodig.
Zal kijken of ik een combinatie compoorten (1&3 bijv) in de bios uit kan zetten, misschien dat ze gewoon met elkaar een conflict hebben.

Bedankt voor je reactie iig,

Sticker
Pagina: 1