Toon posts:

TV Kijken via netwerk ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb in mijn PC een TV-kaart zitten
Nou wil ik graag via het netwerk, op mijn laptop ook tv kunnen kijken...
Is dit op een manier te realiseren ?

Ik had vroeger op school een programmatje om het beeld van een pc op het netwerk, te kunnen weergeven op je pc. Is er nog ergens zo'n soort programma, dat ook onder WinXP draait ?
Of kan ik op de een of andere manier, vanaf mijn laptop, direct de data van de TV-kaart "openen" op mijn laptop ?

Ik heb het al geprobeerd met "Extern bureablad" van WinXP maar dan kan 'ie de kaart niet vinden. Ik hoor alleen wel het geluid uit de speakers van mijn PC komen.
Ik zie alleen niets, omdat de pc waar ik op inlog zelf op het inlog-scherm staat.

Verwijderd

ff op broadcasting sowftware zoeken. Ben een prog tegen gekomen wat dat kan (weet de naam niet meer) Eea kost je wel bandbreedte op je netwerk ....

• krisis1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-02 20:46

krisis1

Onder-watte?!

Wat je kan doen is realplayer server (niet gratis) te downloaden en te installeren, en dan als live bron die tv-kaart te kiezen. Op de client (laptop in uw geval) gebruik je dan realplayer (client) om naar die bron te connecten.
Let wel: de beeldkwaliteit is doorgaans niet zo goed....
Een alternatief voor reaplayer is windows media, ik geloof dat die server gratis bij de server versies van Windows zitten en gratis te downloaden zijn voor andere producten (maar ben niet zeker over dat laatste).
Naar die bron kan je dan connecten dmv windows media player.

Good luck!

Verwijderd

Het enige nadeel is dan dat je elke keer naar de pc waar de tv-tuner inzit moet lopen als je een andere zender wil zien :)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 18 oktober 2002 @ 17:27:
Het enige nadeel is dan dat je elke keer naar de pc waar de tv-tuner inzit moet lopen als je een andere zender wil zien :)
Ik heb een afstand bediening bij de TV-kaart
Een echte tweaker is nou eenmaal lui ;)

• krisis1
  • Laatst online: 05-02 20:46

krisis1

Onder-watte?!

Verwijderd schreef op 18 oktober 2002 @ 17:28:
[...]

Een afstandsbediening is dé manier als je binnen de line-of-sight bij die pc zit, maar anders kan je ook een webpage met php in elkaar knutselen die van kanaal kan veranderen...

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Krisis1 schreef op 18 oktober 2002 @ 17:29:
[...]

Een afstandsbediening is dé manier als je binnen de line-of-sight bij die pc zit, maar anders kan je ook een webpage met php in elkaar knutselen die van kanaal kan veranderen...
die zit er al bij :)
De teletekst software werkt via het web, met ingebouwde webserver, daarmee kan je ook van kanaal veranderen.

Verwijderd

Kijk es op http://www.microsoft.com/...edia/download/default.asp en download versie 9 of 7.1, daarmee kun je een media source streamen (webcam bijvoorbeeld - maar ik zie niet in waarom je TV kaart geen source zou kunnen zijn).

Dan kun je vanaf elke machine op het netwerk via een webpage of direct met Media Player die stream bekijken.

Hop!

Verwijderd

Mehehe... en als dat niet werkt dan richt je maar een webcam op je echte tv. Scheelt je ook weer een tv-kaart. Bonus!

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2002 17:49 . Reden: e-tje vergeten ]

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 18 oktober 2002 @ 17:28:
[...]

of een remote control proggie voor je pc ;)
Verwijderd schreef op 18 oktober 2002 @ 17:48:
Mehehe... en als dat niet werkt dan richt je maar een webcam op je echte tv. Scheelt je ook weer een tv-kaart. Bonus!
offtopic:
Dit noemen ze hier een edit button, en dat is niet voor niets:Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif;)

• Redleg
  • Laatst online: 15-07 09:25
Media encoder kan je het beste gebruiken. Het is gratis en het is mooi streaming beeld... :) zie sig voor een voorbeeld van media encoder >:)

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:54

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Met Webcam32 kan je ook AVI broadcasten :) .

Maar via webcamsoftware en een frames grabben en als JPG opslaan kan op zo'n moment best snel gaan op een netwerk....
En geluid kan je dan eventueel als MP3 broadcasten.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

• ShadowrunR
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-08 20:13
Sinclair schreef op 18 oktober 2002 @ 18:45:
Met Webcam32 kan je ook AVI broadcasten :) .

Maar via webcamsoftware en een frames grabben en als JPG opslaan kan op zo'n moment best snel gaan op een netwerk....
En geluid kan je dan eventueel als MP3 broadcasten.
'k Denk dat je dan wel serieuze problemen krijgt met synchronisatie.
Volgens mij moet je er wel rekening meehouden dat er geen enkele oplossing is zonder kwaliteitsverlies. En RD-software werkt zoiezo niet, omdat er teveel pixels in één maal vernieuwd worden.

• Paradox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:42
op mijn werk word Dameware gebruikt
www.dameware.com dit proggie werkt op xp
khep het thuus geinstalleerd :)
mot wel lukken ff admin pw instellen en connecten

L4Z
Pagina: 1