Toon posts:

van buiten je interne netwerk benaderen via FREEBS

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hai,

vraagje voor de freebsd (*nix) guru's:

Kan iemand me vertellen hoe je je server/router (freebsd) zo in kunt stellen dat je bijv. via een gemapte poort een computer in je interne netwerk kunt bereiken? het interne netwerk gebruikt private adressen (192 reeks), dus direct benaderen kan niet. nou hoorde ik echter dat het wel mogelijk is om requests op bepaalde poorten te laten doorsturen via je router naar binnen. kan iemand mij hier wat meer over vetellen?

Verwijderd

Nou...
je laat dus gewoon TCP of UDP portjes doorlinken naar je interne netwerk....
Als jij bijvoorbeeld een IMAP server ofzo draait op TCP port 143 op je interne netwerk en je wil deze kunnen benaderen van buiten af dan stel je je instellingen zo in dat je server portje 143 doorlinkt naar die client toe, bijvoorbeel 192.168.0.254 ofzo

Verwijderd

Topicstarter
hmmmm zoiets als: ipfw add divert udp{poort?} from de0 to {ip adres interne comp}

???

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 29 oktober 2000 22:47 schreef MT het volgende:
Nou...
je laat dus gewoon TCP of UDP portjes doorlinken naar je interne netwerk....
Als jij bijvoorbeeld een IMAP server ofzo draait op TCP port 143 op je interne netwerk en je wil deze kunnen benaderen van buiten af dan stel je je instellingen zo in dat je server portje 143 doorlinkt naar die client toe, bijvoorbeel 192.168.0.254 ofzo[/quote]Zo wat ben jij lekker behulpzaam/duidelijk ... je zou s uit kunnen leggen welke files je moet editen, en waat je aan moet denken als je al een firewall draait etc.. of een sample posten, maar je zwamt maar wat in de ruimte en helpt niks... :(

Verwijderd

Topicstarter
Wonder, alle hulp wordt op prijs gesteld, want het lukt mij nog steeds niet....