[Debian] Loop-fout bij installatie

Pagina: 1
Acties:

• eL_Jee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-04 09:53
Ik heb net debian op m'n pc geinstalleerd, via ftp, en kom nu niet verder, de pc geeft telkens:

Loading /etc/sonsole/boottime.kmap.gz

Dit wordt telkens herhaald. ^C, ^U halen niets uit. Met ^Z geeft hij eenmaal iets anders (ik geloof installing base-config o.i.d.), en daarna gaat hij weer vrolijk verder.
Als ik vanuit een andere console "ps -t tty1" uitvoer, zie ik dat er 2x "script" draait. Als ik vervolgens een van deze afsluit (kill) geeft hij weer eenmaal "installing basesystem", en gaat weer vrolijk verder (script wordt weer 2x uitgevoerd).

Is iemand met deze bug bekend en weet wat ik ermee aanmoet?

Edit:
Een reboot helpt ook niets, hij gaat daarna weer vrolijk verder waar hij gebleven was.

• eL_Jee
Schop 'em ;)

• eL_Jee
Dit probleem is dus kennelijk niet makkelijk op te lossen.

Zou iemand dan misschien een tip kunnen geven hoe ik het wel draaiend kan krijgen? (misschien unstable gaan draaien, oudere versie van debian, andere distro installeren)
Ik wou deze pc gaan gebruiken als file-servertje (samba).

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

eL_Jee schreef op 20 oktober 2002 @ 15:43:
Zou iemand dan misschien een tip kunnen geven hoe ik het wel draaiend kan krijgen? (misschien unstable gaan draaien, oudere versie van debian, andere distro installeren)
Ik wou deze pc gaan gebruiken als file-servertje (samba).
Pff, het enige wat ik kan verzinnen, is een andere flop of CD proberen te downloaden, en op een andere flop schrijven, en even je bootimages controlleren met MD5SUM.

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• eL_Jee
Met de images zit het allemaal wel goed.

Doel je met een andere flop/cd op een oudere versie van debian?

Verwijderd

Wat ik nu net via Google gevonden heb is dat het een fout in de installatie-floppen is. Maar al wel een vrij oude bug. Van wanneer zijn je installatie floppen?

Lees deze thread maar eens door.

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

eL_Jee schreef op 20 oktober 2002 @ 15:55:
Met de images zit het allemaal wel goed.
Hoe weet je dat zo zeker ? Heb je die MD5SUm ervan gechecked ? En dan nog, kan nog steeds je floppie zelf kapot zijn, gebeurt mij ook voordurend..
Doel je met een andere flop/cd op een oudere versie van debian?
Nee, je hebt niet alleen netinstall-flops, maar ook netinstall-cd's.. Misschien heb je daar meer geluk mee..

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Pagina: 1