Toon posts:

[Spoed] Jinitiator op W2K Terminal Server

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik zit met een very hot probleem. We krijgen De Oracle Jinitiator Plugin in Internet Explorer 5.5 Sp2 niet aan de praat voor non-admin users.

Het platform is Windows 2000 Terminal Server (application server mode) SP2.

Administrators (lid van AD Domain Admins Groep) kunnen zonder problemen de plugin starten.
Ze krijgen in hun IE browser netjes "loading java applet" en hoppa het werkt (de oracle applicatie op een HP9000).

Normale (dus non-admin) users krijgen helemaal niks. Dus geen "loading java applet". Er gebeurt geen ene jota.
Op de plek waar de tekst "loading java applet" zou moeten verschijnen verschijnt echter zo'n image placeholder.

Wat heb ik al gedaan:
"Admins wel, normale users niet" riekt naar een permissie probleem.
Rond kijken met registry monitors en filesystem monitor brengen geen "access denieds" aan het licht dus het is geen kwestie van niet op schijf en/of in de registry mogen lezen of schrijven.

Heeft iemand de JInitiator op Win2K Terminalserver aan de praat gekregen.
De versie van de JInitiator is 1.1.7.27 (deze moeten we draaien) maar test met een recentere versie zoals 1.1.8.7 werkt ook niet.

Mijn vraag is dus eigenlijk: welke conditie kan er voor zorgen dat IE 5.5 SP2 helemaal niet eens z'n "loading java applet" dansje doet terwijl andere java-applets op van die java show-case sites enzo, het wel perfect doen. Oftewel, Java ansich doet het dus wel.

Iemand een idee ?

• FoolZero
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-03 10:17

FoolZero

Freedom of speech...

Hmmz, dit riekt naar een eProfit applicatie.... dat is een tijd geleden voor mij.
Mare even offtopic. Een probleem waar toevallig een Win2K server bij komt kijken is niet per definitie meteen PNS hoor... Dit lijkt mij meer een SA probleem

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

Verwijderd

Topicstarter
Waarom ik in PSN heb gepost. Omdat het een vraag is over een professionele server toepassing in een professioneel netwerk.

Dat je het topic wellicht in SA meer op z'n plaats ziet kan ik op zich wel begrijpen maar ik heb slechte ervaringen met het, sorry dat ik het zeg, meestal nogal lage nivo van de antwoorden daar. Ik wordt af en toe moe van het gezwam daar. Als je er geen verstand van hebt hou dan je mond ook al is het nog zo goed bedoelt.
Ik ben bv. erg goed thuis in scsi en storage. Soms zie je antwoorden voorbij komen die, in de mind van de persoon die het antwoord gaf wellicht goed zijn maar in werkelijk nergens op slaan of de plank finaal missen.
(ik neem aan dat iemand niet gaat lopen zieken door expres bullshit te verkopen, ik heb wel vertrouwen in de intentie van een ieder die hier vragen beantwoord).

Het "professional enz. "forum trekt me meer want ik weet dat wat ik vraag niet makkelijk is en ik wil gewoon kunnen converseren met andere engineers van nivo.
Gewoon zware pro's die weten waar ze het over hebben. Die ook al jaren meelopen en er daarom wat aan hebt. Dat mis ik vaak in de andere SA enz. fora.

Ik kom hier ook alleen als ik echt in de shit zit en ik weet dat ik in SA zeer waarschijnlijk toch geen goede antwoorden krijg.

Dit klink wellicht arrogant maar ik ben het "heb de klok horen luiden maar weet niet waar de klepel hangt maar ik geef toch maar antwoord" nivo een beetje zat.

Nogmaals, ik twijfel niet aan de goede bedoelingen en ik waardeer de effort ook absoluut wel maar goed, je weet denk ik wel wat ik bedoel.

Als ik iemand heb beledigd dan biedt ik bij deze mijn welgemeende excuses aan. Ik ben er niet op uit om iemand op z'n ziel te trappen of anderszins te kwetsen :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de oplossing net gevonden. Ik kreeg in eens een ingeving (ik wou dat ik dat drie weken eerder had gehad :/ )

Dit topic kan dicht.

• FoolZero
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-03 10:17

FoolZero

Freedom of speech...

En is het iets, dat je met ons wilt delen?
Eerlijk gezegd ben ik reuze benieuwd, want misschien herken ik het dan ook nog.

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

Verwijderd

idd als je de oplossing post heeft een ander er later misschien ook iets aan!

Verwijderd

Topicstarter
De oplossing is dit:

User-settings van Jijitiator wil ie opslaan in HKLM/Software/Oracle/JInitiator. Onder Win2000 (in W2K security mode) mag dat niet (alleen HKCU). Het programma geeft geen kik en sluit zichzelf meteen weer af na de create-key failure.

De oplossing is op die key en alles wat er onder ligt de rechten aan te passen. De gebruikers in kwestie (groep voor maken) hebben full control nodig op dat stukje van de registry.

Nou had ik er al naar gezocht met een registry-monitor maar de log die daar uit komt is zo groot dat ik het aanvankelijk over het hoofd gezien heb. Het is letterlijk 1 regeltje tussen de vele honderden die dat proggie uitspuugt.
Maar ik wist bijna zeker dat het in die buurt moest zitten dus ik heb de log gesaved en heb eem heel rustig doorgelopen. Toen miste ik em weer (op een gegeven moment lijken alle regels op elkaar...)
Bij het NOG een keer door de log lopen zag ik dat ene pokke regeltje ineens staan.

Nu zul je denken, waarom niet effe een find doen in die log maar als je niet weet wat je precies zoekt is dat een beetje lastig :)
Pagina: 1