Toon posts:

[Win2K] automatisch .bat runnen tijdens unattend install*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig met een volautomatisch (unattended) installatie van Windows 2000 Professional.

In de unattended-file kun je 1 of meerdere programma's opgeven die tijdens de eerste opstartsessie uitgevoerd worden. Dit zijn in mijn geval 2 commando's die networkdrives aanmaken en een batchbestand dat een aantal commando's uitvoert. In dit batch-bestand wordt op het einde ook een programma uitgevoerd dat de PC automatisch herstart.

Ik wil dat na deze herstart weer een ander batch-bestand uitgevoerd wordt. Ik heb al een aantal dingen geprobeerd:

- In het eerste batch-bestand (dat tijdens de eerste sessie uitgevoerd wordt) heb ik in het registry een nieuw string value aangemaakt in [HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\RunOnce]. Dit werkt niet goed, omdat deze dan ook al bij de eerste opstartsessie (dus te vroeg) gebruikt wordt.

- Ik heb ook in het eerste batch-bestand een regel toe laten voegen aan het bestand autoexec.nt, die in het register dezelfde entry toevoegt. Dit werkt ook niet, omdat vanuit autoexec.nt geen win32-toepassingen (zoals dus regedit) uitgevoerd kunnen worden.

Heeft er iemand een andere oplossing?

edit: Oeps...titel moet zijn: automatisch batch-bestand runnen tijdens unattend installatie

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
titelfix :)

Verwijderd

je wilt dat de batch gedraaid wordt wanneer er voor het eerst ingelogd wordt, neem ik aan...

mappings zijn user specifiek dus >> inlogscript

• Smurff
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
uhm snap het niet zo als je een runonce key in het eerste batch file zet dan wordt die andere toch bij de 1e boot afgestart ? En da's toch de bedoeling

Verwijderd

Topicstarter
Nee, het eerste batch-file voegt een run-once key toe, maar start deze VOOR de reboot, in plaats van erna (dus gelijk nadat het eerste batch-bestand is geeindigd). En da's nie de bedoeling!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:20
Verwijderd schreef op 18 oktober 2002 @ 16:35:

- In het eerste batch-bestand (dat tijdens de eerste sessie uitgevoerd wordt) heb ik in het registry een nieuw string value aangemaakt in [HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\RunOnce]. Dit werkt niet goed, omdat deze dan ook al bij de eerste opstartsessie (dus te vroeg) gebruikt wordt.
In dat batch bestand opnemen dat er weer zo'n string aangemaakt wordt in RunOnce die dan het eigenlijke batch bestand uitvoert, de volgende keer dat de pc opstart.

• Rudie_V
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-06-2025
Je kan toch met log files werken. Uhm heel simpel
If not exist 1.log then
{ eerste reeks commando's, aan het einde wel een 1.log aanmaken en dan je reboot}
else
{ 2e batch bestand }

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is inmiddels opgelost, ongeveer op de wijze zoals Nielson beschreef.

In ieder geval bedankt voor de reacties!! :)
Pagina: 1