Toon posts:

3Com Utility onder Dos

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek een utility onder DOS om de irq te veranderen van mijn netwerkkaart namelijk de 3Com 3C905-TX.

Ik heb de search al gebruikt en kon niks relevants vinden, ook niet op de 3Com site zelf.

Verwijderd

wil je novell gaan installeren dan? :)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 18 oktober 2002 @ 18:19:
wil je novell gaan installeren dan? :)
Ja.. je raad me gedachten.. maar ik weet dus niet wat het irq is en poorten zijn van de netwerkkaart zodoende ik daar voor software nodig heb om dat te achterhalen...

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 oktober 2002 @ 18:21:
[...]

Ja.. je raad me gedachten.. maar ik weet dus niet wat het irq is en poorten zijn van de netwerkkaart zodoende ik daar voor software nodig heb om dat te achterhalen...
w00t ik wist het wel :)

• The_Ghost
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-01-2021

The_Ghost

To beer or not to beer........

download de 2 driver disks.. daar staat ie bij op?

[ Voor 0% gewijzigd door The_Ghost op 18-10-2002 18:24 . Reden: typo.... ]

Get your copy of the web: 'copy http://*.* a:'

Verwijderd

Topicstarter
The_Ghost schreef op 18 oktober 2002 @ 18:23:
download de 2 driver disks.. daar staat ie bij op?
Ok.. ik ga die dan maar eens downloaden.. thx :)

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-08 21:35

RammY

Dát!

Bij 3Com op de site staat een geweldig progje... Je kunt er volgens mij het hele ding mee proggen... maar weet je zeker dat je onder novell een ander IRQ moet hebben??? volgensmij is dat daar ook in te stellen (correct me if i'm wrong, al weer een tijdje geleden) :)

Deze advertentieplaats is te huur!

Verwijderd

Zoek niet verder , zo'n tool is er NIET voor 3C905.
Wel voor oude ISA 3C509.

Als je onder DOS de IRQ ingesteld moet hebben , dan moet je in BIOS een IRQ aan PCI slot toewijzen.
m.i hoef je in de driver overigens geen IRQ op tegeven.

Verwijderd

Topicstarter
RamShackle schreef op 18 oktober 2002 @ 18:27:
Bij 3Com op de site staat een geweldig progje... Je kunt er volgens mij het hele ding mee proggen... maar weet je zeker dat je onder novell een ander IRQ moet hebben??? volgensmij is dat daar ook in te stellen (correct me if i'm wrong, al weer een tijdje geleden) :)
Het is zo dat bij de installatie van Novell er wordt gevraagt om je Network Adapter. De 3C905 - TX staat er niet standaard bij, dus met een driver laad je deze. En dan komt de vraag wat de IRQ en Poorten zijn van de netwerkkaart. Maar de oude pc hier leest ze niet af via bios oid dus moest ik progje hebben om dat te achterhalen :) Want Novell Install detecteerd dat gewoon niet automatisch..

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Gewoon een linux bootdisk erin, vervolgens in de shell: cat /proc/pci
genoeg info, staat zowel je IRQ als je basisadres in.

Verwijderd

tijdens boot (voor OS geladen wordt) zie je een lijstje met alle IRQs zoals toegewezen door BIOS.
Zit er geen readme bij de 3c905 driver?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 oktober 2002 @ 21:57:
tijdens boot (voor OS geladen wordt) zie je een lijstje met alle IRQs zoals toegewezen door BIOS.
Zit er geen readme bij de 3c905 driver?
Nou kijk.. het is geloof ik een phoenix bios en laat dat lijstje dus niet zien. En in de bios kan ik alleen de irq's aanzetten en disablen.

Maar ik zal morgen even een linux bootdisk proberen..

of een andere netwerkkaart die die misschien wel detect.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2002 22:39 . Reden: Dit is Nightwish ]

Pagina: 1