Toon posts:

Chello, router edimax 6104, inet delen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg het niet voor elkaar om chello te verdelen over meerdere compus met mijn edimax 6104 router.

1. Ik snap hoe de router werkt. Boekjes en alles bestudeerd.
2. Ik heb zelf dezelfde router met kabelfoon netjes gedeeld over meerdere compus.
3. search en google etc is gebeurd
4. nee ik ben geen totale noob

Normaal gesproken instaleer ik het dus op de volgende manier.
-Compu aan kabelmodem en inet op
-compu aan router en kabelmodem aan router
-inloggen op router en mac adres clonen
-dhcp overal instellen
-klaar

Ik heb dit dus bij chello (rotterdam) geprobeerd en met de router ertussen doet hij niets. Ik heb geen vast ip adres van chello.

Faq van Got gelezen en geeft volgende aan:

Extra: Chello en routers

Over het werken met een router met een Chello verbinding kunnen we je het volgende zeggen: op zich kan elke router gebruikt worden, mits hij de juiste functies ondersteunt. Deze functies zijn:
Telnet access
Remote IP lease control
IP packet forwarding
Om alles goed te snappen eerst eens hoe iemand bij chello een verbinding krijgt.
......
Wat je kunt doen is het volgende. Je hangt een computer en de modem aan de router en met IP packet forwarding kun je gewoon op de computer de procedure doorlopen, alsof de computer zelf dat IP adres heeft. Zo gauw de router een 10.63.*.* of 10.194.*.* IP adres krijgt, moet je dus de provisioning procedure doorlopen. Omdat het provisioning systeem het MAC ...

Wat moet ik nu extra instellen in mijn router om dit werkend te krijgen voor chello?

http://www.edimax.com/Product/IAS/BR600x/BR6104_E.htm linkie edimax 6104

Verwijderd

waarschijnlijk moet je dus je router een mac address geven van een van de netwerk kaarten. Chello zou dit wel eens kunnen gebruiken voor hun dhcp server (ze hebben geen vaste ip) kijk gewoon mij je netwerk instelling zoek het mac adres , schrijf het op en voer het in op je router. moet wel lukken denk ik

Verwijderd

Wat ik weet mbt tot mac-adressen is dat motorola en terayon modems zijn gekoppeld aan je mac-adres van je netwerkkaart die je van upc heb gekregen! (een zogeheette mac-adres blok). Com 21 en Lancity modems hebben dit niet. Je moet dus je MAC adres van je NIC clonen naar je router. Misschien is dit verkeerd gegaan! ;)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 18 oktober 2002 @ 19:06:
Wat ik weet mbt tot mac-adressen is dat motorola en terayon modems zijn gekoppeld aan je mac-adres van je netwerkkaart die je van upc heb gekregen! (een zogeheette mac-adres blok). Com 21 en Lancity modems hebben dit niet. Je moet dus je MAC adres van je NIC clonen naar je router. Misschien is dit verkeerd gegaan! ;)
Het gaat om de com21 modem. Ja ik heb het adres geclooned naar de router. Dit doe je altijd met routers (d8t ik).

Wat ik niet geheel snap is wat in de FAQ van GOT sta. Moet ik nu iets speciaals nog invoeren f niet?

• manon
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19:49

manon

het leven gaat niet over rozen

Bij ons in Almere moet je je MAC adres klonen naar de router. Dat ging bij mij ook goed. Maar er was een kink in de kabel, de beschrijving was niet helemaal juist. De kabel van het moden naar de router staat in de beschrijving verkeert. Hij maar er eentje opschuiven, niet die van de switch maar de andere en toen ging het als een speer bij mij

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik allemaal gechecked. Meer tips?

• prisselada
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-11-2025
Ik zit hier in Hilversum met een Chello-abo en een ook zo'n Edimax-geval : werkt perfekt (nu dan)! Ik had er eerst wat problemen mee, maar dit lag denk ik aan Windows 98. Ik had namelijk op de comp van mn huisgenoot alles geinstalleerd (originele netwerkkaart etc.) en na een paar dagen lag die Edimax dus plat. Nu heb ik die netwerkkaart in mn eigen comp hangen en is er geen een PC meer met Win98. Draait perfekt! Wel ff (is al gezegd dus) je MAC-adres klonen (kan me niet voorstellen dat je een kabelverbinding hebt en geen vast IP-adres...) naar je Edimaxje. Zou moeten werken en anders moet je ff terug naar de winkel.

if you're gonna be dumb you gotta be though

Verwijderd

Ik heb vorige week in Rotterdam dezelfde router bij een vriend met een Chello abonnement aangesloten. Chello geeft in dat gebied nog steeds dynamische IP adressen en je hoeft het MAC-addres niet te klonen.
Zorg ervoor dat de kabel van de COM21 naar poort MDI-X van de router gaat als het straight is en naar MDI-II als het een crossover kabel is. Verder instellen dat je dynamisch ip van Chello krijgt.

Ik adviseer je om een factory reset te geven waardoor je minder te herstellen hebt.
Je hoeft dan alleen maar aan te geven dat het een kabelaansluiting is die dynamisch IP van chello krijgt en binnen enkele seconden heb je inet verbinding op de aagesloten PC's.

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:01
Verwijderd schreef op 19 oktober 2002 @ 17:51:
[...]

Het gaat om de com21 modem. Ja ik heb het adres geclooned naar de router. Dit doe je altijd met routers (d8t ik).

Wat ik niet geheel snap is wat in de FAQ van GOT sta. Moet ik nu iets speciaals nog invoeren f niet?
Met Com21 hoef je geen MAC adres te klonen voor zover ik weet. Ik heb 't niet gedaan iig.
Zelf heb ik zo'n E-Tech router en dat ging in 1 keer perfect op de volgende manier:

1. UTP vanaf Com21 modem op de WAN poort van de router aansluiten.
2. Op PC netwerkinstellingen omzetten naar DHCP.

Toen had ik gewoon internet.
Je kunt natuurlijk dan nog wel verder de firewall instellingen configureren voor http, ftp, netmeeting, enz.. :)
Pagina: 1