Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

CCFL beschermen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik wil een ccfl zo beschermen dat hij absoluut niet kapot kan. dit omdat ik mijn case op wieltjes (van de gamma) heb staan. en daar een soort streetglow voor de kast van wil hebben.

omdat ik mijn kast rijdt als ik hem ergsn heenbreng (lan ed) komt het nogal eens voor dat hij net een drempeltje raakt.

hoe kan ik ervoor zorgen dat hij dit overleefd

in de kast laten verzinken is geen optie

ik dacht zelf aan:

stop de ccfl in een doorzichtig helder slangetje van een 2 a 3 mm grotere binnenmaat dan de ccfl.

spuit dit geheel vol met sileconenkit

nu he je een soort redelijk heldere rubberen hoes rond je ccfl maar er zal denk ik veel licht verlorene gaan. iemand betere ideën????

Verwijderd

stop je ccfl in een plexi buisje en klaar

Verwijderd

Topicstarter
maar bij een schok (over keien bij het over de parkeerplaats rijden) kan hij dan toch nog sneuvelen of moet ik een precies passend buisje hebben?

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:46
ja dan moet je hem in een betonblok gieten ofzo. hij gaat uiteindeljk wel kapot. en als je hem goed vast zit en hij niet kan bewegen en er niets tegenaan kan komen dat hem kapot kan maken is er geen probleem dunkt me

Verwijderd

Topicstarter
het gaat soms best hard (25meter rijden over een keien parkeerterein) soms een drempel die er licht tegeaan komt

kast tillen gaat niet (erg zwaar bakbeest)

• Tentacle1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-03 09:12

Tentacle1

60% Puur Sap!

De enige optie tegen zulk zwaar gebruik is gewoon de ccfl tijdelijk weghalen en terug plaatsen. In dit geval moet je dus een makkelijk mechanisme bedenken om de ccfl snel te kunnen plaatsen en aansluiten en visa versa. Als je er nooit bij kan komen en dus het voorgaande niet kan doen heb je alleen de mogelijkheid om een plexi buisje te gebruiken als omhulsel. Maar opvullen met siliconen maakt alleen de kans groter dat het ccfl-etje breekt omdat als het omhulsel een beetje buigt het ccfl-etje gelijk mee zal buigen omdat ie vrij lang is, denk daar maar over na.

System specs

• mystic
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

mystic

beep beep

zet hem ook grote luchtbanden met schokbrekers, dit is geen onzin hoor, maar mischien dat je zoiets kan modden, zou ook wel vet zijn

[onzin mode]
kun je er ook gelijk een 4wd van maken, is ook makkelijk :)
[/onzin mode]

One day I will solve my problems with maturity. Today however, it will be Margaritas

Verwijderd

valt best mee? ik lan al dik 2 jaar met een ccfl die er los in hangs en mijn kast is zelfs al eens omgevallen met 2x een ccfl erin.. niks aan het handje.. die dingen zijn vrij sterk

• FiXeL
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-04 17:33
maak een bakje van plexi (3-5mm dik) en plaats die onder je pc met de CCFL erin. een plaat met afstands busjes onder je bak zou ook een optie zijn :)

Mn 3D printer blogje..

Verwijderd

Topicstarter
als ik nou eens een omhulsel van sterk plexi maak (4ripjes of een rodn buisje) en daarin en dan volspuiten met silleconen???

hoe doen ze dat dan emt strteetglow onder auto's en scooters???

• Benadski
  • Laatst online: 28-11 12:55
Weleens van doorzichtig krimpkous met lijmlaag gehoord?!? Werkt perfect indien twee lagen aangebracht worden!!!

EDIT: GEEN KIT GEBRUIKEN, KITTEN GELEIDEN OVER HET ALGEMEEN STROOM, OMDAT ER ZUREN IN ZITTEN, ZELFS ZUURVRIJE KIT LAAT STROOM DOOR!!!

Verwijderd

Topicstarter
war kun je die halen dan?

• Benadski
  • Laatst online: 28-11 12:55
Elektro zaak, doe het zelf zaak, hobbyzaak, modelbouwzaak...

Verwijderd

Topicstarter
oke /me gaat even wat prullen en als het lukt zul je het wel horen

Verwijderd

volgens mij als je de ccfl gewoon stevig aan de binnenkant van je kast vastmaakt zodat ie geen speling heeft moet het geen probleem zijn.
is dit nogsteeds een probleem, dan lijden je hardeschijven (en andere hardware) er meer onder dan de ccfl. dan zou ik me eerder daar om drukmaken.... je kunt gewoon niet met een computer gaan lopen gooien enzo.. geheid dat er iets stukgaat.

• Chop2000
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-11 23:28

Chop2000

Vroem

koop een sunbeam ccfl die zitten al in een plexi berscherming buisje :Y)

niks

Verwijderd

Topicstarter
ergens in breda waar een vriend van me zijn ccfl heeft gehaald zaten zi in van die driehoekige beschermhulsjes. maybe kan ik die een paar los kopen

Verwijderd

Mijn CCFL zit nog in zn vierkante-doorschijnende-hoesje zegmaar, waarin hij ook zat toen ik hem kocht..
zo kon ik hem toch gewoon aan mn onderkant vastplakken..

Verwijderd

Zowiezo moet je voorzichtig doen met je hardware!! :p als je dr mee over drempels gaat rossen is dat zoiezo al dom.
Ik denk dat als je je ccflletje aan 'draadjes' op hangt dat er weinig kapot kan gaan, als ie niet te veel zwiepert

• DrJamez
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Verwijderd schreef op 18 oktober 2002 @ 16:02:
Waar haal je die buisjes ?

Temper is the one thing you can't get rid of by losing it.

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-11 21:22
Als je al bang bent dat je ccfl door het gerammel sneuvelt hoe wil je je harddisk dan heel houden :?

* Sine vat het niet helemaal

Repareren doe je zo.

• AMDFreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:16

AMDFreak

Intel is zo..

Zet uhm in een rubber-raam window ding...

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

waterslang

Verwijderd

Wij (op mijn werk) verkopen CCFL's in plastic buisjes.....
En ik laat ze altijd in het buisje zitten, werkt goed zat.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2002 23:21 . Reden: typo ]

• ShockRaver
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 29-11 16:23
Verwijderd schreef op 18 oktober 2002 @ 16:02:
jups bij mij werde ze in plexi buisjes geleverd ;) maar je glow neemt wel af of je moet er eff silvervolie achter tyfe dan gloeit ie wel wat beter

succ iig

AMD 7800X3D - DDR5 64GB Dominator - AMD RADEON RX6800 XT MB - OD11

Verwijderd

tis en blijft lastig die buisjes, op zich kunnen ze wat hebben maar ook weer niet. Heb er zelf ook diverse gesloopt.
Maar idd lees je vaker ze in een stukje slang douwen, heb ik nu ook in me dash en nog genoeg licht, of het originele plastic kokertje, maar ja het gerammel he.
Misschien een resiment heldere leds onder je case wat??
En ben benieuwd wat voor bakbeest je hebt dan, als die al moeilijk te tillen is

Verwijderd

Sunbeam ccfl

• Rebels
  • Laatst online: 20-05-2023

Rebels

watev?!

Coming up here! :*)

maar mijn kast is zoiezo telaag om er een ccfl omder te frotten, moet ik es iets op verzinnen,

wat lees ik nu allemaal?, kast 2 keer omgevallen
pc op wieltjes 25meter over keien weg :? :/
Pagina: 1