[DPC] De projecten ...

Pagina: 1
Acties:

• Zephyer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-04 22:03
Nu zijn er heel wat projecten waar DPC aan meedoet ...
Het ene project wat beter dan de andere ...

Echter ... zijn er nu DPC'ers die ook daadwerkelijk het winnende blokje (bijv. rc5) hebben geflushed :?

Hier hoor ik nl. helemaal niets over ;)

MW | BF1 Stats

Verwijderd

Er zijn nog niet zoveel projecten afgelopen. GammaFlux was failliet en dus niet compleet. RC5 is wel afgelopen, en een of andere anonieme japanner heeft daar het punt gevonden. En verder zijn er nog geen projecten afgerond, dus we moeten nog gewoon geduld hebben en onze output overal verhogen, zodat wij overal de winnende punten vinden! :)

• Zephyer
Verwijderd schreef op 18 oktober 2002 @ 15:54:
...
dus we moeten nog gewoon geduld hebben en onze output overal verhogen, zodat wij overal de winnende punten vinden! :)
Dat zou idd beter zijn *D

MW | BF1 Stats

• KoW
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-08-2022

KoW

Parse parsed te veel

Edit: vautje

• Mobster
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-06-2016

Mobster

Los Alcoholicos

Verwijderd schreef op 18 oktober 2002 @ 15:54:
RC5 is wel afgelopen, en een of andere anonieme japanner heeft daar het punt gevonden.
Nou niet helemaal.
RC5-64 Finished! On 14-Jul-2002, after 1757 days of searching the winning key to RSA Labs' RC5-64 project was successfully recovered by distributed.net. 0x63DE7DC154F4D039 was returned by a P3-450 in Japan running Windows 2000.
PC kan van een Nederlander geweest zijn :P

Sorry, het is vrijdag. :+

Toch maar eens een andere sig bedenken :P

• Zephyer
Mobster schreef op 18 oktober 2002 @ 16:03:
[...]

Nou niet helemaal.

[...]

PC kan van een Nederlander geweest zijn :P

Sorry, het is vrijdag. :+
8)7 8)7
LOL ...
Ik had een keer in KOS, in een een of ander klein internet cafe ff voor de gehele vakantie ff een }:O draaien ... :X
Na 2 wkn. ff een flush en de handel weg gehaald O-)

MW | BF1 Stats

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:25

Qwerty-273

Meukposter

Andere projecten hebben bv, ook niet direct een uitkomst wanneer het is afgelopen. Ik ben even kwijt welk project het was. FOlding :? of iets dergelijks die hadden hun eerste fase af. en zijn met de resultaten daarvan een tweede fase begonnen.

De wedstrijden waar m.b.v. distributed computing naar een oplossing wordt gezocht heeft natuurlijk maar 1 juiste uitkomst. Denk ook bv aan de vorige projecten van distributed.net, zoals CSC - DES en ook RC5-56. De andere distributed computing projecten bieden grotendeels een berg data aan die is uitgerekend. Denk bv. aan het uitrekeken van een bepaald gen ergens. Deze data kan dan worden gebruikt voor verder onderzoek. Opzich is de berekening van dat gen geen werelddoorbraak. Maar wat er verder mee gebeurt maakt het belangrijk.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:25

Qwerty-273

Meukposter

Van de www.distributed.net site

Project CSC - Voltooid 16 januari 2000
Project DES-III - Voltooid op 19 januari 1999
Project DES-II-2 - Gestart op 13 juli 1998
Project DES-II-1 - Voltooid op 24 februari 1998
Project RC5-56 - Voltooid op 19 oktober 1997

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

• Lord Daemon
  • Laatst online: 01-04 09:17

Lord Daemon

Die Seele die liebt

OGR-25 heeft ook geen winnende punten. Aangezien OGR-6 al geen unieke oplossing meer heeft, zal dit bij OGR-25 ook wel niet het geval zijn. (Sowieso komen OGR's altijd in paren van 2, omdat een omgedraaide OGR ook een OGR is.)

Welch Schauspiel! Aber ach! ein Schauspiel nur!
Wo fass ich dich, unendliche Natur?

• Mobster
  • Laatst online: 07-06-2016

Mobster

Los Alcoholicos

Er is toch wel altijd een uniek paar oplossingen? Zo heb ik het altijd begrepen...

Toch maar eens een andere sig bedenken :P

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Mobster schreef op 18 oktober 2002 @ 16:36:
Er is toch wel altijd een uniek paar oplossingen? Zo heb ik het altijd begrepen...
Nee hoor. GRO-6 heeft bijvoorbeeld 4 verschillende paren oplossingen:

code:
1
2
3
4
0  1  4  10  12  17  
0  1  4  10  15  17  
0  3  5  9  16  17  
0  4  6  9  16  17

Ik moet wel zeggen dat ik eigenlijk niet weet of dit voor langere GRO's ook geldt. :) Wellicht is dat niet eens bekend.

• Dutchman!
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
Er is lijkt me een theoretisch/bekende kortste GR met 25 markeringen, als wij er eentje vinden die korter is, is het project geslaagd, vinden we er _niet_ eentje die korter is, dan is dat ondersteunende data voor de al bekende kortste en is het project ook geslaagd :)

We spend our years as a tale that is told

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Dutchman! schreef op 18 oktober 2002 @ 16:53:
Er is lijkt me een theoretisch/bekende kortste GR met 25 markeringen, als wij er eentje vinden die korter is, is het project geslaagd
Nou, je moet ze sowieso allemaal afgaan - want wellicht vindt je er eentje die korter is, maar is er een andere die nog korter is. :)

• gp500
  • Niet online
ik zie 6 getallen op een rij is ogr -25 dat ook .

dan zou je toch zeggen dat die oplossingen eel makkelijk zijn :P

maar dat zal wiskundig wel niet op gaan.

D.net moet maar snel eenn wat gaan doen aan een degelijk uitleg van hun OGR :(

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

gp500 schreef op 18 oktober 2002 @ 20:11:
ik zie 6 getallen op een rij is ogr -25 dat ook .

maar dat zal wiskundig wel niet op gaan
Uhm, nee. ;) Die 6 getallen zijn OGR-6. OGR-25 bestaat uit 25 getallen, dat waar die 25 voor staat. :D

Verwijderd

gp500 schreef op 18 oktober 2002 @ 20:11:
maar dat zal wiskundig wel niet op gaan.
Wel, een oplossing is ook heel gemakkelijk ;) Ik heb ooit (in een ver en duister verleden :+ ) een programma geschreven dat een oplossing zoekt. Ik denk dat een oplossing voor GR-25 in no time gevonden werd.
Waar het om gaat is dat je niet zomaar een oplossing vind, maar de kortst mogelijke ! En dat is een ander paar mouwen... Vandaar trouwens de O in OGR, die komt van Optimal. Da's ook de reden waarom ik hierboven GR schreef en niet OGR : mijn progje zoekt geen optimale oplossing. Als je hiervoor een snel algoritme ontwikkelt heb je een Turing award vast denk ik :P

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2002 21:51 . Reden: typo's + wat duidelijker geformuleerd ]

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Verwijderd schreef op 20 oktober 2002 @ 21:48:
Ik denk dat een oplossing voor GR-25 in no time gevonden werd.
Sterker nog, ik kan er zo 1 voor je opschrijven. ;)

0 - 1 - 3 - 7 - 15 - 31 - 63 - 127 - 255 - 511 - 1023 - 2047 - etcetera

Als elke volgende afstand het vorige getal +1 is, kan er nooit 2 keer dezelfde afstand voorkomen. :) De serie 2n-1 levert dus GRs. Maar geen OGR's, dat mag duidelijk zijn. :)

Verwijderd

zephyer schreef op 18 oktober 2002 @ 16:06:
[...]

8)7 8)7
LOL ...
Ik had een keer in KOS, in een een of ander klein internet cafe ff voor de gehele vakantie ff een }:O draaien ... :X
Na 2 wkn. ff een flush en de handel weg gehaald O-)
Wij stonden een keer te wachten op het postkantoor, hahahaha client geinstalleerd op een dienstpctje en ja hoor die blijft braaf storten , volgens mij vindt die systeembeheerder het ook wel een tof project

Verwijderd

RIKZ schreef op 18 oktober 2002 @ 16:07:
Andere projecten hebben bv, ook niet direct een uitkomst wanneer het is afgelopen. Ik ben even kwijt welk project het was. FOlding :? of iets dergelijks die hadden hun eerste fase af. en zijn met de resultaten daarvan een tweede fase begonnen.

De wedstrijden waar m.b.v. distributed computing naar een oplossing wordt gezocht heeft natuurlijk maar 1 juiste uitkomst. Denk ook bv aan de vorige projecten van distributed.net, zoals CSC - DES en ook RC5-56. De andere distributed computing projecten bieden grotendeels een berg data aan die is uitgerekend. Denk bv. aan het uitrekeken van een bepaald gen ergens. Deze data kan dan worden gebruikt voor verder onderzoek. Opzich is de berekening van dat gen geen werelddoorbraak. Maar wat er verder mee gebeurt maakt het belangrijk.
Kom gezellig helpen bij THINK, want die bedoel je.We kijken daar of er moleculen met een kankermolecuul reageren, als ze dat met de hand moeten proberen zijn ze eeuwig bezig, daarom helpen we ze maar (heb ik er misschien aan het eind van mijn leven wat aan ) O-)

Verwijderd

Lord Daemon schreef op 20 oktober 2002 @ 23:46:
Sterker nog, ik kan er zo 1 voor je opschrijven. ;)
0 - 1 - 3 - 7 - 15 - 31 - 63 - 127 - 255 - 511 - 1023 - 2047 - etcetera
Als elke volgende afstand het vorige getal +1 is, kan er nooit 2 keer dezelfde afstand voorkomen. :) De serie 2<sup>n</sup>-1 levert dus GRs. Maar geen OGR's, dat mag duidelijk zijn. :)
Inderdaad, zo heb je op een triviale manier een GR gevonden. Maar zo spilzuchtig was mijn progje nou ook weer niet ;) :P

• Zephyer
Tering ... leuk al die nummertjes ... 8)7

MW | BF1 Stats

• Loco-Motiv
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-04 21:11

Loco-Motiv

Eppur Si Muove!

Verwijderd schreef op 21 oktober 2002 @ 10:40:
[...]

Kom gezellig helpen bij THINK, want die bedoel je.We kijken daar of er moleculen met een kankermolecuul reageren, als ze dat met de hand moeten proberen zijn ze eeuwig bezig, daarom helpen we ze maar (heb ik er misschien aan het eind van mijn leven wat aan ) O-)
[beterweter-modus]
kankereiwit O-)
[/beterweter-modus]

last.fm

• Zephyer
Loco-Motiv schreef op 21 oktober 2002 @ 14:45:
[...]

[beterweter-modus]
kankereiwit O-)
[/beterweter-modus]
ROTFLMAO :*)

MW | BF1 Stats

Verwijderd

Loco-Motiv schreef op 21 oktober 2002 @ 14:45:
[...]

[beterweter-modus]
kankereiwit O-)
[/beterweter-modus]
<AHEM> eiwit betrokken bij de regulering van het immuunsysteem wat tijdelijk buitenspel gezet moet worden (waarbij vooral dat tijdelijk een moeilijke factor is).

Verwijderd

is een kanker-eiwitmolecule iets ????
Pagina: 1