Ik heb win xp prof en een Sparkle SP7100 M4 (Retail, TV-Out) videokaart. Ik keek voor het kopen eerst maar liever op de site van Sparkle. Mooi, xp xompatible. Ik de cd erin stoppen, driver installeren en............. Na het opstarten crasht hij. Systeemherstel dus. Nieuwe driver downloaden. En weer...................crash. Heb ook al de 2000 driver geprobeerd maar werkte ook niet. Weer iemand hoe ik dat kan oplossen?
Verwijderd
Wat vind je ervan om eens de driver te installeren via autodetectie.
Ik weet al bijna zeker dat je een DRIVERIRQ-NOT_LESS... melding krijgt.
Ik weet al bijna zeker dat je een DRIVERIRQ-NOT_LESS... melding krijgt.
Ow, nu crasht ie ineens niet meer. Windows xp schakelt hem nu uit omdat hij het bestuuringssysteem kan slopen. Draai dus weer op de standaard driver van xp. Ik krijg geen melding dat hij niet xp compatible is, als je dat bedoeld.
Probeer eens de reference drivers (de standaard nVidia drivers dus). Die kan je oa vinden in de T.net meuktracker en op de nVidia site
Probeer wat verschillende detonatortjes, nieuwere, oudere...
meuktracker: nVidia Detonator 40.72
meuktracker: nVidia Detonator 30.87
meuktracker: Detonator 40.71
etc etc
http://www.tweakers.net/m...?CatID=79&Query=detonator
meuktracker: nVidia Detonator 40.72
meuktracker: nVidia Detonator 30.87
meuktracker: Detonator 40.71
etc etc
http://www.tweakers.net/m...?CatID=79&Query=detonator
edit:
Pollewob was me voor maar ik was links aan het zoeken
Pollewob was me voor maar ik was links aan het zoeken
Verstuurd vanaf mijn Computer®
Zorg ook dat je de drivers van je vorige videokaart eerst uninstalleerd. Ik heb dezelfde kaart en die werkte uitstekend.
offtopic:
Verder nog een waarschuwing: voer geen biosupdate uit met de bios van de site van sparkle. Mijn kaart is daardoor gecrasht. Zou jij misschien de bios willen opsturen die nu op jouw kaart zit? Ik ben namelijk al een poosje op zoek naar een werkende...
Verder nog een waarschuwing: voer geen biosupdate uit met de bios van de site van sparkle. Mijn kaart is daardoor gecrasht. Zou jij misschien de bios willen opsturen die nu op jouw kaart zit? Ik ben namelijk al een poosje op zoek naar een werkende...
Pagina: 1