Toon posts:

Wil waarschijnlijk nieuw geheugen kopen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net men pc geupgrade naar een :

Abit VH6
celeron 700
geforce 2 mx

Verder heb ik een 3,4 G HD en 64 MB 100 MHZ RAM.

Omdat de VH6 (met de apollo 133A chipset asynchrone busspeeds kan hebben) loopt mijn geheugen gewoon op 100MHZ. Nu wil ik er waarschijnlijk 128 MB bij in doen, maar nu is mijn vraag of ik dan 133 MHZ moet kopen of 100.
Is het mogelijk om de ene bank op 100 MHZ en de andere op 133 te laten draaien??

Alvast bedankt voor de info.

Pieter

Verwijderd

ja als je 100 mhz op 133 mhz kan draaien.
Nee als ie dat niet kan want je krijgt maar één soort geheugen dus of 100 of 133.

Verwijderd

ja dat is wel mogelijk als je oude pc100 2-2-2 sec is dan kan op 3-3-3 hij gewoon op 133mhz draaien die van mijn loopt gewoon op 3-3-3 154mhz geen enkelen probleem
en ja je kan gewoon kombineren van pc100 en pc133 dan loopt de pc133 gewoon op 100 en als je op 3-3-3 laat lopen kan je alles op 133 laten lopen ik zeg nog hierbij je moet wel 2-2-2 pc100 hebbem anders kan het denk ik niet

Verwijderd

Ik zou het zelf afraden...

De reden hiervoor is dat bij je volgende upgrade je zeerwaarschijnlijk toch al nieuw geheugen moet gaan kopen. En de snelheids winst die je eruit haalt om je geheugen te vervangen is denk ik niet die 250 gulden waart.

• Cheese_man
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-11-2025

Cheese_man

Waarom kiezen?

Eens kijken, je hebt op dit stukkie van het forum gepost, dus ik neem aan dat je OC aspiraties hebt!!

Ik dat geval zou ik een 133 reepje kopen van 128 en de 64 PC100 eruit laten. Dan de Celly2 eens lekker opfokken richting de 900MHz door de FSB te uppen naar 85-90. De ratio in de BIOS op 66/100/33 laten staan en je geheugen zal nad ongeveer 127-130 gaan doen. Lekker de timing op 2-2-2 zetten en je hebt meer performance dan met meer geheugen (in games dan).

UIt benchmarks mijn mijn computer kwam ik erachter dan geheugentiming meer indruk maakt dat "droge" MHz en van de CPU!!

Ik weet niet of je hier wat aan hebt, maar in iedergeval veel plezier met je systeem!!!

reserveringshouder Tesla Model 3

Verwijderd

Topicstarter
Waar kan ik zien of ik 2-2-2- pc100 heb of iets anders???

Shevar,

Hoezo de volgende upgrade?? Ik heb net voor +- 1000,- nieuwe hardware gekocht (CPU,MOBO,VGA) dat ik de volgende echt grote opknapbeurt over +- 1,5 jaartje wil doen.
Ik vindt het alleen jammer dat mijn geheugen nu de bottleneck is (teveel swoppen) en dit wil ik dus snel oplossen. Ik denk dat ik voor 133MHZ ga en die op 100 laat draaien. Dan heb ik 192MB 100MHZ en dat lijkt me sneller dan 128MB 133MHZ.

Pieter

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net Abit gebeld, en de medewerker zei dat ik via de optie DRAM CLOCK ook de bankinstellingen APART kan regelen. (Dan moet de optie wel in HOSTCLOCK + PCICLOCK staan)

Zo is het dus mogelijk om ook de banken apart te regelen , dus 64 MB op 100 MHZ en 128 MB op 133 MHZ.

Hij zei het echt :)

Pieter
(Ik check dit verhaaltje ff omdat jullie dit niet waarschijnlijk vinden)
Pagina: 1