Isset niet een goed idee een Newbie corner...

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonyEricsson
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-10 11:00
op te zetten?

Waar newbies vragenn kunnen stellen waarbij ze niet meteen doorverwezen worden naar een Brakke search of Google.

???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

www.beginnersweb.nl ;)

Is trouwens al eens over gesproken maar daar zal (zeker) op dit moment geen animo voor zijn om dat op te zetten. Als het al ooit gebeurd :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kjev
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-01-2024
Nee, want dan trek je alleen maar nog meer mensen aan die te lui zijn om zelf te zoeken voor hun antwoorden. Er is maar een oplossing en dat is: www.beginnersweb.nl (ook als je eigen posts hier niet voldoende antwoord krijgen, SonyEricsson! ;))

edit:
Tsja Kjev, dat krijg je dus als je even weggaat van je PC, dat moet je ook niet doen hè :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SonyEricsson: en dan komen we weer uit op de eeuwige discussie: willen we die vragen weren? En dan is mijn antwoord nog steeds: nee, dat willen we niet. Wat we wel willen is dat de reakties op die vragen beter worden...

De n00bvragen zijn niet het probleem, de n00b antwoorden zijn het probleem :+

Kjev: :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-08 21:48

TheLunatic

Ouwe boxen.

Denk niet dat zoiets echt nuttig zal zijn.... en wat zijn dan de regels ? Alleen access bij minder dan 150 techposts en minder dan 60 dagen geregd ?

Mother, will they like this song?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aanvullend op ItSnows: De manier van een vraag stellen is veel belangrijker dan de eigenlijke vraag zelf.

Niet:
Hey yo, wie heeft voor mij een scrippie?

Wel:
Ik ben bezig met een script dat zus en zo moet doen. Maar bij functie x doet hij iets anders dan ik wil. Ik verwacht P, maar krijg Q, dat vind ik erg onlogisch. Ik heb hier en ook hier wel wat documentatie gevonden, maar ook dat werkt niet/ dat begrijp ik niet zo goed. Hoe moet ik dit nu oplossen?

De manier waarom 'newbies' vragen stellen moet beter. Overigens geldt dit ook vaak voor mensen die er al veel langer komen. Voor je een antwoord krijgt, zul je eerst moeten laten zien wat je zelf al hebt gedaan, en je zult informatie moeten geven. Pas dan kunnen andere users efficiënt informatie teruggeven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Verwijderd schreef op 18 oktober 2002 @ 15:38:
De manier waarom 'newbies' vragen stellen moet beter. Overigens geldt dit ook vaak voor mensen die er al veel langer komen. Voor je een antwoord krijgt, zul je eerst moeten laten zien wat je zelf al hebt gedaan, en je zult informatie moeten geven. Pas dan kunnen andere users efficiënt informatie teruggeven :)
Ik merk zelf dat de weinige keren dat ik een topic wil openen, ik eerst een compleet verhaal opschrijf. Vervolgens ga je zoeken, om aan te geven dat je al wat gedaan hebt, en dan blijkt dat je tijdens die zoektocht meestal al het antwoord krijgt.
Op deze manier heb je alles voor jezelf op een rijtje, en kun je dus ook makkelijk het probleem formuleren. Als ik zelf op deze manier geen oplossing kan vinden, krijg ik ook vrijwel nooit een antwoord op mijn vraag, omdat bijna niemand het dan weet :).

Ohja, ontopic: Dit idee is al heel erg vaak langsgeweest.
"beginners sectie"
Toch al langer meubilair dan ik dacht :P
[rml][ idee] Beginners forum[/rml]
Newbie hulp forum?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azrael
  • Laatst online: 23-09 17:07
Natuurlijk niet zeg, ga mensen een beetje een newbie mentaliteit aanleren/ versterken..
Dat zou echt |:( zijn, een forum creëren waar mensen zonder een moment zelf te zoeken of na te denken alles maar neerplempen.

[didactisch]
Mensen moeten juist gestimuleerd worden om veel zelf op te zoeken en goed na te denken, dat is ook veel beter voor hun eigen ontwikkeling.
[/didactisch]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supakeen
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09 14:42
En dan? Dat je pas echt de echte fora in mag als je 500 posts hebt :+ of als een mod ziet dat je het goed doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glimi
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
TheLunatic schreef op 18 oktober 2002 @ 15:35:
Denk niet dat zoiets echt nuttig zal zijn.... en wat zijn dan de regels ? Alleen access bij minder dan 150 techposts en minder dan 60 dagen geregd ?
Feitelijk liggen de eisen van het huidige n00bforum een stuk hoger dan dat. :)

[ Voor 0% gewijzigd door Glimi op 18-10-2002 16:58 . Reden: Typo/spello ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Gathering of Tweakers.net is een forum dat bedoeld is voor mensen die bovenmatig geïnteresseerd zijn in computers en de randverschijnselen daarvan. Het voorziet haar bezoekers in de behoefte om op niveau over deze zaken te discussiëren en te communiceren, en probeert hier een lichte vorm van ontspanning aan toe te voegen.
Wat hebben wij dan aan een newbieforum :?

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Laatst online: 07-10 14:25

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Azrael schreef op 18 oktober 2002 @ 16:42:
[didactisch]
Mensen moeten juist gestimuleerd worden om veel zelf op te zoeken en goed na te denken, dat is ook veel beter voor hun eigen ontwikkeling.
[/didactisch]
MIJN HELD!!! _/-\o_

Jammer dat dat zo vaak niet wordt gedaan maar er gewoon kant en klare oplossing worden gegeven :'(

En het huidige n00bforum zoals Glimi dat aangeeft... tja

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-10 21:57

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Compubiter schreef op 18 oktober 2002 @ 15:43:
Ik merk zelf dat de weinige keren dat ik een topic wil openen, ik eerst een compleet verhaal opschrijf. Vervolgens ga je zoeken, om aan te geven dat je al wat gedaan hebt, en dan blijkt dat je tijdens die zoektocht meestal al het antwoord krijgt.
Op deze manier heb je alles voor jezelf op een rijtje, en kun je dus ook makkelijk het probleem formuleren. Als ik zelf op deze manier geen oplossing kan vinden, krijg ik ook vrijwel nooit een antwoord op mijn vraag, omdat bijna niemand het dan weet :).

[OT]Ja dat heb ik dus ook, ik open al zelden topics met een 'probleem' en meestal als ik dat doe en bezig ben met het opschrijven van het probleem kom ik al bij de oplossing.

Er zijn serieus weinig dingen die andere mensen nog nooit meegemaakt hebben en niet op internet hebben gezet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
IceStorm schreef op 18 oktober 2002 @ 17:21:
Er zijn serieus weinig dingen die andere mensen nog nooit meegemaakt hebben en niet op internet hebben gezet ;)
Dat is het internet he. :)

Je moet maar zo denken, als ik een probleem heb dan is het onmogelijk dat nooit iemand anders datzelfde probleem gehad heeft.

Meestal als ik iets zoek dan vind ik het al wel op google, mocht dat niet werken dan nog even kijken op got (ookal is de search brak, kan je nog zoeken maar je moet ff doorhebben hoe) en mocht het er dan nog niet uitkomen dan post ik het.
Pagina: 1