verschil tussen Thoroughbred en Palermo

Pagina: 1
Acties:
  • 62 views sinds 30-01-2008

• Logic
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-08 22:01

Logic

SmartOS:Love at First Boot

Topicstarter
Hi,

Met de HCC in het vooruitzicht , heb ik gepland om een +2000 AMD XP te halen.
Volgens hier en daar rond kijken blijkt dat mijn A7V133 geen Thoroughbred aan kan, of dat het niet echt lekker werkt.
Wat ik mij nu afvraag is hoe zie je nou in hemelsnaam het verschil tussen die twee?
De een zegt dat ie groen is (Thoroughbred) , maar bv op tomshardeware.com zie ik de nieuwe 2600 en die is ook gewoon bruin.
Wie kan mij helpen?
Met de search kon ik niet echt iets vinden.

If it bleeds, it can be killed!

• Erik1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
T/M 2100+ zijn Palomino, 2200+ en hoger zijn T-Breds, er zijn ook wel T-Breds lager dan 2200+ maar die komen bijna niet voor, je kunt het ook zien aan dat de core bij de T-Bred iets kleiner is, rechthoekig, terwijl die van de Palomino vierkant is :)

Verwijderd

XP 2000+ is geen t'bred maar een palemino

• Logic
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-08 22:01

Logic

SmartOS:Love at First Boot

Topicstarter
dus hij bestaat simpelweg niet onder de 2200?

If it bleeds, it can be killed!

Verwijderd

ik meen dat het plan was dat wel in te gaan voeren bij de lagere modellen maar momenteel zijn allen xp's onder de 2200 gewone palemino's

• rvanlooijen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-06-2021
Logic schreef op 18 oktober 2002 @ 15:20:
dus hij bestaat simpelweg niet onder de 2200?
Alle Athlons met een rating van 2200+ of hoger hebben een tbred core. De 2200+ heeft een tbred-A core en de 2400, 2600, 2700 en 2800+ hebben een tred-B core. De tbreds clocken een stuk verder over (vandaar dat deze de hogere ratings verzorgen, ze schalen een stuk verder door zeg maar). Kwa architectuur is het verschil tussen de Palomino en de Tbred voor een groot deel het feit dat de Palomino op 0.18 micron werd gebakken, en de tbreds op 0.13 micron (alles wat nu nog uit FAB30 komt rollen dus).

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Kon je het echt niet vinden? Sja, ik anders wel.. Probeer anders nogmaals:
www.tweakers.net
www.amd.com
www.google.com
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.