Toon posts:

UPC/Chello schrijft zomaar geld af

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik open dit topic voor mijn pa omdat hij graag wil weten wat hij kan doen tegen de problemen die wij nu met UPC/Chello hebben.

Het probleem:
Het begint allemaal met het nieuwe factuur systeem van UPC, hierdoor krijgen een hoop mensen alleem foute rekeningen met extra kosten zogenaamde "openstaande posten".
Dit klopte dus allemaal voor geen meter en dat zou wel weer goed komen zei UPC.

Mijn pa heeft nooit de machteging gegeven aan UPC om automatisch geld af te schrijven.
We krijgen dus altijd een acceptgiro, mijn pa wilde niet de "openstaande posten" betalen omdat die niet kloppen, ook UPC geeft dat toe (oorzaak nieuwe systeem).
Mijn pa maakt dus alleen het abbonements geld over.
Ook afgelopen maand is het abonement keurig betaald. Wat trouwens iedere maand is gebeurd, nooit hebben we de rekening niet betaald.

Deze maand heeft UPC in ene zelf geld van onze rekening afgeschreven, dit is veel meer dan wat wij horen te betalen en ook is de rekening van vorige maand weer in rekening gebracht omdat mijn pa die niet betaald zou hebben. Deze is echter wel betaald.

Nu is mijn pa naar de bank geweest en de annulering duurt een week ofzo. Ook is er geprobeert naar UPC te bellen, maar daar is het zoals altijd weer veel te druk aan de lijn.
Mijn pa is ook naar de politie geweest omdat hij aangifte wou doen, dit was niet mogelijk werd hem daar verteld.

Wat kan mijn pa nu doen, want het gaat nu toch echt een beetje te ver.
1 ding is in ieder geval wel al zeker, Chello en Priority telecom worden opgezegd.

Alvast bedankt voor jullie hulp :)

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:53
Als je met de bank belt kunnen ze het storneren en staat het de volgende dag weer op je rekening. Heb dit al super vaak gedaan bij de Postbank, omdat Chello weer eens inhalig was ;)

Dat is ongeveer het enige wat je kunt doen, bellen en schrijven heeft nauwlijks zin. Als je niet tevreden bent zeg je gewoon op, daar tref je ze het hardst mee. Ik wil eigenlijk ook van Chello af, maar vind ADSL nog ff te duur.

Verwijderd

Die chello ook altijd, sinds die nieuwe systeem komen ze bij mij ook aankloppen dat ik niet betaald heb terwijl ik ook betaald heb. Ik betaal dan ook niet meer dan de gewoonlijk maandelijkse kosten aan hun. Bellen heeft geen zin, brief al helemaal niet en langs een UPC winkel moet je gemiddeld... mmm.. 1,5 uur zitten wachten? Ik keek er voor de grap er een keer in.. de winkel was helemaal BOMVOl met mensen.. nou ik zou daar niet tussen willen zitten. Eigenlijk ook gewoon opzeggen maar er is nog geen echt goed alternatief :(

• Rattlehead
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09-07 22:11
In principe hoor ik weinig klachten over de betaling van chello, het is meer priority telefonie waar mensen klachten over hebben.
De meeste modems die we ophalen is bij klanten die rekeningen kregen die varieëren tussen de 300 en de 1000 euro in 1 maand.
UPC zegt dan dat ze eerst maar ff moeten betalen en dat het later wel verrekend zal worden.
Zou'k presoonlijk niet doen, toch wel een best bedrag om ff voor te schieten.
Gewoon niet betalen lijkt me het beste, laat de deurwaarder maar komen,
je hebt immers wel bewijs dat UPC fout zit. (lijkt me trouwens stug dat ze een deurwaarder inhuren, ze weten zelf wel dat ze fout zitten)

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Die deurwaarder komt nooit van zijn leven. Typische monopolistentrekjes..

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:55
Verwijderd schreef op 18 oktober 2002 @ 15:11:
Mijn pa heeft nooit de machteging gegeven aan UPC om automatisch geld af te schrijven.
Klaag hierover bij de postbank, UPC, Interpay? en de consumentenbond. In principe is de postbank het meest fout aangezien ze zonder machtiging geld overschrijven! Elke fatsoenlijke bank had het voor UPC allang onmogelijk gemaakt te incasseren op basis van machtiging aangezien het op regelmatige basis voorkomt dat UPC daarmee fraudeert (een ander woord is er niet voor).

(Evt. kun je proberen aangifte te doen tegen de Postbank en UPC.)

• beuki
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-02 11:54
Ik ben van de week gewoon naar de UPC winkel in Haarlem geweest en heb daar alle oneffenheden in mijn rekeningen kunnen aantonen en ze hebben mij keurig geholpen. Alles zou nu weer goed moeten zijn... daar moet ik nog even op wachten.. maar ze hadden wel direkt toegang in het rekningsysteem etc. etc..

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Voor zover ik weet controleerd de Postbank het bestaan van een machtiging niet eens bij 'gerenomeerde' bedrijven. Vandaar dat terugstorten ook onvoorwaardelijk mogelijk is...

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:44

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Ik ben over gestapt op ADSL en heb er nog geen seconde spijt van, dank aan Chello voor het mij eraf kicken :-)
Maar ik bleef een half jaar lang rekeningen krijgen voor internet terwijl ik dat allang niet meer had.
Naar de winkel gegaan ben ik geholpen, alles was recht gezet.

Tot de rekeningen weer kwamen, nu negeer ik alles gewoon.. laat ze het maar komen halen...

Lenovo Legion 9i 18IAX10 5090 en een 9800X3D met Astral 5090 OC voor als het toch beter moet.

Verwijderd

Bter, weer een gebruiker minder. Meer bw voor mij :p

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-07 10:05
Volgens mij kun je met een aantal gedupeerden wel proberen ze aan te klagen voor dergelijke praktijken. Je zou zelfs de rekeningen kunnen laten blokkeren en ze op die manier dwingen de zaken serieus af te handelen. (mits voldoende gedupeerden)
Ik weet wel dat ik goed pissig zou worden van onterechte automatische afschrijvingen.

Het beste lijkt me nog wel om ze via instanties als de consumentenbond, Radar/Kassa ed. te benaderen, want het probleem met dergelijke grote bedrijven is dat je als enkele klagende klant niet serieus genomen wordt. Als ik die topics over dergelijke foute rekeningen zo voorbij zie komen, vermoed ik dat het iets structureels is en dat je er dus als alleenstaande klant niets tegen kunt doen.

Aangetekende brieven hebben dan ook geen zin.

Wat me wel stoer lijkt is ze manen het geld binnen 14 dagen terug te laten storten en anders de deurwaarder langs te sturen ;)

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• MVC
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-06 22:27

MVC

Verwijderd schreef op 18 oktober 2002 @ 15:11:
Ook is er geprobeert naar UPC te bellen, maar daar is het zoals altijd weer veel te druk aan de lijn.
Ik heb wel het nummer van het hoofdkantoor in Amsterdam, mijn buurvrouw had precies hetzelfde probleem heeft even naar Amsterdam gebeld en probleem was meteen opgelost :)

Contact me maar als je het nummer wil hebben.

Verwijderd

anonymoususer kun je dat nummer ook naar mij toe mailen. zit hier ook met de klotte betalingen van sjello ze zeggen dat ik nog rekingen heb openstaan, maar die zijn allang betaald.

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
lol, lees het algemene topic eens van Chello... zie je mijn bevindingen...

Vorkie in "Chello alweer brak :\ - Volume II"

3-fase Victron 3x MP 6.5kVA | 30kWh Voltsmile LFP | MPPT 450/100 + 2x MPPT | VM-3P75CT Grid Meter

• KunDun
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-08 11:51
Ik heb met me stomme hoofd die rekening laatst gewoon betaald :(
IK wist dat er wat fout was , maar na de zoveelste keer Chello niet te pakken
kunnen krijgen heb ik hem maar op de bus gedaan .

• schnumi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

gasten doe daarom ook GEEN automatische incasso ik doe het al sinds dat je die keuze moest maken tussen automatisch en per acceptgiro via acceptgiro en nog nooit probs gehad!

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-08 15:54

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

ARRGG! UPC en nieuw factureringssysteem. Nou daar kan ik over meepraten. Kreeg paar maanden geleden ook zo'n vette rekening. 70% wat zei niet ontvangen zouden hebben, is gewoon keurig voldaan. Brief erheen, een week later een ontvangstbevestiging gekregen maar probleem is nog steeds niet behandeld. De facturen die nog niet betaald zijn volgens ons hebben we nu keurig naar ze overgemaakt.....maar de schuld wordt steeds maar hoger! Betalingen die we gedaan hebben worden gewoon niet verwerkt. Nu een herinnering gekregen om het onmiddelijk te voldoen anders gaan ze morgen verhogingen is rekening brengen (19-10) en gaat ze de levering stopzetten aan ons op (20-10) hahaha...dit is op een zaterdag en zondag maar oke.... :) Je kan er niets tegen doen. Ik weiger om hun te bellen op hun betaalnummer, zo verdienen ze geld aan hun eigen fouten. En dat ga ik dus niet betalen :P

/dev/null

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-07 21:25

Bergen

Spellingscontroleur

I_Stealth_I schreef op 19 oktober 2002 @ 00:10:
Ik weiger om hun te bellen op hun betaalnummer, zo verdienen ze geld aan hun eigen fouten. En dat ga ik dus niet betalen :P
Alsof UPC die 10 eurocent/minuut krijgt... |:(

Verwijderd

De hoeren!

Breek een bezemsteel in hun reten af!

• rollebol
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-06 12:38
Overigens als een bedrijf veel storneringen krijgt dan besluit de bank vrij snel dat ze in het geheel geen automatische incasso's meer mogen doen. Dus bedrijven springen er in het algemene geval goed mee om in de zin dat als je zo'n rood ik-wil-geen-incassobriefje hebt opgestuurd (liefst met ontvangstbevestiging natuurlijk, hoewel dat ook weer geld kost) ze best netjes ermee omspringen.

Hoewel het in dit geval meer klinkt als incompetent systeembeheer bij de afdeling debiteurenadministratie, daar is vast een kolom 'automatische incasso' automatisch bij heel veel mensen aangevinkt.

Maar banken houden hier dus helemaal niet van dus ik denk dat het snel wordt verholpen. Want UPC heeft toch al niet zoveel credit bij de bank opgebouwd (in de breedste zin van het woord ;))

Verwijderd

Ik had laatst ook problemen met chello,niet met facturen, maar met de verbinding.
Ben om ff voor sluitingstijd naar de UPC winkel in Haarlem gegaan, zo ontloop je lange wachtrijen en zijn ze eerder bereid je goed en snel te helpen, omdat ze graag op tijd thuis willen zijn en jij niet eerder vertrekt dan dat je een goede oplossing hebt gekregen. Op deze manier ben ik in ieder geval sneller, beter en goedkoper geholpen dan anders via de telefoon.
BTW:
Volgende dag heeft een monteur de wijkversterker ietsje omhoog geschroefd sinds dien no problems meer.

Veel succes

Verwijderd

iemand had het al gezegd, maar je kan bij de consumenten bond je gelijk halen tevens ze kunnen NOOIT zeggen bij de politie dat je geen aangifte kan doen .....
ze MOETEN zelfs aangifte opnemen !!!!!!!
maar of dat de beste oplossing is ????

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:44

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Laten we nou maar niet beginnen over wat de politie MOET doen... ze werken met een punten systeem voor welk geval erg genoeg is om aan te nemen.
Het is al gebeurd dat men zo onderbezet was dat men een verkrachting niet eens behandelde...

Fuck de police!

Lenovo Legion 9i 18IAX10 5090 en een 9800X3D met Astral 5090 OC voor als het toch beter moet.

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-08 15:54

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

GerbenW schreef op 19 oktober 2002 @ 01:24:
[...]

Alsof UPC die 10 eurocent/minuut krijgt... |:(
Dat beweer ik ook niet. UPC krijgt er wel geld van die 10 eurovent/minuut. Pff lezen voor je blaat :)

Ow sorry dat ik negatief over je werkgever ben :) 8)7

/dev/null

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-07 21:25

Bergen

Spellingscontroleur

I_Stealth_I schreef op 19 oktober 2002 @ 18:08:
[...]

Dat beweer ik ook niet. UPC krijgt er wel geld van die 10 eurovent/minuut. Pff lezen voor je blaat :)

Ow sorry dat ik negatief over je werkgever ben :) 8)7
Nee ok maar zo kwam het er wel uit :P

Enneh, negatief mag je zijn, je denkt toch niet dat ik wel positief over 't management ben? ;)

Verwijderd

Nu weet ik dus hoe het komt dat UPC zomaar geld kan afschrijven van jou rekening, ik vroeg mij al af hoe dat toch kon zonder toestemming.

Voor alle slachtoffers, kijk eens op volgende link; http://editie.telegraaf.n..._TE_1S_20021023_1_408.php

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 23 oktober 2002 @ 07:27:
Nu weet ik dus hoe het komt dat UPC zomaar geld kan afschrijven van jou rekening, ik vroeg mij al af hoe dat toch kon zonder toestemming.

Voor alle slachtoffers, kijk eens op volgende link; http://editie.telegraaf.n..._TE_1S_20021023_1_408.php
Bijna alle bedrijven kunnen zomaar geld van je rekening afschrijven.
Magoed, dit is nu wel vaker gebeurd en we hebben nu dus weer een aangetekende brief gestuurd.
We hebben tevens per 1 januari 2003 ons Abbo op laten zeggen, voor zowel Priority Telecom als Chello :)

Op naar KPN en ADSL :)

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Tijgert schreef op 19 oktober 2002 @ 07:16:
Laten we nou maar niet beginnen over wat de politie MOET doen... ze werken met een punten systeem voor welk geval erg genoeg is om aan te nemen.
Het is al gebeurd dat men zo onderbezet was dat men een verkrachting niet eens behandelde...
Fuck de police!
Dit is aanzetten tot groepsverkrachting en strafbaar. :7

Maar serieus, een lekkere mentaliteit heb je niet echt.

ARME AOW’er

Pagina: 1