Mistakes are proof that you are trying...
Ext3 en ReiserFS zijn alleen beschikbaar voor 2.2 & 2.4 kernels, je kunt proberen ext3 te backporten naar 2.0, maar dat klinkt als een hoop werkSeth4Chaos schreef op 18 oktober 2002 @ 15:03:
Wij hebben software draaien die alleen onder een 2.0 kernel kan draaien maar willen wel graag een journaling FS
Waarom wil dat programma alleen maar onder een 2.0 kernel draaien, dat heb ik nog nooit gehoord
God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt
omdat wij een jukebox hebben die software heeft die alleen op de 2.0 kernel draait (gebruikt alleen libc5 ofzo) en in 2.2 en 2.4 zit libc6 (o.i.d.)
en die software wordt niet meer geupdate (bedijf is failliet) dus blijven wij met software zitten dat alleen onder de 2.0 kernel draait.
en die software wordt niet meer geupdate (bedijf is failliet) dus blijven wij met software zitten dat alleen onder de 2.0 kernel draait.
http://packages.debian.org/stable/oldlibs/libc5.htmlSeth4Chaos schreef op 18 oktober 2002 @ 15:13:
Misschien kun je het beter in deze richting zoeken ?Package: libc5 5.4.46-12
The Linux C library version 5 (run-time libraries).
Includes shared libraries needed to run programs built with libc 5. These libraries are modified to make them work better in a libc6 environment.
In conjunction with the altgcc package, binaries can be built which depend on libc5.
Please note that libc5 is obsolete and only needed for commercial applications. Bugs won't get fixed.
Dat hebben we al geprobeerd maar dat vond die software niet echt leuk
Mjah, als je echt graag ext3 of ReiserFS of XFS wilt draaien, vrees ik dat je het toch in die richting moet gaan zoeken..Seth4Chaos schreef op 18 oktober 2002 @ 15:33:
Dat hebben we al geprobeerd maar dat vond die software niet echt leuk
ReiserFs en XFS draaien ook alleen op 2.4 kernels
Verwijderd
Ja, omdat die voor de 2.4/2.5 VM zijn gebouwd... Backporten daarvan is werkelijk een onmogelijk werk!
.
De glibc versie is niet direct afhankelijk van de gebruikte kernel (al hebben specifieke kernels een bepaalde glibc versie nodig om alle functionaliteiten te hebben).Seth4Chaos schreef op 18 oktober 2002 @ 15:13:
omdat wij een jukebox hebben die software heeft die alleen op de 2.0 kernel draait (gebruikt alleen libc5 ofzo) en in 2.2 en 2.4 zit libc6 (o.i.d.)
Voor die oude applicatie is een jailroot de beste oplossing : In die dir staan dan de oude libc, de benodigde oude binaries ed. terwijl het systeem een recente libc heeft.
ext3 op een 2.0 kernel kun je gewoonweg vergeten.
Ik wel, dat kan heel goed hoor.moto-moi schreef op 18 oktober 2002 @ 15:11:
Waarom wil dat programma alleen maar onder een 2.0 kernel draaien, dat heb ik nog nooit gehoord
Bijvoorbeeld als je apparatuur aanstuurt en daarvoor een eigen kernel-driver hebt geschreven - dan kun je niet zo maar ff een nieuwe kernel erin gooien en hopen dat het werkt!
True, maar als je een eigen kernel driver hebt geschreven, neem ik aan dat je wel genoeg kennis hebt, om hem te porten naar 2.4Wilke schreef op 19 oktober 2002 @ 13:50:
Bijvoorbeeld als je apparatuur aanstuurt en daarvoor een eigen kernel-driver hebt geschreven - dan kun je niet zo maar ff een nieuwe kernel erin gooien en hopen dat het werkt!
dat failliete bedrijfje heeft dat (hoogstwaarschijnlijk) voor hen gedaan....moto-moi schreef op 19 oktober 2002 @ 13:54:
[...]
True, maar als je een eigen kernel driver hebt geschreven, neem ik aan dat je wel genoeg kennis hebt, om hem te porten naar 2.4
A wise man's life is based around fuck you
Wat voor appartaat is dat precies? (gewoon interresse
)
Sorry voor de late reactie maar was het weekend weg
Het gaat om een (cd-)jukebox. en idd dat andere bedrijf heeft die spftware (en kernel troep) voor ons geschreven.
Het gaat om een (cd-)jukebox. en idd dat andere bedrijf heeft die spftware (en kernel troep) voor ons geschreven.
Pagina: 1