Winroute en portmapping met UT?!

Pagina: 1
Acties:

• TweakV
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-03 18:35
Het probleem is als volgt:

Op de server staat Winroute Pro 4.1, NAT op i-nic, geen "exclude this comp from NAT". Onder security staat alles op droppen.

Binnen het LAN wordt Unreal Tournament gespeeld. WR-server is tevens UT-server.

Hoe moet ik winroute nu instellen zodat er een client vanaf internet kan joinen?! Ik geloof met portmapping, maar ik weet niet welke instellingen?

• collin
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-05 17:08

collin

Who da man !!

als de UT server op de WR server moet draaien, dan moet je geen porten mappen, daarmee sla je de server ahw over. Volgens mij moet je het dan doen met packet filtering. Anders map je gewoon de goede poorten door naar de UT server voorbeeld:
protocol: UDP
listen ip: je internet ip
poort: 27500
destination poort: 27500
destination ip: je werkstation ip

Zo kan het zeker.. je moet alleen ff de goede poorten zoeken

Mijn iRacing profiel

Verwijderd

nou, ik zou ten eerste dat packet droppen maar eventjes uitzetten. zo komt er namelijk zowieso niemand door je route heen ;)

• TweakV
Ok, dat packet droppen uitzetten kan ik inkomen... maar betekent dat dan dat mijn firewalletje ook down is?! (of kraam ik nu wartaal uit?)

Is het een oplossing als ik 'exclude this computer from NAT' gewoon aanvink... en de stealth-mode uitzet?!

Verwijderd

TweakV, exclude from nat betekend dat je pc niet meer bereikbaar is voor de buitenwereld (aangezien je een virtueel adres gebruikt). Nat zorgt er juist voor dat, als jouw computer een pakketje naar buiten stuurt, sygate het pakketje een 'tag' meegeeft waarin je'-externe- ip adres staat van die server. Vervolgens reageert de (bijvoorbeeld) UT server door een pakketje naar dat bestaande ip adres terug te sturen, waarna dat geretourneerde pakketje weer wordt doorgestuurd door sygate naar je interne netwerk. (pffft... het is al laat). NAT dus aan laten staan. Packet drop betekent dat je server alle pakketjes die bij hem aankomen 'dropt' , dus er gewooon niets mee doet. als jij in dat geval dus een pakketje naar die externe server toestuurt, dan reageert die server wel, maar het retour pakketje wordt door jouw eigen server gedropt.

waarom werkt het dan niet:

het is een vrij complex verhaal, zeker voor de zondag avond (of is het maandag ochtend... verrek ;) ). Zoals al eerder vermeld krijgt jouw sygate server de vraag om een pakketje van het interne netwerk door te sturen naar het internet. de sygate server ript het interne ipadres uit dat pakketje, plakt daar zijn eigen (WEL bereikbare) ip adres op en verstuurt deze naar de server. de server replied met een antwoord pakketje wat jouw sygate ontvangt en weet van: oh, pc1 heeft een request gedaan en dit is het antwoord. Dit werkt perfect zolang pakketjes op dezelfde poort zitten. HTML e.d. reizen heen en weer over 1 poort (80)(of soms andere vastgestelde poorten). Er ontstaat echter een probleem als je bepaalde spellen gaat spelen. spellen houden zich namelijk niet aan vaste pooorten. Als je bijv. unreal tournament gaat spelen dan stuurt UT een packetje op een bepaalde poort naar de UT server op internet, maar die UT-server geeft antwoord op een volledig andere poort! op dat moment weet jouw sygate NIET meer voor wie dat pakketje bestemd is! Nou weet ik niet precies hoe sygate daar mee omgaat, maar mijn freebsd bakje heeft het daar behoorlijk moeilijk mee. in het slechtste geval zul je moeten gaan uitvogelen op welke poorten die data van de utserver binnenkomt en handmatig in sygate invoeren waar de data op die poort heen moet (poortmapping)

Paz.
*nix: "some processes would not die!"
windows:"press control-alt-delete!"

• TweakV
TNX Paz voor de uitgebreide uitleg! Dat was precies wat ik even nodig had! :) Dat verhaal van die wisselende poorten met multiplayer-games kende ik helemaal nog niet.

Dus geen 'exclude this comp from NAT', geen packets droppen, en voor de rest moet ik het nog even uitvogelen.

• ragger78
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 20-06-2025

ragger78

ehm...ja

poortjes voor UT zijn UDP 7777 en 7778
(door mappen naar interne pc)

• TweakV
TNX bjorge!!! Die zocht ik ook! :)

Nu moet het toch wel gaan lukken. Maar het is al laat... slaap lekker allemaal! Bedankt voor de reacties!

Verwijderd

pffft.... dat had ik ook gewoon ff kunnen typen ;)

• TweakV
Paz, je verhaal wordt zeer op prijs gesteld hoor! Op zondagnacht nog met zo'n verhaal komen... bikkel! ;)

• collin
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-05 17:08

collin

Who da man !!

als je niet weet welke poort je moet pakken, moet je gewoon iemand naar jouw IP laten connecten bijvoorbeeld met UT en dan kan je in je security log (in winroute) kijken welke poorten er worden gedropt vanaf dat IP adres, zo heb ik ook al wat poortjes opgespoord.

Mijn iRacing profiel

Pagina: 1