Toon posts:

Volcano 7+ werkt niet op 2200+ :(

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Kep nu nieuwe pc gekocht en met een Volcano 7+ koeling.
Maar als ik de koeling plaats dan werkt me pc niet meer :( dus nu ben ik opzoek naar een andere koeling en in de koelers review van TOM staat voor welke proc het is dus daar heb ik niks aan.

Ik kan de koeler niet bevestigen met moertjes want ik mis daarvoor de 4 gaten op me mobo anders was er wel een mooie zalman gekomen.

IK heb er nu een Dragon Orb III op maar me proc wordt nu al 45* als de koeler op max speed staat iets minder en VEEL herie!

Sorry guys dat het op een koeler request lijkt maar ik wil zo gauw mogelijk een neiuwe GOED koeler er op hebben zodat ik me oude koeler terug kan plaatsen en kan weer kan MP'en.

• Kiff
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-02 21:08
Bij mij doet ie het gewoon! Heb je hem al op de hoogste stand staan?

En wat voor extra case-koeling heb je? Normaal is de 7+ meer dan voldoende voor een 2200+!

• mlevd
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-02-2025
Dat de koeler niet werkt heeft waarschijnlijk niets te maken met je processor, maar meer met je voeding of iets dergelijks die het niet meer trekt (alhoewel mij ook dat stug lijkt)

Als je die koeler hebt uitgezocht omdat hij stil is kan je beter een andere koeler uitzoeken, stil is hij namelijk niet op voluit.

Verwijderd

Wat gebeurt er dan precies als je die Vulcano erop zet? In principe moet die het prima doen met je XP'tje

• DustMan4u
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-02 16:58
Misschien je core per ongeluk een beetje gecrushed?

Ennuh, een volcano 7+ IS een goede koeler :D

Domotica: Fibaro HC2 met diverse modules in het hele huis, Nest Hello & Cam IQ | 3D: Voron Switchwire

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 oktober 2002 @ 14:46:
Maar als ik de koeling plaats dan werkt me pc niet meer :( dus nu ben ik opzoek naar een andere koeling en in de koelers review van TOM staat voor welke proc het is dus daar heb ik niks aan.

Ik kan de koeler niet bevestigen met moertjes want ik mis daarvoor de 4 gaten op me mobo anders was er wel een mooie zalman gekomen.

IK heb er nu een Dragon Orb III op maar me proc wordt nu al 45* als de koeler op max speed staat iets minder en VEEL herie!

Sorry guys dat het op een koeler request lijkt maar ik wil zo gauw mogelijk een neiuwe GOED koeler er op hebben zodat ik me oude koeler terug kan plaatsen en kan weer kan MP'en.
LOL! Dat kan toch niet man! Die proc ziet het verschil toch niet tussen 2 koelers! :D :D
Je doet gewoon iets fout.. simpel.. Wel de fan signal aangesloten?

Edit: Misschien raakt hij wel iets ergens ofzo..
DustMan4u schreef op 18 oktober 2002 @ 15:04:
Misschien je core per ongeluk een beetje gecrushed?

Ennuh, een volcano 7+ IS een goede koeler :D
Tis een mooie herrie bak ja.. Maar een goede koeler..nah. Hijs niet echt superslecht, maar zeker niet goed. Gewoon een boven gemiddelde koeler is het. Beetje veel lawaai voor de prestaties. Hij verkoopt goed, dat wel.

Verwijderd

Topicstarter
Kep gewoon een andere gekocht een hele stillen en me proc maar 50* en me pc werkt nog steeds. Dus ik volcano7+ er weer op bam pc valt weer uit bij opstarten!! Ik de stille koeler er op en hij werkt gewoon weer. Dus ligt echt wel aan die KUT kooler. koste me een hoop geld!

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10-2025
Niks mis met een volcano 7+ hoor, als je pc uitvalt bij het opstarten dan zit er ergens anders wat fout (voeding, koeler verkeerd om enz).

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 oktober 2002 @ 18:58:
Kep gewoon een andere gekocht een hele stillen en me proc maar 50* en me pc werkt nog steeds. Dus ik volcano7+ er weer op bam pc valt weer uit bij opstarten!! Ik de stille koeler er op en hij werkt gewoon weer. Dus ligt echt wel aan die KUT kooler. koste me een hoop geld!
Tuurlijk..het ligt aan de koeler. Wat je wil.. :D

• DustMan4u
Ow, nee ok, ik snapt hem. Je hebt hem natuurlijk direct op je moederbord geplugd met die stekker?

Domotica: Fibaro HC2 met diverse modules in het hele huis, Nest Hello & Cam IQ | 3D: Voron Switchwire

• DustMan4u
Zo moet je hem dus aansluiten:

img]http://members.home.nl/jwnijenhuis/PICT0047.JPG[/img]
zoals je kun zien zit hier de witte stekker met het gele draadje op de cpu fan ingang van het mobo geplugd.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/jwnijenhuis/PICT0050.JPG
zoals je hier ziet zit de andere plug van de fan in het contraplugje van de snelheidsregelaar gedrukt.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/jwnijenhuis/PICT0048.JPG
en hier zit de snelheidsregelaar op de molex aangesloten.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/jwnijenhuis/PICT0049.JPG
en het bruine stekkertje met gele draadje blijft onaangesloten.

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-02 16:55

Wat voor een voeding heb je er in ziten ?

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Verwijderd

Als jij eens een beetje op je taalgebruik let? Het is niet 'KUT kooler', maar 'koeler'. En enigzins grammaticaal correct Nederlands kan ook geen kwaad.

• dix
  • Laatst online: 01-04-2025

dix

Wat voor voeding heb je..? Misschien dat die het niet goed trekt oid.

Verwijderd

Topicstarter
DustMan4u schreef op 19 oktober 2002 @ 11:24:
[...]

Ow, nee ok, ik snapt hem. Je hebt hem natuurlijk direct op je moederbord geplugd met die stekker?
Nope, anders kan je die fan controller toch niet aansluiten!

Verwijderd

Topicstarter
dix schreef op 19 oktober 2002 @ 12:15:
Wat voor voeding heb je..? Misschien dat die het niet goed trekt oid.
330Watt Antec dual fan!

• caspergt
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-04-2025
Eey fewture, die V7+ is rete goed, als je lid van HWI bent en het HWI magazine hebt gekocht, zit daar een test van 39 koelers waarvan de volcano 7+ het koelste was, in die test zaten de Coolermaster HCC 01 enz hele goede koelers dus hij is wel goed, voor het lawaai moet je hem op medium stand doen dan blijft mijn 2200+ nog ruim onder de 44 graden.

Ridiculer lvl70 Resto drood :D

• DustMan4u
Verwijderd schreef op 19 oktober 2002 @ 12:22:
[...]

Nope, anders kan je die fan controller toch niet aansluiten!
Dan heb je die gele niet op je moederbord geprikt (die gele met dat witte stekkertje)

• caspergt
Je moet gewoon de fan aansluiting op het bord aansluiten en die fanspeed controller op een molex connector en klaar is kees

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:00
Hmmz raar cooler zou toch prima moeten werken, dat de pc alleen al niet opstart als de cooler erop zit is wel erg raar 8)7 |:(

Verwijderd

Is die fan niet gewoon kapot ?

Verwijderd

toch wel hoor!ik heb een 2200+met een v7+ erop,staat ie er wel goed op? :?

• t!mP
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-12-2025

t!mP

is inflatie gevoelig

lijkt me ook erg stug dat het aan de koeler ligt. *als ie het support moet ie werke lijkt me* en als die helemaal niet opstart heb je em vast verkeert gemonteerd.
Stel dat ie het niet zou trekken zou die wel op moeten starten. Maar dan wordt je cpu gewoon veel warmer.( en zal die later uitvallen )

• Silentpuma
  • Laatst online: 30-11-2025

Silentpuma

To much mind...

Je doet iets goed fout, simpel zat... Dat hij tijdens het opstarten er ineens uitknalt lijkt dat op een te hete proc denk. Koeler is perfect dus daar ligt het niet aan. Gebruik je wel koelpasta? En weet je ZEKER dat de koeler de core raakt? (wil ook wel eens schelen...)

Use the Search Luke...

• Chop2000
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-02 23:42

Chop2000

Vroem

LoL als je nou is die handleiding eventjes leest.........

niks

• 1Mark
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:03
Als je inderdaad al tijdens het booten al een crash krijgt...dan is ie zeker niet goed aangesloten... 8)7

Volgens mij is het best een aardige cooler die zo'n cpu makkelijk aan kan.

En boos worden op iedereen die probeert te helpen is ook niet erg aardig.

• bobo1on1
SCIxX schreef op 19 oktober 2002 @ 13:05:
Hmmz raar cooler zou toch prima moeten werken, dat de pc alleen al niet opstart als de cooler erop zit is wel erg raar 8)7 |:(
Zit ie niet verkeerd om ofzo?
Enzit er wel koelpasta onder?

Voor de rest zou ik het ook niet weten, nouja je zou nog kunnen proberen de fan los te koppelen en em dan aanzetten en kijken of ie werkt (natuurlijk niet langer dan 30 sec aan laten staan).

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.

• zwiebel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-05-2025
klinkt een beetje raar dat hij met een andere koeler het niet zo doen. Die proc ziet het verschil echt niet. Je moet dat ding er gewoon goed op zetten. Recht dus. Niet draaien als je hem vastklikt want dan werkt hij dus ook niet. Je kunt er weinig aan verkeerd doen. Gewoon plop die koeler erop en dan werkt je compie weer :)

Verwijderd

Volcano 7+... pracht koeler!

volledig uit koper!, mooie fan, regelbaar in snelheid, ...

Heb een xp 1700 (standaard op 1460 mhz 133*11) , loopt als een trein op 1650mhz (bus 166mhz * 10 unlocked)...

SUPERSTIL op LOW setting!! HEb een Superflower Aluminium case, met 5 stille fans inzitten waarvan eentje direct over cpu en koeler blaast , en dan die Volcano7+ op low gezet.

temperatuur case : 29 C
temperatuur cpu xp overclocked , stressed met prime95: 46 C (Low setting volcano!)

THE BEST KOELER I EVER HAD... and so cheap!!!!! (vergeleken met anderen)

Brecht

• caspergt
echt wel ik heb hem ook :P lekker koelertje (nou ja koelertje laten we zeggen KOELER >:) )
Medium setting inmens geluids verschil met high en overclocked niet eens 43 graden op uhh 146*13.5 ik ga mn T bred nog unlocken :P .
Ik snap niet waarom sommige het een shit koeler vinden tìs een machtig koelertje !
Echt een aanrader voor ocers ik heb er 3 casefans bij hij wordt niet eens 39 graden :D

Verwijderd

=> Effe op high speed setting gezet ...

case temperatuur lichtjes gedaald naar 27 °C,
cpu stressed, prime95 torture nog steeds lopend, reeds gedaald tot: 39 °C graden

(effe 7 °C graden gedaald).
wel beetje te luid voor mij...

=> Nu nog effe op Medium setting:
case temperatuur: 28° C
cpu stressed, prime95 torture nog steeds lopend, 42°C graden...
geluid aanvaardbaar met muziek; zonder muziek raak je het gewoon ...maar toch beetje storend...tjaagd je een beetje op dat zoevend geluid..maar aanvaardbaar op medium setting

Gebruik Antec 330Watt True Power...dus aan je voeding ligt het zeker niet...

• caspergt
JA met muziek wel , zeker met mijn 550 watt installatie aan mn pc :P NIRVANA RULEZZ ! alleenstaand huis en de buren horen het :P

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:43
Thermaltake doet een beetje raar met hun koelers, leveren er twee stekkertjes bij.
je moet gewoon het gele draadje uit de ene trekken en in de andere stoppen en dan alles op een connector op je moederbord doen.
Verder zou hij het gewoon moeten doen, heb je al eens eerder een koeler bevestigd? Weet je zeker dat je alles goed hebt gedaan?

Volcano? -> Thermaltake

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

• caspergt
wie volcano ? je bedoelt thermaltake :P

• l3p
  • Laatst online: 18-02 22:44

l3p

www.^.nl

hmm ik geloof dat ik het al weet ;-) ik was toenertijd ook een beetje dom en heb niet goed naar het plaatje gekeken 8)7

ThermalTake Volcano 7+ problemen/

L3p - MK - PV - WP

Verwijderd

L3PrAcHauN schreef op 20 oktober 2002 @ 16:47:
hmm ik geloof dat ik het al weet ;-) ik was toenertijd ook een beetje dom en heb niet goed naar het plaatje gekeken 8)7

ThermalTake Volcano 7+ problemen/
lol.

ot: Daar staat dat de volcano 7+ tot de 2600+ gaat. Maar hoe hoog gaat dan de volcano 9???....woei tot de 2.6 ghz :) .

• caspergt
yeah right de volcano 7+ is beter dan de 9 dus hoe kan de 9 hoger dan :? ?

• bobo1on1
De volcano 9 heeft een betere fan, heel goed regelbaar enzo.

Verwijderd

7+ is beter als de 9, ondanks de kleinere fan, die 9 is alu met koper inleg, de 7+ is de enige Volcano tot nu toe die volledig van koper is.

http://www.dansdata.com/coolercomp_p3.htm#v7p

Verwijderd

caspergt schreef op 20 oktober 2002 @ 17:12:
yeah right de volcano 7+ is beter dan de 9 dus hoe kan de 9 hoger dan :? ?
Hoe hoger het nummer, hoe brakker de koeler :) :+

• caspergt
Ja Fewture dat snap ik ook eigenlijk niet heh, tìs gewoon 1 GROTE marketing truc weet je.
De mensen denken, ooh hmm de 9 is natuurlijk beter dan de 7 maar da`s niet zo, eigenlijk wel slim.
Net zoals NVidia met hun 4 mx versies.
De meeste multimedia pc`s die in de krantjes staan zit zòn ding, maar eigenlijk zuigt zòn ding zwaar, want de Geforce 3 ti500 is nog beter.

Eigenlijk zijn het naaiers, maarja wie koopt er ook een koeler als die er geen verstand van heeft ;)

• sleeping_hollow
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

sleeping_hollow

We want your soul.

Volgens de sitwe van thermaltake maakt die 7+ 42 DB op vol vermogen, is dit niet een beetje veel?

You are free to do as we tell you to

Verwijderd

sleeping_hollow schreef op 21 oktober 2002 @ 18:43:
Volgens de sitwe van thermaltake maakt die 7+ 42 DB op vol vermogen, is dit niet een beetje veel?
jah dat is lekker veel :)

maar daarom zit er ook een 3 standen schakelaar bij he ;) , ik gebruik dat ding overigens niet, ik heb zelf een 12/7 baybus, en @ 7V maakt ie evenveel lawaai als mn Q-Tec 550Watt voeding (die overigens ook niet erg stil is >:) )

Verwijderd

sleeping_hollow schreef op 21 oktober 2002 @ 18:43:
fewture had al gezegd dat het geval erg veel herrie maakte, is dacht ik zo langzamerhand wel bekend, en dat ook de koelprestaties niet echt om naar huis te schrijven waren vergeleken met de herrie.
maar je kunt er natuurlijk altijd een 7->8cm fan adapter met 80mm papst op zetten, issie gelijk stukje stiller en koelt ie net zo aardig.
Pagina: 1