Toon posts:

[MS Access > MySQL] Tabel legen en/of verwijderen lukt niet

Pagina: 1
Acties:
  • 225 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil vanuit MS Access een tabel legen of verwijderen in MySQL, maar ik krijg het niet voor elkaar.

Het maken van een verbinding met de MySQL-server gaat prima (via ODBC), maar bij het verwijderen van een tabel loop ik vast. (/me is een enorme Access-n00b, en houdt dat zo. ;))

Zou iemand een stukje VBScript kunnen pasten waarmee ik die tabel weg krijg? _/-\o_

Bij voorbaat dank!

• kvdveer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-11-2025

kvdveer

Z.O.Z.

* kvdveer heeft geen ervaring met mysql over ODBC en Access

heb je binnen mysql wel de juiste rechten?

de query drop table [tabelnaam] zou het werk moeten doen...

Localhost, sweet localhost

Verwijderd

Topicstarter
kvdveer schreef op 18 oktober 2002 @ 14:44:

heb je binnen mysql wel de juiste rechten?
Ja, ik log in als een user die alle rechten heeft.

Verwijderd

Topicstarter
kvdveer schreef op 18 oktober 2002 @ 14:44:
de query drop table [tabelnaam] zou het werk moeten doen...
Ja, dat is het probleem ook niet.
Het doorsluizen van een query in een Access-macro naar MySQL gaat (blijkbaar) niet goed. :(

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:21
Een tabel krijg je niet weg met VBScript, maar met SQL (DROP TABLE).
Dat het doorsluizen van de query van een MS Access macro naar een MySQL niet lukt ..... Ik dnek niet dat dat veel met P&W te maken heeft.

Wat ik me wel weer telkens afvraag is, wat mensen bezielt om een dbms (MySQL) mbhv een ander dbms (Access) te gaan benaderen? :?

https://fgheysels.github.io/

Verwijderd

Topicstarter
whoami schreef op 18 oktober 2002 @ 19:31:
Een tabel krijg je niet weg met VBScript, maar met SQL (DROP TABLE).
Dat was uiteindelijk ook de bedoeling; in Access een SQL-query uitvoeren.
Wat ik me wel weer telkens afvraag is, wat mensen bezielt om een dbms (MySQL) mbhv een ander dbms (Access) te gaan benaderen? :?
Tja, de klant werkt met Access en moest snel een oplossing hebben. 'Even' het systeem ombouwen naar PHP was geen optie. :X

Verwijderd

Helaas weet ik zo 1-2-3 niet het antwoord op je vraag, ik heb de koppeling vaak gemaakt en er nog nooit problemen mee gehad. Vb heb ik geen kaas van gegeten.
Wat ik me wel weer telkens afvraag is, wat mensen bezielt om een dbms (MySQL) mbhv een ander dbms (Access) te gaan benaderen?
Wij gebruiken het ook om de volgende reden.
Alle gegevens worden via Access ingevoerd in een MsSQL database de hele dag door, 1 keer per dag wordt de MYSQLdatabase op internet geupdate met de gegevens die de hele dag zijn ingevoerd.

Hier geldt ook dat het interne (bestaande) systeem niet aangepast mocht worden, dus in dit geval was er ook geen andere oplossing.
Pagina: 1