Toon posts:

Voltages

Pagina: 1
Acties:
  • 22 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Even een vraagje. Ik ben net bezig met het verhogen van mijn CPU snelheid. de multiplier en FSB snelheid kan ik aanpassen. vermenigvuldigen van die twee geeft het aantal MHZ-en van de processor. Tot zover valt het nog goed te volgen.

Maar wat moet ik met al die voltages doen? Ik heb een Chaintecht Apogee bord en ik kan daar voor 3 of 4 verschillende dingen het voltage aanpassen. Wat heeft dit voor nut?

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-11-2025

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Hogere spanning kan een betere stabiliteit opleveren als je hem overklokt... maar dit levert ook meer warmte op... bovendien kan je bij een -te-hoge-spanning- de boel 'opblazen' dus voorzichtigheid is van belang... maar mogelijk is het niet nodig om met de spanning te klooien

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Heel simpel.. Uit Frequently Asked Questions DOC (laatste update 11-9-02) :
De meest bekende truc die gebruikt wordt bij overklokken is het verhogen van het core voltage. Bij een hogere kloksnelheid dan standaard wordt het interne signaal in een processor verzwakt door allerlei electronische eigenschappen. Dit kan tot instabiliteit leiden. Door het voltage te verhogen wordt het signaal weer sterker en kun je dus toch een hogere kloksnelheid halen. Maar er is ook een nadeel: hoe hoger het voltage, hoe meer warmte er van je processor afkomt. En teveel warmte kan weer instabiliteit betekenen. Het is dus zaak de gulden middenweg te vinden tussen voltage en warmte-ontwikkeling.
Maar er staat nog wel meer interessants in die faq, dus ik denk dat even doorlezen wel interessant kan zijn :)

Dit topic is gesloten.