Prologic 2 spraak vervorming

Pagina: 1
Acties:

• mikenl
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-11-2023

mikenl

BMW 730i

Topicstarter
Sinds gisteren heb ik een dp2 receiver een jvc RX-5022R.
Nu viel mij een ding op :
Bij bepaalde kabel t.v. zenders krijg ik vooral bij spraak (praat programma's)
als de versterker wat zachter staat een wat vervormd geluid.
Klinkt alsof de box is opgeblazen, onderwater krakend geluid.
Heb het met verschillende boxen getest, en dit is dus niet bij alle zenders zo !.
Nu ben ik vandaag bij mijn vader wezen luisteren en die heeft het ook, met een
Harman Kardon AVR10 receiver en chario boxen.
We zitten op hetzelfde kabel netwerk.
Ik heb dit nog niet kunnen testen met DD of DTS, maar verwacht het hierbij niet.
Hoe komt dit , wat kun je er aan doen en wie heeft het nog meer ?

Who the *&#@ is PEER and why does he reset my connection all the time ?

Verwijderd

heb je et geluid van de tv zelf wél geblokkeerd? anders hoor je nl. een tijdsverschil tussen de tv en je boxen, een effect wat op het door jou omschreven effect lijkt

• mikenl

mikenl

BMW 730i

Topicstarter
Ja het geluid van de tv staat uit, je hoort het ook alleen als je vlak voor de speaker luistert.

• mikenl

mikenl

BMW 730i

Topicstarter
Kick !

• mikenl

mikenl

BMW 730i

Topicstarter
Probleem nog steeds niet opgelost....
Het probleem doet zich alleen maar voor bij sbs6, net5, v8 en ik dacht een belgisch kanaal.
Het doet zich absoluut niet voor bij een digitaal kanaal.
Iemand die ff bij zijn setje wil luisteren ? Bij de achterkanalen is het beter hoorbaar, alleen bij spraak.

• Dnc1n
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11-2025
het probleem is waarschijnlijk dat de dpl2 decoder niet goed met het televisie signaal uit de voeten kan.
als je met andere stereobronnen (b.v. cd-speler) geen problemen hebt ligt het verder niet aan de decoder (receiver).
Maar je kan natuurlijk altijd stereo gaan luisteren, of misschien een andere surround preset gebruiken.
anders ligt het dus aan het signaal van de kabelmaatschappij, of jouw kabelverbinding thuis.

Verwijderd

Wat komt dit topic me goed uit..ik heb namelijk hetzelfde probleem, kwam er net achter, met m'n pioneer vsx 511. Heb deze net nieuw...

Verwijderd

k heb t soms, met me onkyo 595 misschien 1x in 9 maandne

• mikenl

mikenl

BMW 730i

Topicstarter
Verwijderd schreef op 17 november 2002 @ 12:57:
Wat komt dit topic me goed uit..ik heb namelijk hetzelfde probleem, kwam er net achter, met m'n pioneer vsx 511. Heb deze net nieuw...
Is het misschien een plaatselijk probleem ? Ik woon in Enschede-oost (rand glanerbrug)

Verwijderd

ik woon in de buurt van amsterdam, dus daar zal het niet aan liggen denk ik...

misschien komt het door een te lange tv kabel die meerdere malen is onderbroken (hulpstukjes, t-splitsing etc.).

• mikenl

mikenl

BMW 730i

Topicstarter
Tja alles is mogelijk, maar dan is het nog vreemd dat het bij een bep. aant zenders voorkomt en niet allemaal.
Zijn het bij jou dezelfde zenders ?

Verwijderd

ja bij dezelfde, soms bij tmf

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Ik heb nergens last van, heb uitgebreid naar mijn nieuwe Rotel, in DPL2 zitten luisteren icm B&W 602 set. Maar hoor geen van de problemen die jullie omschrijven.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Verwijderd

hmm..waar kan het dan aan liggen...als ik m'n receiver op stereo zet hoor ik het niet, dus alleen met prologic 2. Met digitale DTS en DD doet hij het ook gewoon perfect.

Verwijderd

Te hoog uitgangsniveau van je tv misschien?

• mikenl

mikenl

BMW 730i

Topicstarter
Maar waarom hebben wij dan allebij hetzelfde probleem met dezelfde zenders ? terwijl we helemaal niet in dezelfde regio wonen ?
Heb toevallig ook een JVC breedbeeld tv ?

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Misschien dat er iets verkeerd gaat in de post-proccesing van DPL2 signalen. Het decoderen wordt volgensmij door dezelfde chips gedaan, die door Dolby gemaakt zijn. Maar het verwerken en voorversterken van de "kanalen".. gebeurt weer verschillend per versterker. Misschien zit er ergens een bug in.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Verwijderd

mikenl schreef op 17 november 2002 @ 23:18:
Maar waarom hebben wij dan allebij hetzelfde probleem met dezelfde zenders ? terwijl we helemaal niet in dezelfde regio wonen ?
Heb toevallig ook een JVC breedbeeld tv ?
Nee ik heb een oude Sony trinitron 4:3

• BOUBOU
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-07 10:25

BOUBOU

668:The Neighbour of the Beast

Ik heb ook een JVC breedbeeld tv namelijk de: AV32H20EUS

http://data3.jvc-europe.c...20EUS&Country=Nld&Lang=Nl

Ik heb ook een krakend geluid vooral bij SBS6 hard van nederland.
Alleen als ik via de tv speakers luister, zodra ik het via mijn versterker laat gaan, en het geluid van mijn tv uit zet is het over.

Ik krijg trouwens wel mijn tv signaal binnen via de schotel, het ligt dus niet aan de kabel maatschapij.

server: DUAL 1800+mp 3x80gb raid 5 +2x40+1x10 2 x 300gb maxtor HD, Nvidia Gforce3 128MB DDR

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:28

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Ik denk dat dit alles met diverse dingen te maken heeft...
Van boven naar beneden:

1. De Mpeg decomressie bij de kabelaar (casema ofzo).
De audio is ook met Mpeg gecodeerd. Dat onderwater geluid wat je links en rechts voor en achter kunt horen heeft daarmee te maken.
2. Dat onderwater geluid word erger naarmate er een minder goede mpeg decoder (of encoder bij de zender) word gebruikt.
3. Dat onderwater geluid word nog erger als de kanaal scheiding van je TV niet al te best is. Het is geluid FM gemoduleerd dus daar kun je ook nog wat last van hebben.
4. Dan kun je ook nog overmodulatie hebben, misschien stuurt je TV voor sommige kanalen te hard de audio naar je receiver.
5. Door die Mpeg codering kan de ene receiver juist extra veel laten blubberen, en de ander juist helemaal niets... Hangt erg van de kwaliteit van je receiver af...

Conclusie: Waarschijnlijk ligt het niet aan jouw spullen maar aan de kabelaar (of zelfs aan de zender, RTL4 wil tijdens het nieuws nog wel eens heel erg slecht uit de hoek komen).
Zeker als je het maar bij een paar zenders hebt.
Check ff of het bij alle stereo zenders is. Zo niet, dan hoef je je geen zorgen te maken over je eigen spullen. Het enige wat je dan kan doen is een klacht indienen over de belabberde geluidskwaliteit van de betreffende zenders. Maar: het kan ook aan de zender liggen!

Alles kan stuk.

• mikenl

mikenl

BMW 730i

Topicstarter
remco_k schreef op 18 november 2002 @ 17:38:
Zeker als je het maar bij een paar zenders hebt.
Check ff of het bij alle stereo zenders is. Zo niet, dan hoef je je geen zorgen te maken over je eigen spullen. Het enige wat je dan kan doen is een klacht indienen over de belabberde geluidskwaliteit van de betreffende zenders. Maar: het kan ook aan de zender liggen!
mikenl schreef op 16 November 2002 @ 23:43:
Het probleem doet zich alleen maar voor bij sbs6, net5, v8 en ik dacht een belgisch kanaal.
Als het i.d.d. aan de zenders ligt, dan wodt het een zeer moeilijk probleem om op te lossen vrees ik.
En toch blijf ik het vreemd vinden dat er maar een paar mensen van hier er last van blijken te hebben.

Pagina: 1